Research Article
BibTex RIS Cite

Konut Fiyatını Belirleyen Regresyon Denklemi: Maltepe İlçesi Örneği

Year 2020, Volume: 32 Issue: 1, 57 - 67, 31.03.2020
https://doi.org/10.7240/jeps.605719

Abstract

Gayrimenkul değerlemesi yapılırken, konumsal ve
fiziksel birtakım faktörlerin varlığı göz önünde bulundurulmaktadır. Özellikle
konut fiyatlarına etkidiği düşünen etmenlerin birçok çeşitliliğe sahip olması,
konutun heterojen özelliğe sahip bir mal olduğunu göstermektedir. Ulaşım
altyapı yatırımlarının, gayrimenkul değerine artı bir değer katacağı düşünülür.
Buradan hareketle Kadıköy-Pendik metrosunun çoklu doğrusal regresyon analizi
ile Maltepe ilçesi konut fiyatlarına olan etkisi incelenmiştir. Çıkan sonuçta
ulaşım altyapı yatırımlarının ve buna bağlı olarak ulaşım hizmetine olan
uzaklığın, seçilen bölgeler için konut fiyatları üzerinde etkisi olduğu tespit
edilmiştir. Bununla birlikte konut fiyatlarına, metro istasyonlarına olan
uzaklıklarından daha etkili başka faktörlerin varlığı tespit edilmiştir.

References

  • [1] GYODER, 2013 Gayrimenkul Sektörü ve İstanbul Konut Piyasası Saha Araştırma Raporu.[2] Yalpır Ş., (2007). Bulanık Mantık Metodolojisi ile Taşınmaz Değerlenme Modelinin Geliştirilmesi ve Uygulaması: Konya Örneği. Doktora Tezi, Konya. Konya Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.[3] Damm, D., Lerman, S. R., Lerner-Lam, E., & Young, J. (1980). Response of urban real estate values in anticipation of the Washington Metro. Journal of Transport Economics and Policy, 315-336.[4] Forrest, D., Glen, J., & Ward, R. (1996). The impact of a light rail system on the structure of house prices: a hedonic longitudinal study. Journal of Transport Economics and Policy, 15-29.[5] Cervero, R. (2010, October). Effects of light and commuter rail transit on land prices: Experiences in San Diego County. In Journal of the Transportation Research Forum (Vol. 43, No. 1).[6] Debrezion, G., Pels, E., & Rietveld, P. (2004). The impact of railway stations on residential and commercial property value. Tinbergen Institute Discussion Paper[7] Yankaya U. & Çelik H. M., 2005. Kamu Ulaşım Yatırımlarının Gayrimenkul Değerleri Üzerine Etkisinin Modellenmesi: İzmir Metrosu Örneği. D.E.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi Cilt: 20, Sayı:2, Yıl: 2005, ss:61-79[8] Debrezion, G., Pels, E., & Rietveld, P. (2011). The impact of rail transport on real estate prices: an empirical analysis of the Dutch housing market. Urban Studies, 48(5), 997-1015.[9] Cerdà Troncoso, J. F., Pérez Prieto, C. B., & Marmolejo Duarte, C. R. (2010). Impact real state value of urban and transportation projects, in the metropolitan area of Barcelona.[10] Boucq, E. (2011). Estimating the impact on housing prices brought by a light rail infrastructure in France.[11] Hewitt, C. M., & Hewitt, W. E. (2012). The effect of proximity to urban rail on housing prices in Ottawa. Journal of Public Transportation, 15(4), 3.[12] Yan, B. (2012). Land Values Impacts of Subway Stations: A Case Study of Beijing City[13] İnanoğlu, G. E., (2014). Kadıköy- Kartal raylı taşıma sistemi ve konut fiyatları değişiminin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi FBE.
Year 2020, Volume: 32 Issue: 1, 57 - 67, 31.03.2020
https://doi.org/10.7240/jeps.605719

Abstract

References

  • [1] GYODER, 2013 Gayrimenkul Sektörü ve İstanbul Konut Piyasası Saha Araştırma Raporu.[2] Yalpır Ş., (2007). Bulanık Mantık Metodolojisi ile Taşınmaz Değerlenme Modelinin Geliştirilmesi ve Uygulaması: Konya Örneği. Doktora Tezi, Konya. Konya Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.[3] Damm, D., Lerman, S. R., Lerner-Lam, E., & Young, J. (1980). Response of urban real estate values in anticipation of the Washington Metro. Journal of Transport Economics and Policy, 315-336.[4] Forrest, D., Glen, J., & Ward, R. (1996). The impact of a light rail system on the structure of house prices: a hedonic longitudinal study. Journal of Transport Economics and Policy, 15-29.[5] Cervero, R. (2010, October). Effects of light and commuter rail transit on land prices: Experiences in San Diego County. In Journal of the Transportation Research Forum (Vol. 43, No. 1).[6] Debrezion, G., Pels, E., & Rietveld, P. (2004). The impact of railway stations on residential and commercial property value. Tinbergen Institute Discussion Paper[7] Yankaya U. & Çelik H. M., 2005. Kamu Ulaşım Yatırımlarının Gayrimenkul Değerleri Üzerine Etkisinin Modellenmesi: İzmir Metrosu Örneği. D.E.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi Cilt: 20, Sayı:2, Yıl: 2005, ss:61-79[8] Debrezion, G., Pels, E., & Rietveld, P. (2011). The impact of rail transport on real estate prices: an empirical analysis of the Dutch housing market. Urban Studies, 48(5), 997-1015.[9] Cerdà Troncoso, J. F., Pérez Prieto, C. B., & Marmolejo Duarte, C. R. (2010). Impact real state value of urban and transportation projects, in the metropolitan area of Barcelona.[10] Boucq, E. (2011). Estimating the impact on housing prices brought by a light rail infrastructure in France.[11] Hewitt, C. M., & Hewitt, W. E. (2012). The effect of proximity to urban rail on housing prices in Ottawa. Journal of Public Transportation, 15(4), 3.[12] Yan, B. (2012). Land Values Impacts of Subway Stations: A Case Study of Beijing City[13] İnanoğlu, G. E., (2014). Kadıköy- Kartal raylı taşıma sistemi ve konut fiyatları değişiminin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi FBE.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Adnan Corum 0000-0003-3613-6607

Publication Date March 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 32 Issue: 1

Cite

APA Corum, A. (2020). Konut Fiyatını Belirleyen Regresyon Denklemi: Maltepe İlçesi Örneği. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences, 32(1), 57-67. https://doi.org/10.7240/jeps.605719
AMA Corum A. Konut Fiyatını Belirleyen Regresyon Denklemi: Maltepe İlçesi Örneği. JEPS. March 2020;32(1):57-67. doi:10.7240/jeps.605719
Chicago Corum, Adnan. “Konut Fiyatını Belirleyen Regresyon Denklemi: Maltepe İlçesi Örneği”. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences 32, no. 1 (March 2020): 57-67. https://doi.org/10.7240/jeps.605719.
EndNote Corum A (March 1, 2020) Konut Fiyatını Belirleyen Regresyon Denklemi: Maltepe İlçesi Örneği. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences 32 1 57–67.
IEEE A. Corum, “Konut Fiyatını Belirleyen Regresyon Denklemi: Maltepe İlçesi Örneği”, JEPS, vol. 32, no. 1, pp. 57–67, 2020, doi: 10.7240/jeps.605719.
ISNAD Corum, Adnan. “Konut Fiyatını Belirleyen Regresyon Denklemi: Maltepe İlçesi Örneği”. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences 32/1 (March 2020), 57-67. https://doi.org/10.7240/jeps.605719.
JAMA Corum A. Konut Fiyatını Belirleyen Regresyon Denklemi: Maltepe İlçesi Örneği. JEPS. 2020;32:57–67.
MLA Corum, Adnan. “Konut Fiyatını Belirleyen Regresyon Denklemi: Maltepe İlçesi Örneği”. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences, vol. 32, no. 1, 2020, pp. 57-67, doi:10.7240/jeps.605719.
Vancouver Corum A. Konut Fiyatını Belirleyen Regresyon Denklemi: Maltepe İlçesi Örneği. JEPS. 2020;32(1):57-6.