Research Article
BibTex RIS Cite

Sağlık Turizmi Aracı Kuruluşu Hizmet Standartları Hakkında Düşünce ve Öneriler

Year 2018, Volume: 1 Issue: 2, 1 - 5, 28.12.2018

Abstract

Sağlık turizmine hizmet sunan kişi/kurum/kuruluşların hukuken
temellendirilmesi mümkün olan ilke ve standartlara bağlı işlem yapmaları
gerekmektedir. Aracı Kuruluş Hizmet Standartları (AKHS)’nın amacı, uluslararası
hastalara hizmet sunacak aracı kuruluşların yasal statüsü, tanımı ve hizmet
alanı hakkında standart, şeffaf, izlenebilir ve denetlenebilir bir sistem
oluşturarak sağlık turizmine sunulan hizmet ve yönetim kalitesinin
iyileştirilmesi, geliştirilmesi ve bunların devamlılığının sağlanması, hizmet
sunumundaki her türlü riskin azaltılmasına ilişkin oluşturulan ilkelerin
uygulanmasına ilişkin usul ve esasların düzenlenmesine yardımcı olması
gerekmektedir. Böylece; sertifikalı/akredite aracı kuruluş ve sağlık hizmeti
sunucularımız (tanı/tedavi ülkesi) ile hastanın geldiği ülke (menşe ülke)
arasındaki hizmet kalite farkının kapatılması söz konusu olacaktır

References

  • Uluslararası Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı Hak-kında Yönetmelik, RG. 13.07.2017-30123
Year 2018, Volume: 1 Issue: 2, 1 - 5, 28.12.2018

Abstract

References

  • Uluslararası Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı Hak-kında Yönetmelik, RG. 13.07.2017-30123
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Articles
Authors

Ayfer Uyanık Çavuşoğlu

Publication Date December 28, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Uyanık Çavuşoğlu, A. (2018). Sağlık Turizmi Aracı Kuruluşu Hizmet Standartları Hakkında Düşünce ve Öneriler. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi, 1(2), 1-5.
AMA Uyanık Çavuşoğlu A. Sağlık Turizmi Aracı Kuruluşu Hizmet Standartları Hakkında Düşünce ve Öneriler. SKAD. December 2018;1(2):1-5.
Chicago Uyanık Çavuşoğlu, Ayfer. “Sağlık Turizmi Aracı Kuruluşu Hizmet Standartları Hakkında Düşünce Ve Öneriler”. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi 1, no. 2 (December 2018): 1-5.
EndNote Uyanık Çavuşoğlu A (December 1, 2018) Sağlık Turizmi Aracı Kuruluşu Hizmet Standartları Hakkında Düşünce ve Öneriler. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi 1 2 1–5.
IEEE A. Uyanık Çavuşoğlu, “Sağlık Turizmi Aracı Kuruluşu Hizmet Standartları Hakkında Düşünce ve Öneriler”, SKAD, vol. 1, no. 2, pp. 1–5, 2018.
ISNAD Uyanık Çavuşoğlu, Ayfer. “Sağlık Turizmi Aracı Kuruluşu Hizmet Standartları Hakkında Düşünce Ve Öneriler”. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi 1/2 (December 2018), 1-5.
JAMA Uyanık Çavuşoğlu A. Sağlık Turizmi Aracı Kuruluşu Hizmet Standartları Hakkında Düşünce ve Öneriler. SKAD. 2018;1:1–5.
MLA Uyanık Çavuşoğlu, Ayfer. “Sağlık Turizmi Aracı Kuruluşu Hizmet Standartları Hakkında Düşünce Ve Öneriler”. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi, vol. 1, no. 2, 2018, pp. 1-5.
Vancouver Uyanık Çavuşoğlu A. Sağlık Turizmi Aracı Kuruluşu Hizmet Standartları Hakkında Düşünce ve Öneriler. SKAD. 2018;1(2):1-5.


BİLİMSEL VE ETİK SORUMLULUK

Dergimize gönderilen çalışmalarda tüm yazarların akademik-bilimsel olarak doğrudan katkısı olmalıdır. Dergi ile iletişim görevini yapan yazar, tüm yazarlar adına yazının son halinin sorumluluğunu taşır.

Yazar/lar tarafından “İnsan” öğesinin içinde bulunduğu tüm çalışmalarda Helsinki Deklerasyonu Prensipleri’ne uyulduğu ve “Hayvan” öğesi kullanılan çalışmalarda ise Guide for the Care and Use of Laboratory Animals  prensipleri doğrultusunda çalışmalarında hayvan haklarını koruduklarını belirtilmelidir. Olgu sunumlarında hastanın kimliğinin ortaya çıkmasına bakılmaksızın hastalardan “Bilgilendirilmiş Olur” (informed consent) alınmalıdır.

Eğer makalede direkt-indirekt ticari bağlantı veya çalışma için maddi destek veren kurum mevcut ise yazarlar; kullanılan ticari ürün, ilaç, firma vb. ile ticari hiçbir ilişkisinin olmadığını ve varsa nasıl bir ilişkisinin olduğunu (konsültan, diğer anlaşmalar), editöre sunum sayfasında belirtmelidirler.

Makalede “Etik Kurul Onayı” alınması gerekli ise; yazarlar etik kurul izni-onayı aldıklarını beyan etmelidir.