Bu çalışmada, otonom araçların önünde bulunan zorluklar araştırılmıştır. Geçmişteki araç teknolojilerindeki deneyime dayanarak bu tür araçların ne kadar hızlı gelişip konuşlandırılacağı araştırılmıştır. Muhtemel zararları ve maliyetleri, sürüş faaliyetlerini nasıl etkileyecekleri, optimum yol mesafesi, park etme ve toplu taşıma arzı gibi planlama kararları üzerindeki etkileri üzerinde durulmuştur. Bu çalışmada Seviye 4 otonom araçlarının, yüksek maliyet ve sınırlı performansıyla birlikte 2020‘den sonra bazı ülkelerde yasal ve ticari araç olarak kullanılabileceği öngörülüyor. Seviye 5 otonom araçlar ise muhtemelen 2050'lerden 2060'lara kadar yaygın ve uygun fiyatlı hale geldiğinde önemli olacaktır. Bazı yollarda insan güdümlü araçların yasaklanmasını gerektirebilir. Birçok ulaşım ve şehir planlamacısı, araştırmacı ve siyasetçi araç otomasyonunun teknik yapısı ve faydasına aşina olsa da, sonuçta ortaya çıkacak etki veya sorumlu olanların eylemleri hakkında henüz fikir birliği görülmemektedir. Bu çalışma da, otonom araçlar, otonom araçlarda kullanılan sensör ve algoritmalar tanıtılmış, bu araçların gündelik yaşamımıza girmesine engel olan zorluklar anlatılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 33 Issue: 2 |