Aşırı hareketlilik ve kısa dikkat süresi ile karakterize bir bozukluk olan Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) ile
beraber albinizmle ilişkili az görme çocukların akademik becerilerini etkileyebilecek en önemli faktörler arasında
gösterilebilir. Çalışmamızın amacı dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan albinolu az gören bir bireyde fizyoterapi ve
rehabilitasyon programının etkinliğini göstermekti. Bireyin motor fonksiyonları Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlilik Testi (BOT2), üst ve alt ekstremite kaba kas kuvveti, kavrama kuvvetleri, el fonksiyonları 9 Delikli Peg Testi ve Grooved Peg Board Testi,
görsel algılaması Motor Yetenek Olmaksızın Görsel Algılama Testi (MYOGAT-3), fonksiyonel görmesi LV Prasad Fonksiyonel
Görme Anketi ile değerlendirildi. Bireye yapılan değerlendirmeler eğitim sonrasında tekrarlandı. Bireye 5 hafta boyunca,
haftada 2 gün ve her seans 45 dakika olmak üzere kuvvetlendirme, koordinasyon, yazma ve görsel algılama eğitimi verildi.
Bireyin kaba ve ince motor yeteneklerinde, üst ekstremite kas kuvvetleri, hız ve koordinasyonunda, görsel algılama ve
fonksiyonel görmesinde artış meydana geldi. Az gören çocukların bireye özgün fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarına
dahil edilmesi, bu çocukların okul başarısı, toplumsal katılımı ve geleceği açısından büyük önem taşımaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Case Reports |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Submission Date | December 11, 17 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 3 |