Turistik tatil sürecini iyileştirmek, müşteri sadakatini artırmak, ziyaretçileri eğlendirmek ve daha az popüler olan gösteri, etkinlikler ve müzelere ilgiyi artırmak, turizm işletmelerinin reklamını yapmak, personelin verimliğini ve performansını artırmak için turizm sektöründe oyunlaştırma uygulamaları yapılmaktadır. Bu oyunlaştırma uygulamalarının analizi, turizm sektöründe bu uygulamalardan nasıl yararlanılabileceği, uygulamaların sunduğu fırsatlar ve sektöre nasıl bir etkisi olacağı konusunda fikir vermesi için önemlidir. Araştırmada yer alan oyunlaştırma uygulamaları turizm ile sınırlandırılmıştır. Turizm sektörü dışındaki oyunlaştırma uygulamaları hariç tutulmuştur. Veriler 1 Ekim 2022- 20 Aralık 2022 tarihleri arasında internet üzerinden toplanmıştır. Araştırmada 43 oyunlaştırma örneği incelenmiştir. Oyunlaştırma uygulamalarının turizm işletmeleri yöneticilerine, akademisyenlere ve öğrencilere ışık tutması ve fikir verebilmesi için örnekler konaklama işletmesi, destinasyon, havayolu, müze ve yiyecek içecek işletmesi alt kategorilerinde incelenmiştir.
Gamification practices are used in the tourism sector to improve the touristic holiday process, increase customer loyalty, entertain visitors, increase interest in less popular shows, events, and museums, advertise tourism businesses, and increase the efficiency and performance of staff. The analysis of these gamification applications is important to give an idea about how these applications can be benefited the tourism sector, the opportunities offered by the applications, and how they will affect the sector. Gamification applications in the research are limited to tourism. Gamification applications outside the tourism sector are excluded. Data were collected over the internet between October 1, 2022, and December 20, 2022. 43 gamification examples were examined in the study. For gamification applications to shed light and give ideas to tourism business managers, academicians, and students, examples were examined in sub-categories of accommodation business, destination, airline, museum, and food and beverage business.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2023 |
Submission Date | February 7, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 4 Issue: 1 |