Bu araştırma, mühendis adaylarının aldıkları mesleki dersler ve kullanabildikleri 3D CAD programlarıyla teknik çizim tamamlama süreleri ve CAD kütüphanesi kullanımının çeşitli değişkenlere göre nasıl değiştiğini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma mühendislik fakültesi, polimer malzeme mühendisliği ana bilim dalında öğrenim gören ve kolayda örnekleme yolu ile seçilen toplam 60 mühendis adayı üzerinde yürütülmüştür. Çalışma keşifsel bir araştırma tasarımına sahiptir. Öğrencilerin teknik çizim sürelerinin aldıkları mesleki dersler, CAD kütüphanesi kullanımı, kullanabildikleri 3D CAD programları, cinsiyete göre incelenmiştir. Öğrenciler tarafından, üç farklı zorluk seviyesindeki parçalar SolidWorks yazılımında modellenmiş ve çizim süreleri kayıt altına alınmıştır. Sonrasında çizilen parçaların, çok sayıda önceden çizilmiş parçanın karışık şekilde yer aldığı online CAD kütüphanesi ve offline CAD kütüphanesi üzerinden indirilmesi istenmiştir. Öğrencilerin almış oldukları mesleki dersler, öğrenci cinsiyeti ve kullandığı tasarım programları, öğrencilerin çizim tamamlama sürelerine bağlı olarak karşılaştırılmış ve T-Testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile belirlenmiştir. Çizim tamamlama süresinin alınan ders sayısı ve bilinen tasarım programları ile ilişkili olduğu, mühendislik becerileri gelişmiş öğrencilerin çizim tamamlama sürelerinin de benzer şekilde geliştiği tespit edilmiştir. Farklı geometrilere sahip parçaların algılanması ve tasarımda bir sonraki adımın planlanması üzerinde mesleki derslerin etkili olduğu gözlemlenmiştir. Cinsiyet açısından veriler incelendiğinde, kız ve erkek öğrencilerin çizim tamamlama süreleri arasında belirgin bir fark olmadığı, mühendislik bilgisi aynı ya da benzer olan öğrenciler arasında çizim tamamlama sürelerinin de benzer olduğu bulunmuştur.
CAD kütüphanesi mühendislik mühendislik öğrencileri tasarım CAD yazılımları çizim tamamlama süresi
Yazar, etik kurul kararı gerektirmeyen ancak veri kullanım izni gerektiren bu çalışma için, gerekli izinleri sağlayan ve çalışmada kullanılan verileri yazarla paylaşan Polimer Malzeme Mühendisliği Bölüm Başkanlığı’ na teşekkür eder.
The study was conducted on a total of 60 engineer candidates studying at Polymer Materials Engineering Department in Yalova University and the interviewees were determined based on convenience sampling. In this study, the results were analysed using exploratory research design: taking into consideration vocational courses, 3D CAD programs and gender criteria, the students were divided into three groups of 20 people (medium, good and expert) using proportional stratified (stratified) sampling. During the research, primarily the candidates modelled parts by using SolidWorks software according to three different difficulty levels and their drawing times were recorded. Afterwards, the drawn parts were requested to be downloaded from the online CAD library and offline CAD library, which contains many pre-drawn parts. At final stage, the change of the drawing completion time based on the courses, the gender and the design programs were determined by T-Test and one-way analysis of variance (ANOVA). It was determined that the drawing completion time was related to the number of courses taken and known design programs, and the drawing completion time of students with advanced engineering skills developed similarly. It has been observed that vocational courses were effective on the perception of parts with different geometries and planning the next step in design. When the data were examined in terms of gender, it was found that there was no significant difference between the drawing completion time of male and female students, and that the drawing completion times were similar between students with the same engineering knowledge.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 33 Issue: 3 |