Üniversitemiz
mühendislik fakültesinin tüm bölümlerinde 2018-2019 bahar yarıyılından itibaren
7+1 eğitim-öğretim sistemine geçilmiştir. Sistemin amacı öğrencilerin
eğitim-öğretim sürecinde aldıkları teorik bilgilerini, atölye, laboratuvar ve
arazi uygulamalarında edindikleri beceri ve deneyimlerini geliştirmek, özel ve
kamu sektörü (işletme) organizasyonlarını, projelendirme süreçlerini, yönetim
aşamalarını kavramalarını sağlamak, yeni teknolojileri uygulamalarla
öğrenmelerini sağlamak ve ekip çalışmasına uyumlarını gerçekleştirmektir Bu
sistem halihazırda Sakarya Üniversitesi, Karabük Üniversitesi ve Süleyman
Demirel Üniversitesi Teknoloji Fakülteleri ile Uşak Üniversitesi ve Beykoz
Üniversitesi Mühendislik Fakültelerinde uygulanmaktadır.
2547
Sayılı Yükseköğretim Kanunu, 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık
Sigortası Kanunu, 3308 Sayılı Meslekî Eğitim Kanunu, 6111 sayılı Kanun ile Uşak
Üniversitesi Eğitim ve Öğretim Sınav Yönetmeliği bu sistemin yasal altlıklarını
oluşturmaktadır.
Sistemin
en büyük avantajı öğrencinin çalışma hayatına atılmadan önce çok önemli
deneyimler kazanmasıdır. Sistemin aksamadan yürümesi işletme, öğrenci ve
üniversitenin projeyi sahiplenmesine bağlıdır. İşletmelerin tümünün proje
çıktılarını sağlayacak yetkinliğe sahip olmaması ve bölgede işletmelerin
yeterli sayıda olmaması sistemin zayıf yönlerinin başında gelmektedir. Gerçi bu
projenin hiç uygulanmaması halinde de işletmelerin yetkinliği konusu
aşılamayacaktır. Yeterli sayıda işletme olmaması projenin sadece yerelde değil Türkiye
genelinde uygulanmasıyla aşılabilecektir.
uygulamalı mühendislik eğitimi işletmelerde uygulamalı mühendislik eğitimi 7+1 eğitim-öğretim sistemi 7+1 eğitim-öğretim modeli
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |