Bu çalışmanın amacı lise düzeyindeki öğrencilerin cinsiyet, sınıf düzeyi, spor branşı, taraftarı olduğu spor takımı, spor yapma durumu ve aile gelir düzeyi değişkenleri bakımından bilinçli farkındalık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bakımdan araştırmaya 140 kadın 126 erkek olmak üzere toplamda 266 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve Orijinali Thienot vd. (2014) tarafından geliştirilen, Tingaz (2020) tarafından Türkçeye uyarlanan Sporcu Bilinçli Farkındalık(Mindfulness) Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada cinsiyet değişkenine göre t-testi analizi yapılmış ve anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Sınıf düzeyi, spor branşı, spor yapma durumu ve aile gelir düzeyi değişkenlerine göre tek yönlü varyans analizi(ANOVA) uygulanmış, analiz sonuçlarında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Katılımcıların taraftarı olduğu spor takımı değişkenine göre anlamlı bir farklılaşma görülmemiştir.
The aim of this study is to determine the level of Mildfulness of highschool students in terms of genre, grade level, sport branch, team sports that they support, possibility of doing sport and their family income levels. In this regard, totally 266 students including 140 girl and 126 boy participated to the research. In this study, personal information form prepared by researchers to collecting data and developed by Thienot etc.(2014) in original, translated to Turkish by Tingaz(2020) Mildfulness Athlete scale has been used. At this research, t-test analysis has been done in terms of variables of genre and a meaninful difference has been determined. A one-sided variance analysis (ANOVA) was applied in terms of grade level, sport branch, possibility of doing sport and family income level variables, a meaningful difference was determined in analysis conclusions. There isn’t any meaningful difference in terms of variances of participant’s sport teams that they support.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |