Research Article
BibTex RIS Cite

Ebelik Öğrencilerinin Bilgisayarlı Simülasyon Uygulaması Sonrası Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Year 2018, , 66 - 71, 15.09.2018
https://doi.org/10.26567/JOHSE.2018250152

Abstract

Amaç: Bu çalışma, ebelik öğrencilerinin bilgisayarlı simülatör

kullanımı sonrası görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.

Yöntem: Bu araştırma nitel bir çalışma olup veriler yarı

yapılandırılmış görüşme tekniğiyle yazılı olarak elde edilmiştir.

Araştırmaya Orta Karadeniz Bölgesinde bir Devlet Üniversitesinin

Sağlık Yüksekokulu Ebelik bölümü son sınıf öğrencisi olan 35 kişi

katılmıştır. Öğrenciler rastgele 8-9 kişilik 4 gruba ayrılmışlardır.

Her bir grupla 3 gün boyunca bir buçuk saat bilgisayarlı simülatörle

çeşitli senaryolar üzerinde çalışılmıştır. Veriler betimsel analiz ve

betimsel-yorumlayıcı analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir.

Bulgular: Öğrenciler bilgisayarlı simülatör uygulamasını “faydalı,

gerçekçi, yol gösterici, eğlenceli, güzel, kalıcı, zevkli, öğretici,

geliştirici, verimli, gerekli, deneyim sağlayıcı, öz güven artırıcı,

olağanüstü, heyecanlı, etkili bir eğitim, korkuları azaltan, farklı bir

duygu ve büyük bir şans” olarak değerlendirmişlerdir.

Sonuç: Bilgisayarlı simülasyon uygulamalarının, öğrencilerin

gerçeğe en yakın durumları değerlendirebilmelerini ve kriz anını

yönetmelerini sağlaması nedeniyle önemli olduğu düşünülmektedir.

Bu bağlamda bilgisayarlı simülasyon uygulamalarını ebelik

eğitiminde ve uygulamalarında daha yaygın hale getirilmesi

gerekmektedir.

References

  • 1. Gaba DM. The future vision of simulation in health care. Qual Saf Health Care. 2010; 13:2–10. doi: 10.1136/qshc.2004.009878
  • 2. Aggarwal R, Mytton TO, Derbrew M, Hananel D, Heydenburg M, Issenberg B, MacAulay C, Mancini ME, Morimoto T, Soper N, Ziv A, Reznick R. Training and simulation for patient safety. Qual Saf Health Care. 2010; 19:34-43. doi:10.1136/qshc.2009.038562
  • 3. Lathrop A, Winningham B, VandeVusse L. Simulation-based learning for midwives: background and pilot ımplementation. Journal of Midwifery & Women’s Health. 2007; 52(5):492-498 doi:10.1016/j.jmwh.2007.03.018
  • 4. Alinier G, A typology of educationally focused medical simulation tools. Medical Teacher. 2007; 29: 243–250 DOI: 10.1080/014.215.90701551185
  • 5. Ennen CS, Satin AJ. Training and assessment in obstetrics: role of simülation. Best Practise and Research Clinical Obstetrics and Gynaecology.2010; 24: 747-758
  • 6. Catling C, Hogan R, Fox D, Cummins A, Kelly M, Sheehan A. Simulation workshops with first year midwifery students. Nurse Education in Praticem. 2016; 17:109-115
  • 7. Deegan M, Terry L. Student midwives’ perceptions of real – time simulation: a qualitive phenomenological study. British Journal of Midwifery. 2013; 21(7) :590-598
  • 8. Durmaz A, Elem E, Unutkan A, Keskin N. Simülasyonun normal doğum becerilerine ve öz-yeterlilik düzeylerine etkisi. Journal of Current Researches on Health Sector. 2017;7(2):41-52 doi: 10.26579/jocrehes_7.2.4
  • 9. Reyhan F, Mete A, Sayıner FD, Çelik N. Ebelik bölümü öğrencilerinin simülasyon eğitimine bakışları. 1. Uluslararası Doğu Akdeniz Ebelik Kongresi Kongre Kitapçığı; 226-227, Adana, 2017
  • 10. Rall M, Gaba DM, Dieckmann P, Eich C. Patient simulation. In Miller’s Anesthesia .(Editor Miller RD) Churchill Livingstone, 2009; 179-181
  • 11. Söylemez V, Alacapınar FG. Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri.(3th ed). Ankara: Anı.2011
  • 12. Cooper S, Cant R, Porter J, Bogossian F, Mckenna L, Brady S, Fox – Young S. Simulation based learning in midwifery education : A systematic review. Women and Birth. 2012; 25(2): 64–78
  • 13. Coffey F. Learning by simulation – is it a useful tool for midwifery education?. New Zealand College of Midwives Journal. 2015; 51:30-36
  • 14. Terzioğlu F, Kapucu S, Özdemir L, Boztepe H, Duygulu S, Tuna Z, Akdemir N. Simülasyon yönetimine ilişkin hemşirelik öğrencilerinin görüşleri, Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi. 2012;16-23
  • 15. Kaddoura M. New graduate nurses’ perceptions of the effects of clinical simülation on their critical thinking, learning and confidence. Journal of Continuing Education in Nursing. 2010; 41(11):506-16
  • 16. Eker F, Açıkgöz F, Karaca A. Hemşirelik Öğrencileri Gözüyle Mesleki Beceri Eğitimi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi. 2014; 7 (4)
  • 17. Bambini D, Washburn J, Perkins R. Outcomes of clinical simulation for novice nursing students: Communication, confidence, clinical judgment. Nursing Education Perspectives. 2009; 30(2):79-82
  • 18. Okuda Y, Bryson EO, DeMaria S, Jacobson L, Quinones J, Shen B, Levine IA. The utility of simulation in medical education: what is the evidence?. Mount Sinai Journal of Medicine: A Journal of Translational and Personalized Medicine.2009;76(4): 330-343

Evaluation of Midwifery Students’ Opinions after Computerized Simulation Practice

Year 2018, , 66 - 71, 15.09.2018
https://doi.org/10.26567/JOHSE.2018250152

Abstract

Objective: This study was conducted to determine the opinions of

midwifery students after computerized simulator use.

Methods: This study was a qualitative study and the data were

obtained in written form using semi-structured interview technique.

A total of 35 midwifery students from a State University in the

Middle Black Sea Region participated in the study. Students were

randomly divided into 4 groups of 8-9 people. Various scenarios

were studied with computerized simulator for one and a half

hours for 3 days with each group. The data were evaluated with

descriptive analysis and descriptive-interpretive analysis.

Results: Students evaluated the computer simulator practice

as “helpful, realistic, guiding, entertaining, beautiful, lasting,

enjoyable, instructive, developer, productive, necessary experience,

self-confidence building, extraordinary, exciting, decreasing fear,

effective training, a different feeling and a great chance”.

Conclusions: It’s thought that computerized simulation practices

are important. In this context, computerized simulation practices

should be made more widespread in midwifery education and

practice.

References

  • 1. Gaba DM. The future vision of simulation in health care. Qual Saf Health Care. 2010; 13:2–10. doi: 10.1136/qshc.2004.009878
  • 2. Aggarwal R, Mytton TO, Derbrew M, Hananel D, Heydenburg M, Issenberg B, MacAulay C, Mancini ME, Morimoto T, Soper N, Ziv A, Reznick R. Training and simulation for patient safety. Qual Saf Health Care. 2010; 19:34-43. doi:10.1136/qshc.2009.038562
  • 3. Lathrop A, Winningham B, VandeVusse L. Simulation-based learning for midwives: background and pilot ımplementation. Journal of Midwifery & Women’s Health. 2007; 52(5):492-498 doi:10.1016/j.jmwh.2007.03.018
  • 4. Alinier G, A typology of educationally focused medical simulation tools. Medical Teacher. 2007; 29: 243–250 DOI: 10.1080/014.215.90701551185
  • 5. Ennen CS, Satin AJ. Training and assessment in obstetrics: role of simülation. Best Practise and Research Clinical Obstetrics and Gynaecology.2010; 24: 747-758
  • 6. Catling C, Hogan R, Fox D, Cummins A, Kelly M, Sheehan A. Simulation workshops with first year midwifery students. Nurse Education in Praticem. 2016; 17:109-115
  • 7. Deegan M, Terry L. Student midwives’ perceptions of real – time simulation: a qualitive phenomenological study. British Journal of Midwifery. 2013; 21(7) :590-598
  • 8. Durmaz A, Elem E, Unutkan A, Keskin N. Simülasyonun normal doğum becerilerine ve öz-yeterlilik düzeylerine etkisi. Journal of Current Researches on Health Sector. 2017;7(2):41-52 doi: 10.26579/jocrehes_7.2.4
  • 9. Reyhan F, Mete A, Sayıner FD, Çelik N. Ebelik bölümü öğrencilerinin simülasyon eğitimine bakışları. 1. Uluslararası Doğu Akdeniz Ebelik Kongresi Kongre Kitapçığı; 226-227, Adana, 2017
  • 10. Rall M, Gaba DM, Dieckmann P, Eich C. Patient simulation. In Miller’s Anesthesia .(Editor Miller RD) Churchill Livingstone, 2009; 179-181
  • 11. Söylemez V, Alacapınar FG. Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri.(3th ed). Ankara: Anı.2011
  • 12. Cooper S, Cant R, Porter J, Bogossian F, Mckenna L, Brady S, Fox – Young S. Simulation based learning in midwifery education : A systematic review. Women and Birth. 2012; 25(2): 64–78
  • 13. Coffey F. Learning by simulation – is it a useful tool for midwifery education?. New Zealand College of Midwives Journal. 2015; 51:30-36
  • 14. Terzioğlu F, Kapucu S, Özdemir L, Boztepe H, Duygulu S, Tuna Z, Akdemir N. Simülasyon yönetimine ilişkin hemşirelik öğrencilerinin görüşleri, Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi. 2012;16-23
  • 15. Kaddoura M. New graduate nurses’ perceptions of the effects of clinical simülation on their critical thinking, learning and confidence. Journal of Continuing Education in Nursing. 2010; 41(11):506-16
  • 16. Eker F, Açıkgöz F, Karaca A. Hemşirelik Öğrencileri Gözüyle Mesleki Beceri Eğitimi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi. 2014; 7 (4)
  • 17. Bambini D, Washburn J, Perkins R. Outcomes of clinical simulation for novice nursing students: Communication, confidence, clinical judgment. Nursing Education Perspectives. 2009; 30(2):79-82
  • 18. Okuda Y, Bryson EO, DeMaria S, Jacobson L, Quinones J, Shen B, Levine IA. The utility of simulation in medical education: what is the evidence?. Mount Sinai Journal of Medicine: A Journal of Translational and Personalized Medicine.2009;76(4): 330-343
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Original Article
Authors

Duygu Murat Öztürk

Fatma Deniz Sayıner This is me

Neşe Çelik This is me

Publication Date September 15, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Murat Öztürk, D., Sayıner, F. D., & Çelik, N. (2018). Ebelik Öğrencilerinin Bilgisayarlı Simülasyon Uygulaması Sonrası Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Sağlık Hizmetleri Ve Eğitimi Dergisi, 2(2), 66-71. https://doi.org/10.26567/JOHSE.2018250152
AMA Murat Öztürk D, Sayıner FD, Çelik N. Ebelik Öğrencilerinin Bilgisayarlı Simülasyon Uygulaması Sonrası Görüşlerinin Değerlendirilmesi. SHED. September 2018;2(2):66-71. doi:10.26567/JOHSE.2018250152
Chicago Murat Öztürk, Duygu, Fatma Deniz Sayıner, and Neşe Çelik. “Ebelik Öğrencilerinin Bilgisayarlı Simülasyon Uygulaması Sonrası Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Sağlık Hizmetleri Ve Eğitimi Dergisi 2, no. 2 (September 2018): 66-71. https://doi.org/10.26567/JOHSE.2018250152.
EndNote Murat Öztürk D, Sayıner FD, Çelik N (September 1, 2018) Ebelik Öğrencilerinin Bilgisayarlı Simülasyon Uygulaması Sonrası Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Sağlık Hizmetleri ve Eğitimi Dergisi 2 2 66–71.
IEEE D. Murat Öztürk, F. D. Sayıner, and N. Çelik, “Ebelik Öğrencilerinin Bilgisayarlı Simülasyon Uygulaması Sonrası Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, SHED, vol. 2, no. 2, pp. 66–71, 2018, doi: 10.26567/JOHSE.2018250152.
ISNAD Murat Öztürk, Duygu et al. “Ebelik Öğrencilerinin Bilgisayarlı Simülasyon Uygulaması Sonrası Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Sağlık Hizmetleri ve Eğitimi Dergisi 2/2 (September 2018), 66-71. https://doi.org/10.26567/JOHSE.2018250152.
JAMA Murat Öztürk D, Sayıner FD, Çelik N. Ebelik Öğrencilerinin Bilgisayarlı Simülasyon Uygulaması Sonrası Görüşlerinin Değerlendirilmesi. SHED. 2018;2:66–71.
MLA Murat Öztürk, Duygu et al. “Ebelik Öğrencilerinin Bilgisayarlı Simülasyon Uygulaması Sonrası Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Sağlık Hizmetleri Ve Eğitimi Dergisi, vol. 2, no. 2, 2018, pp. 66-71, doi:10.26567/JOHSE.2018250152.
Vancouver Murat Öztürk D, Sayıner FD, Çelik N. Ebelik Öğrencilerinin Bilgisayarlı Simülasyon Uygulaması Sonrası Görüşlerinin Değerlendirilmesi. SHED. 2018;2(2):66-71.