Aktif Öğrenim (AÖ) yeni bir eğitim sistemi olup, çalışma ve araştırmaları
doğru bir anlayış içinde ele almakta, öğrencinin gelişmesini, sorumluluk ve karar
verme yeteneği kazanmasını sağlamakta, öğrenciler ve yönlendirici arasında iş
birliğini geliştirmekte, daha ileri düşünme metodları için disiplinler arası dinamik,
üretici öğrenim faaliyetlerinden yararlanılmasını sağlamaktadır. Aktif Öğrenim,
Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) ve Birlikte Öğrenim (BÖ) olmak üzere iki farklı
sistemi kapsamaktadır. PDÖ'nün hedefleri öğrenimde öğrenciye aktif bir rol
vermek ve öğrencinin sorumluluk kazanmasına yardımcı olmaktır. BÖ ise
öğrencilerin takım içinde çalışmasını sağlamak, böylece hem birbirlerinden
yararlanmak, hem de yönlendirici yardımı ile birlikte çalışmayı temin etmektir.
Aktif Ôğrenim; ilk defa 1967'de, Kanada'da McMaster Üniversitesi Tıp
Fakültesinde uygulanmıştır. Aktif öğrenim sistemlerinden Probleme Dayalı
Öğrenim son zamanlarda çeşitli akademik kuruluşlarda; örneğin, USA, İngiltere,
Danimarka, Avustralya, Meksika, Belçika ve diğer bir çok ülkede 200'ün üzerinde
Üniversitede uygulanmaktadır. Ülkemizde ise İzmir Dokuz Eylül Üniversitesinde
1997'den beri başarı ile uygulama alanı bulmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles (Araştırma Makalesi) |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 57 Issue: 1 |