BibTex RIS Cite

Eczacılık Fakültesi Öğrencilerinin Mesleğe Yaklaşımları :

Year 1995, , 0 - 0, 01.06.1995
https://doi.org/10.1501/Eczfak_0000000151

Abstract

Bu çalışmada, Eczacılık Fakültesi öğrencilerinin meslek seçim­lerini etkileyen faktörleri ve eczacılık mesleği hakkındaki görüşlerini saptamayı amaçladık. Çalışma 1992-1993 öğretim yılında Ankara Üniversitesi Ecza­cılık Fakültesi öğrencilerinde gerçekleştirilmiştir. Tanımlayıcı tipte bir çalışmadır. Bilgiler toplam 229 öğrenciden anket yöntemi ile toplanmıştır. Öğrencilerin %47.6 sının hiç düşünmeden bu mesleği seçtiği, bu seçimde en etkili faktörün aile olduğu saptanmıştır (%47.8). Öğrencilerin % 60 dan fazlası çalışma alam olarak serbest eczacılığı düşünmekte ve % 65 i meslekleri hakkında kuşku duyduklarını belirt­mektedirler. Bulgular tablolar halinde sunulmuş ve istatistiksel önemlilik test­leri ile değerlendirilmiştir

Pharmacy Students' Approach to Their Profession

Year 1995, , 0 - 0, 01.06.1995
https://doi.org/10.1501/Eczfak_0000000151

Abstract

The aim of this study was to determine the factors effecting the choice and their opinions for the pharmacy profession. The study was conducted at the Ankara University, Faculty of Pharmacy in 1992-1993 school year. It was a descriptive study and the data were obtained from 229 students with a questionnaire form. Among the students 47.6 % were not considering pharmacy as a profession before coming to this school. The major factor in choosing their profession was reported to be the family (47.8 %). More than 60 % of the students were planning to have a private pharmacy practice and 65 % had doubts for the future in their pro­fessions. The results are presented in the tables and the tests for statistical significance were performed

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA59RT55HH
Journal Section Research Article
Authors

Işıl Şimşek This is me

Yıldır Atakurt This is me

Bihter Yazıcıoğlu This is me

Publication Date June 1, 1995
Submission Date June 1, 1995
Published in Issue Year 1995

Cite

APA Şimşek, I., Atakurt, Y., & Yazıcıoğlu, B. (1995). Pharmacy Students’ Approach to Their Profession. Journal of Faculty of Pharmacy of Ankara University, 24(1). https://doi.org/10.1501/Eczfak_0000000151
AMA Şimşek I, Atakurt Y, Yazıcıoğlu B. Pharmacy Students’ Approach to Their Profession. Ankara Ecz. Fak. Derg. June 1995;24(1). doi:10.1501/Eczfak_0000000151
Chicago Şimşek, Işıl, Yıldır Atakurt, and Bihter Yazıcıoğlu. “Pharmacy Students’ Approach to Their Profession”. Journal of Faculty of Pharmacy of Ankara University 24, no. 1 (June 1995). https://doi.org/10.1501/Eczfak_0000000151.
EndNote Şimşek I, Atakurt Y, Yazıcıoğlu B (June 1, 1995) Pharmacy Students’ Approach to Their Profession. Journal of Faculty of Pharmacy of Ankara University 24 1
IEEE I. Şimşek, Y. Atakurt, and B. Yazıcıoğlu, “Pharmacy Students’ Approach to Their Profession”, Ankara Ecz. Fak. Derg., vol. 24, no. 1, 1995, doi: 10.1501/Eczfak_0000000151.
ISNAD Şimşek, Işıl et al. “Pharmacy Students’ Approach to Their Profession”. Journal of Faculty of Pharmacy of Ankara University 24/1 (June 1995). https://doi.org/10.1501/Eczfak_0000000151.
JAMA Şimşek I, Atakurt Y, Yazıcıoğlu B. Pharmacy Students’ Approach to Their Profession. Ankara Ecz. Fak. Derg. 1995;24. doi:10.1501/Eczfak_0000000151.
MLA Şimşek, Işıl et al. “Pharmacy Students’ Approach to Their Profession”. Journal of Faculty of Pharmacy of Ankara University, vol. 24, no. 1, 1995, doi:10.1501/Eczfak_0000000151.
Vancouver Şimşek I, Atakurt Y, Yazıcıoğlu B. Pharmacy Students’ Approach to Their Profession. Ankara Ecz. Fak. Derg. 1995;24(1).

Kapsam ve Amaç

Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dergisi, açık erişim, hakemli bir dergi olup Türkçe veya İngilizce olarak farmasötik bilimler alanındaki önemli gelişmeleri içeren orijinal araştırmalar, derlemeler ve kısa bildiriler için uluslararası bir yayım ortamıdır. Bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler supleman özel sayısı olarak dergide yayımlanabilir. Ayrıca, tüm farmasötik alandaki gelecek ve önceki ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılar ile sosyal aktiviteleri içerir.