Bu çalışmada yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretim elemanlarının derslerde müzik kullanımına dair görüşlerini belirlemek hedeflenmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Bu desen bağlamında araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden “yarı yapılandırılmış görüşme” tekniği kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak 6 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Türkiye’de bir devlet üniversitesinde Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinde görev yapan 10 öğretim elemanıdır. Bu eğitmenlerin 4’ü kadın; 6’sı erkektir. Görüşülenler; ÖE-1, ÖE-2,… ÖE10 olarak kodlanmıştır. Görüşmecilerle yapılan görüşmelerin ses kaydından elde edilen veriler analiz edilerek ortak temalar çıkarılmıştır. Bu temalar maddeler hâlinde açıklanmıştır. Araştırmanın sonucunda, eğitmenler yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde derslerde müzik kullanımına dair görüşlerini ifade etmişlerdir. Bu görüşler doğrultusunda müziğin yabancı dil öğretiminde kullanımı öğrencilerin derse olan ilgilerini ve motivasyonlarını artırdığı, öğrenmeyi kolaylaştırdığı, akılda kalıcılığı sağladığı fikirleri ortaya çıkmıştır. Öğretim elemanları, müzik kullanımının dil becerilerinin gelişimine katkı sağladığı ve ders kitaplarında müzikli etkinliklere yer verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Bulgular doğrultusunda derslerde müzik kullanımının birden çok avantajı olacağı bunların öğrencilerin dil gelişimine olumlu yönde katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
In this study, it is aimed to determine the opinions of the instructors of teaching Turkish as a foreign language on the use of music in the lessons. The case study design, one of the qualitative research designs, was used in the research. In the context of this design, "semi-structured interview" technique, one of the qualitative research methods, was used in the research. A semi-structured interview form consisting of 6 questions was used as a data collection tool. The study group of the research consists of 10 lecturers working at Akdeniz University Turkish Teaching Application and Research Center. 4 of these trainers are women; 6 of them are male. the interviewees; It is coded as ÖE-1, ÖE-2,… ÖE10. The data obtained from the audio recordings of the interviews with the interviewees were analyzed and common themes were extracted. These themes are explained in articles. As a result of the research, the instructors expressed their views on the use of music in the lessons in teaching Turkish as a foreign language. In line with these views, the ideas that the use of music in foreign language teaching increases the interest and motivation of the students in the lesson, facilitates learning, and makes it memorable have emerged. The instructors stated that the use of music in the lessons contributes to the development of language skills and that musical activities should be included in the textbooks. In line with the findings, it is thought that the use of music in lessons has multiple advantages and these will contribute positively to the language development of the students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |