Amaç: Bu çalışmanın amacı, Erzurum ilinde etik dersini tamamlamış ikinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf eczacılık öğrencileri ile henüz etik dersini almamış birinci sınıf eczacılık öğrencilerinin çeşitli değişkenler açısından etik duyarlılıklarını değerlendirmektir.
Gereç ve Yöntem: Bu çalışma, etik dersi almış ve almamış iki grup eczacılık öğrencisinin etik duyarlılıklarını karşılaştırmak için kesitsel bir tasarım benimsemiştir. Bu çalışmaya Erzurum ilindeki 840 eczacılık lisans öğrencisinden 476'sı gönüllü olarak katılmıştır. Demografik özelliklere göre etik duyarlılıktaki farklılıklar t-testi ve ANOVA kullanılarak analiz edilmiştir. İstatistiksel anlamlılık düzeyi 0.05 olarak belirlenmiştir.
Sonuç ve Tartışma: Etik dersi alan ve almayan öğrenciler arasında yapılan karşılaştırmada, etik dersi alan kız ve erkek öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p=0.00), bu da etik eğitimi alan öğrenciler arasında cinsiyetin etik duyarlılık üzerinde rol oynadığını göstermektedir. Ancak etik dersi almayan öğrenciler arasında cinsiyetler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır (p=0,13). Farklı üniversite sınıflarındaki öğrenciler arasında da istatistiksel olarak anlamlı bir fark gözlenmemiştir. Eczacılık öğrencilerinin mesleki etik duyarlılıklarının değerlendirildiği çalışmada, öğrencilerin etik duyarlılık düzeylerinin ortalamanın üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Mesleki etik duyarlılığı artırmak için, eczacılık eğitiminin, mesleki davranışın ve etik değerlerin önemini vurgulamaya yönelik daha kapsamlı bir eğitimi içermesi gerektiği düşünülmektedir.
Objective: The present study aimed to assess ethical sensitivity in second, third, fourth, and fifth-year pharmacy students who have already completed the ethics course in Erzurum province, Turkey, as well as first-year pharmacy students who have not yet taken the ethics course in terms of various variables.
Material and Method: This study adopts a cross-sectional design to compare the ethical sensitivity of two groups of pharmacy students: those who have completed an ethics course and those who have not. This study included 476 out of 840 undergraduate pharmacy students from Erzurum province. Differences in ethical sensitivity based on demographic characteristics were analyzed using t-tests and ANOVA. The level of statistical significance was set at 0.05.
Result and Discussion: In the comparison between students who have taken the ethics course and those who have not, a statistically significant difference was found between female and male students who have taken the ethics course (p=0.00), indicating that gender plays a role in ethical sensitivity among students who have received ethics education. However, among students who have not taken the ethics course, no statistically significant difference was found between genders (p=0.13). No statistically significant difference was observed among students in different university classes. In the study assessing professional ethical sensitivity among pharmacy students, it was found that their level of ethical sensitivity was above average. To cultivate a heightened level of professional ethical sensitivity, it is widely believed that pharmacy education should integrate more comprehensive training focused on emphasizing the significance of professional behavior and ethical values.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Pharmacy Management |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | July 25, 2023 |
Publication Date | September 20, 2023 |
Submission Date | June 15, 2023 |
Acceptance Date | July 20, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
Kapsam ve Amaç
Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dergisi, açık erişim, hakemli bir dergi olup Türkçe veya İngilizce olarak farmasötik bilimler alanındaki önemli gelişmeleri içeren orijinal araştırmalar, derlemeler ve kısa bildiriler için uluslararası bir yayım ortamıdır. Bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler supleman özel sayısı olarak dergide yayımlanabilir. Ayrıca, tüm farmasötik alandaki gelecek ve önceki ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılar ile sosyal aktiviteleri içerir.