Eğitim fakülteleri öğretmen olmak için gerekli olan bilgi ve becerileri adaylara verme üzerine kurulu bir sistemin üründür. Araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının sahip olduğu veya olmak istediği mesleki beceriler ve bu becerilere ilişkin kariyer planlarını belirlemektir. Araştırma, öğretmen adaylarının kariyer planları kapsamında sahip olduğu veya olmak istediği beceri ve yeterliklere ilişkin görüşlerini belirlemek açısından önemlidir. Araştırmaya 2023-2024 akademik döneminde 16 öğretmen adayı katılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni ile yapılan araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiş ve betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının çoğunluğu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarına atanmayı istemektedir. Zorunluluk halinde ise bu durumu özel okullarda çalışma ve özel ders veya kurs verme izlemektedir. Öğretmen adaylarının aldıkları eğitimlerle mesleki gelişimlerine katkı sağlayacak bazı beceri ve yeterlikleri kazanmak istedikleri görülmektedir. Bunlar özel ders öğretmenliği, eğitici yazarlık, sanatsal beceriler, yabancı dilini geliştirme ve bilişim teknoloji becerileri olarak karşımıza çıkmaktadır. Sadece bir aday mesleği dışında hobisine yönelik olarak ticari bir girişimi olacağı yönünde görüş bildirmiştir. Elde edilen sonuçlara bağlı olarak; öğretmen adaylarına fakültelerde kariyer yönlendirmelerinin yapılması ve sahip oldukları eğitsel becerilere ek olarak farklı mesleki becerilerin kazandırılması önerilmektedir. Öğretmen adayları için çeşitlendirilmiş uzmanlık alanlarının belirlenmesi, bu uzmanlık alanlarının yüksek standartlara sahip olması, bu becerilerin bilimsellik ve saydamlık çerçevesinde kazandırılması uzun vadede önerilecekler arasındadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Classroom Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2024 |
Submission Date | September 24, 2024 |
Acceptance Date | December 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 2 |