İlköğretim okulu dönemi çocuk gelişimi açısından büyük öneme sahiptir. Bu
dönemde, okul, çocuğun en fazla zaman geçirdiği dolayısı ile, en fazla etkilendiği
çevresini oluşturmaktadır. Bu çevreden aldığı bilgiler, gözlemlediği olaylar,
çocuğun sağlıklı bir birey olarak topluma kazandırılmasının temel taşlarını
oluşturacaktır. Eğitim ve öğretim açısından okul bahçesinde yaşayarak, oynayarak
kazanılan tecrübe ve bilgiler, okul ve diğer eğitim araçlarından alınan bilgiler
kadar büyük rol oynamaktadır. Bu nedenle, bu çalışmada amaç, çocuk ihtiyaçları,
güvenliği ve sağlığı ön planda tutularak, ilköğretim okulu bahçelerinin oyun alanı
olmaktan öte, eğitim amacı ile de kullanılabilmesini sağlayabilecek peyzaj tasarım
normlarının ortaya konulmasıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles (Araştırma Makalesi) |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 57 Issue: 1 |