BibTex RIS Cite

Mühendislik Fakültelerinde Aktif Öğrenim Metodları

Year 2007, Volume: 57 Issue: 1, 43 - 52, 01.01.2007

Abstract

Aktif Öğrenim (AÖ) yeni bir eğitim sistemi olup, çalışma ve araştırmaları
doğru bir anlayış içinde ele almakta, öğrencinin gelişmesini, sorumluluk ve karar
verme yeteneği kazanmasını sağlamakta, öğrenciler ve yönlendirici arasında iş
birliğini geliştirmekte, daha ileri düşünme metodları için disiplinler arası dinamik,
üretici öğrenim faaliyetlerinden yararlanılmasını sağlamaktadır. Aktif Öğrenim,
Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) ve Birlikte Öğrenim (BÖ) olmak üzere iki farklı
sistemi kapsamaktadır. PDÖ'nün hedefleri öğrenimde öğrenciye aktif bir rol
vermek ve öğrencinin sorumluluk kazanmasına yardımcı olmaktır. BÖ ise
öğrencilerin takım içinde çalışmasını sağlamak, böylece hem birbirlerinden
yararlanmak, hem de yönlendirici yardımı ile birlikte çalışmayı temin etmektir.
Aktif Ôğrenim; ilk defa 1967'de, Kanada'da McMaster Üniversitesi Tıp
Fakültesinde uygulanmıştır. Aktif öğrenim sistemlerinden Probleme Dayalı
Öğrenim son zamanlarda çeşitli akademik kuruluşlarda; örneğin, USA, İngiltere,
Danimarka, Avustralya, Meksika, Belçika ve diğer bir çok ülkede 200'ün üzerinde
Üniversitede uygulanmaktadır. Ülkemizde ise İzmir Dokuz Eylül Üniversitesinde
1997'den beri başarı ile uygulama alanı bulmaktadır.

References

  • Abacıoğlu, H., E. Akalın, N. Atabey, O. Dicle, S. Miral, B. Nusal ve S. Sarıoğlu, 2002. Probleme Dayalı Öğrenim, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayını.
  • Baum, E., C.R. "Chuck" Pennoni ve G. D. Peterson, 1999. Engineering Education in the Third Millenium. Presented at the 28. Engineering Education Symposium, 20-24 September, Istanbul, Turkey.
  • Gülseçen, S., 2002. Problem-Tabanı i Öğrenme Yaklaşımı ile BT Donanımlı Öğretmen Adayları Yetiştirme, i. Ü. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Örneği, New Information Technologies in Educations, Workshop Proceedings, October, İzmir.
  • Güzeliş, c., M. Çalışkan ve F. Akgün, 2004. Çok Sesli ve Çok Boyutlu Bir Mühendislik Eğitimine Doğru, ı. AktifEğitim Kurultayı Bildiriler Kitabı, s:I-7.
  • Johnson, P. A., 1999. Problern-Based, Cooperative Learning in the Engineering Classroom Journalaf Professional Issuses in Engineering Education and Practice January.
  • Mourtos, K. J., 1997. The nuts and bolts of cooperative learning in engineering .• Journal of Engineering Education,January.
  • Smerdon, E. T., 2006. Global Challenges in Engineering Education, http://www.nsf.gov (Ziyaret tarihi: 30/04/2006).
  • Tuna, O., A. G. Cerit, H. Kişi ve S. Paker, 2005. Problem Based Learning in Maritime Education, DEÜ Deniz İş. ve Yön. Yüksek Okulu.
  • Utku, M., 2004. Jeofizik Mühendisliğinde Aktif Eğitim. Jeofizik Bülteni. Sayı 46-4748.
  • White, H. B., 1996. Dan Tries Problem-Based Learning: A Case Study, L.Richim (Ed.) To Improve the Academy, VoUS.
  • ilgili WEB Siteleri http://www.abet.org (ABET Kriterleri ve Organizasyonu) (Ziyaret tarihi: 30/04/2006). http://www.cooplearn.org (Cooperative Learning Centre) (Ziyaret tarihi: 30/04/2006). http://pblmm.k12.ca.us/PBL.guide (Ziyaret tarihi: 30/04/2006). http://www.udel.edu/ (Ziyaret tarihi: 30/04/2006).
Year 2007, Volume: 57 Issue: 1, 43 - 52, 01.01.2007

Abstract

References

  • Abacıoğlu, H., E. Akalın, N. Atabey, O. Dicle, S. Miral, B. Nusal ve S. Sarıoğlu, 2002. Probleme Dayalı Öğrenim, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayını.
  • Baum, E., C.R. "Chuck" Pennoni ve G. D. Peterson, 1999. Engineering Education in the Third Millenium. Presented at the 28. Engineering Education Symposium, 20-24 September, Istanbul, Turkey.
  • Gülseçen, S., 2002. Problem-Tabanı i Öğrenme Yaklaşımı ile BT Donanımlı Öğretmen Adayları Yetiştirme, i. Ü. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Örneği, New Information Technologies in Educations, Workshop Proceedings, October, İzmir.
  • Güzeliş, c., M. Çalışkan ve F. Akgün, 2004. Çok Sesli ve Çok Boyutlu Bir Mühendislik Eğitimine Doğru, ı. AktifEğitim Kurultayı Bildiriler Kitabı, s:I-7.
  • Johnson, P. A., 1999. Problern-Based, Cooperative Learning in the Engineering Classroom Journalaf Professional Issuses in Engineering Education and Practice January.
  • Mourtos, K. J., 1997. The nuts and bolts of cooperative learning in engineering .• Journal of Engineering Education,January.
  • Smerdon, E. T., 2006. Global Challenges in Engineering Education, http://www.nsf.gov (Ziyaret tarihi: 30/04/2006).
  • Tuna, O., A. G. Cerit, H. Kişi ve S. Paker, 2005. Problem Based Learning in Maritime Education, DEÜ Deniz İş. ve Yön. Yüksek Okulu.
  • Utku, M., 2004. Jeofizik Mühendisliğinde Aktif Eğitim. Jeofizik Bülteni. Sayı 46-4748.
  • White, H. B., 1996. Dan Tries Problem-Based Learning: A Case Study, L.Richim (Ed.) To Improve the Academy, VoUS.
  • ilgili WEB Siteleri http://www.abet.org (ABET Kriterleri ve Organizasyonu) (Ziyaret tarihi: 30/04/2006). http://www.cooplearn.org (Cooperative Learning Centre) (Ziyaret tarihi: 30/04/2006). http://pblmm.k12.ca.us/PBL.guide (Ziyaret tarihi: 30/04/2006). http://www.udel.edu/ (Ziyaret tarihi: 30/04/2006).
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles (Araştırma Makalesi)
Authors

A. Yılmaz Bozkurt This is me

Selçuk Bayoğlu This is me

Publication Date January 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 57 Issue: 1

Cite

APA Bozkurt, A. Y., & Bayoğlu, S. (2007). Mühendislik Fakültelerinde Aktif Öğrenim Metodları. Journal of the Faculty of Forestry Istanbul University, 57(1), 43-52. https://doi.org/10.17099/jffiu.72856
AMA Bozkurt AY, Bayoğlu S. Mühendislik Fakültelerinde Aktif Öğrenim Metodları. J FAC FOR ISTANBUL U. January 2007;57(1):43-52. doi:10.17099/jffiu.72856
Chicago Bozkurt, A. Yılmaz, and Selçuk Bayoğlu. “Mühendislik Fakültelerinde Aktif Öğrenim Metodları”. Journal of the Faculty of Forestry Istanbul University 57, no. 1 (January 2007): 43-52. https://doi.org/10.17099/jffiu.72856.
EndNote Bozkurt AY, Bayoğlu S (January 1, 2007) Mühendislik Fakültelerinde Aktif Öğrenim Metodları. Journal of the Faculty of Forestry Istanbul University 57 1 43–52.
IEEE A. Y. Bozkurt and S. Bayoğlu, “Mühendislik Fakültelerinde Aktif Öğrenim Metodları”, J FAC FOR ISTANBUL U, vol. 57, no. 1, pp. 43–52, 2007, doi: 10.17099/jffiu.72856.
ISNAD Bozkurt, A. Yılmaz - Bayoğlu, Selçuk. “Mühendislik Fakültelerinde Aktif Öğrenim Metodları”. Journal of the Faculty of Forestry Istanbul University 57/1 (January 2007), 43-52. https://doi.org/10.17099/jffiu.72856.
JAMA Bozkurt AY, Bayoğlu S. Mühendislik Fakültelerinde Aktif Öğrenim Metodları. J FAC FOR ISTANBUL U. 2007;57:43–52.
MLA Bozkurt, A. Yılmaz and Selçuk Bayoğlu. “Mühendislik Fakültelerinde Aktif Öğrenim Metodları”. Journal of the Faculty of Forestry Istanbul University, vol. 57, no. 1, 2007, pp. 43-52, doi:10.17099/jffiu.72856.
Vancouver Bozkurt AY, Bayoğlu S. Mühendislik Fakültelerinde Aktif Öğrenim Metodları. J FAC FOR ISTANBUL U. 2007;57(1):43-52.