Amaç: Bu çalışma, ebelik öğrencilerinin bilgisayarlı simülatör
kullanımı sonrası görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Bu araştırma nitel bir çalışma olup veriler yarı
yapılandırılmış görüşme tekniğiyle yazılı olarak elde edilmiştir.
Araştırmaya Orta Karadeniz Bölgesinde bir Devlet Üniversitesinin
Sağlık Yüksekokulu Ebelik bölümü son sınıf öğrencisi olan 35 kişi
katılmıştır. Öğrenciler rastgele 8-9 kişilik 4 gruba ayrılmışlardır.
Her bir grupla 3 gün boyunca bir buçuk saat bilgisayarlı simülatörle
çeşitli senaryolar üzerinde çalışılmıştır. Veriler betimsel analiz ve
betimsel-yorumlayıcı analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir.
Bulgular: Öğrenciler bilgisayarlı simülatör uygulamasını “faydalı,
gerçekçi, yol gösterici, eğlenceli, güzel, kalıcı, zevkli, öğretici,
geliştirici, verimli, gerekli, deneyim sağlayıcı, öz güven artırıcı,
olağanüstü, heyecanlı, etkili bir eğitim, korkuları azaltan, farklı bir
duygu ve büyük bir şans” olarak değerlendirmişlerdir.
Sonuç: Bilgisayarlı simülasyon uygulamalarının, öğrencilerin
gerçeğe en yakın durumları değerlendirebilmelerini ve kriz anını
yönetmelerini sağlaması nedeniyle önemli olduğu düşünülmektedir.
Bu bağlamda bilgisayarlı simülasyon uygulamalarını ebelik
eğitiminde ve uygulamalarında daha yaygın hale getirilmesi
gerekmektedir.
Objective: This study was conducted to determine the opinions of
midwifery students after computerized simulator use.
Methods: This study was a qualitative study and the data were
obtained in written form using semi-structured interview technique.
A total of 35 midwifery students from a State University in the
Middle Black Sea Region participated in the study. Students were
randomly divided into 4 groups of 8-9 people. Various scenarios
were studied with computerized simulator for one and a half
hours for 3 days with each group. The data were evaluated with
descriptive analysis and descriptive-interpretive analysis.
Results: Students evaluated the computer simulator practice
as “helpful, realistic, guiding, entertaining, beautiful, lasting,
enjoyable, instructive, developer, productive, necessary experience,
self-confidence building, extraordinary, exciting, decreasing fear,
effective training, a different feeling and a great chance”.
Conclusions: It’s thought that computerized simulation practices
are important. In this context, computerized simulation practices
should be made more widespread in midwifery education and
practice.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |