BibTex RIS Cite

Elektronik Spor ve Elektronik Sporcular Üzerine Betimsel Bir İnceleme

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 23 - 28, 01.04.2018

Abstract

Bu araştırmanın amacı, elektronik spor kavramının tanımlanması ve elektronik sporcuların özelliklerinin incelenmesidir. Çalışmaya on beş yaş ve üzeri, Türkiye’de yaşayan amatör veya profesyonel olarak elektronik sporlarla bilgisayar oyunları ilgilenen 32’si kadın 278’i erkek olmak üzere toplam 310 elektronik sporcu gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmanın örneklemini, sosyal medya platformu üzerinden elektronik sporcuların yaygın olarak kullandığı 20 oyun grubundaki elektronik sporcular oluşturmaktadır. Katılımcıların özelliklerinin belirlenebilmesi için Argan ve ark. 2006 tarafından geliştirilen “Elektronik Spor Anketi” internet üzerinden uygulanmıştır. Araştırmaya katılan iller arasında %41.0 ile İstanbul ilk sırada yer alırken ikinci sırada %10 ile İzmir bulunmaktadır. Araştırmaya katılan e-sporcuların %89.7’si erkek, %48.4’ü 20-24 yaş, %51.6’sının ortalama aylık geliri 1500 TL ve altı, %94.8’i bekâr ve %79.7’sinin ise öğrenci olduğu görülmektedir. Katılımcıların %73.5’i 5 yıldan fazla bir süredir bu sporu icra etmektedirler. Cevaplayıcıların %32.3’ü ulusal resmi turnuvalara, %14.2’si ulusal ve uluslararası özel turnuvalara katılmış ve %19.0’u bu turnuvalarda ödül kazanmıştır. Araştırmaya katılan e-sporcuların %53.5’inin takım kategorisinde oyun oynadıkları, %34.2’nin haftalık oyun oynama saatleri 21 saat ve üzeri olduğu ve %91.3’nün de evde oynadığı ortaya çıkmıştır. Elektronik sporu yapmada güdüleyici faktör olarak eğlence ilk sırada yer alırken, oyun tutkusu ikinci sırada yer almaktadır. Başarıyı etkileyen faktörlerde ise düşünme hızı ilk sırada yer alırken, konsantrasyon ikinci sırada yer almaktadır. Çalışmanın örneklemini oluşturan elektronik sporcuların, özelliklerinin belirlenmesi ile ilgili uygulanan anket sonuçlarının değerlendirilmesi SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre elektronik sporda cinsiyet ve yaş gruplarına göre anlamlı farklılıklar olduğu gözlemlenmiştir

References

  • Akın, E. (2008). Elektronik spor: Türkiye’deki elektronik sporcular üzerine bir araştırma. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Anadolu Üniversitesi.
  • Argan, Metin., Özer, Alper ve Akın, Erkan (2006). Elektronik spor: Türkiye’deki siber sporcuların tutum ve davranışları. Erişim tarihi: 10 Mart 2018, http://dergipark.ulakbim.gov.tr
  • Dünyada espor. Erişim tarihi: 20 Nisan 2018, http://dijitalsporlar.com/makaleler/dunyadaespor
  • Elmas, Mahmut. (2014). Dünya ve Türkiye’de elektronik sporlar. Spor Bilimleri Fakültesi, Ankara Üniversitesi. Hamari, J. ve Sjöblom, M. (2017). What is eSports and why do people watch it?. School of Information Sciences, University of Tampere. Huizinga, J. (1995). Homo ludens. İstanbul: Ayrıntı.
  • İnal, A.N., Beden eğitimi ve spor bilimine giriş. Desen Ofset Matbaacılık, Konya, 11-23, 2000Kirriemuir, J. (2002). Video gaming, education and digital learning tecnologies. Erişim tarihi: 27Mart 2018,http://www.dlib.org/dlib/February02/Kirrie muir02kirriemuir.html
  • Singh, A. (2011). Asia pacific has largest daily online gaming audience. Erişim Tarihi: 8 Mart 201https://www.comscore.com/Insights/Infograp hics/Asia-Pacific-Has-Largest-Daily-OnlineGaming-Audience
  • Telli Aydemir, A. (2011). Katılım “e-hali”: Gençlerin sanal âlemi (s. 303). İstanbul: Alternatif Bilişim TÜDOF. (14 Kasım 2012). Ülkemizde ve dünyada dijital oyunlar sektörü hakkında genel rapor. Erişim tarihi: 24 Mart 2018, http://bilgitoplumustratejisi.org
  • Türk dil kurumu. Erişim Tarihi: 10 Mart 2018, http://www.tdk.gov.tr/index.
  • Wagner, M (2006). On the scientific relevance of esports. Department for Interactive Media and Educational Technology, Danube University.
  • Yavru, K. (2006). Spor yönetimi ve bilgi teknolojileri dergisi. ISSN:1306 – 4371, 1.

A Descriptive Study on Electronic Sports and Electronic Athletes

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 23 - 28, 01.04.2018

Abstract

The purpose of this study is to define the concept of electronic sports and to examine the characteristics of electronic sports players. In this study, 15 years of age and older who live in Turkey, 310 electronic athletes voluntarily participated as amateur or professionally interested in electronic sports computer games , 32 of whom were female and 278 were male. The sample of the study is composed of 20 sports groups of electronic athletes who are widely used by electronic athletes via the social media platform. The "Electronic Sports Questionnaire" developed by Argan et al. 2006 has been applied on the internet in order to determine the characteristics of the participants. Among the cities participating in the survey, Istanbul ranks first with 41.0%, while Izmir is second with 10%. Percentage of 89.7of the e-sports players participating in the study were male, 48.4% were 20-24 years old, 51.6% had average monthly income of 1500 TL and below, 94.8% were single and 79.7% were students. Percentage of 73.5% of the participants are doing this sport more than 5 years. Thirty-two percent of the respondents participated in the national official tournament, fourteen percent participated in the national and international special tournament and 19.0% was awarded the tournament. It was found that, 53.5% of the e-sportsmen participating in the survey played games in the team category, 34.2% had 21 hours of weekly playing time and 91.3% were playing at home. While entertainment is at the top of the list as the motivating factor of electronic sports, the passion of the game is in the second place. While the speed of thinking which takes place among the factors that affect success is in the first place, concentration is in the second place. The evaluation of the questionnaire results related to the determination of the characteristics of the electronic athletes was analyzed using the SPSS 22.0 package program. According to the findings of the study, it was observed that there were significant differences in electronic athletes according to sex and age groups

References

  • Akın, E. (2008). Elektronik spor: Türkiye’deki elektronik sporcular üzerine bir araştırma. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Anadolu Üniversitesi.
  • Argan, Metin., Özer, Alper ve Akın, Erkan (2006). Elektronik spor: Türkiye’deki siber sporcuların tutum ve davranışları. Erişim tarihi: 10 Mart 2018, http://dergipark.ulakbim.gov.tr
  • Dünyada espor. Erişim tarihi: 20 Nisan 2018, http://dijitalsporlar.com/makaleler/dunyadaespor
  • Elmas, Mahmut. (2014). Dünya ve Türkiye’de elektronik sporlar. Spor Bilimleri Fakültesi, Ankara Üniversitesi. Hamari, J. ve Sjöblom, M. (2017). What is eSports and why do people watch it?. School of Information Sciences, University of Tampere. Huizinga, J. (1995). Homo ludens. İstanbul: Ayrıntı.
  • İnal, A.N., Beden eğitimi ve spor bilimine giriş. Desen Ofset Matbaacılık, Konya, 11-23, 2000Kirriemuir, J. (2002). Video gaming, education and digital learning tecnologies. Erişim tarihi: 27Mart 2018,http://www.dlib.org/dlib/February02/Kirrie muir02kirriemuir.html
  • Singh, A. (2011). Asia pacific has largest daily online gaming audience. Erişim Tarihi: 8 Mart 201https://www.comscore.com/Insights/Infograp hics/Asia-Pacific-Has-Largest-Daily-OnlineGaming-Audience
  • Telli Aydemir, A. (2011). Katılım “e-hali”: Gençlerin sanal âlemi (s. 303). İstanbul: Alternatif Bilişim TÜDOF. (14 Kasım 2012). Ülkemizde ve dünyada dijital oyunlar sektörü hakkında genel rapor. Erişim tarihi: 24 Mart 2018, http://bilgitoplumustratejisi.org
  • Türk dil kurumu. Erişim Tarihi: 10 Mart 2018, http://www.tdk.gov.tr/index.
  • Wagner, M (2006). On the scientific relevance of esports. Department for Interactive Media and Educational Technology, Danube University.
  • Yavru, K. (2006). Spor yönetimi ve bilgi teknolojileri dergisi. ISSN:1306 – 4371, 1.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Reviews
Authors

Rabia Gamze Ecevit This is me

Fırat Tunçe This is me

Onur Karaoğlu This is me

Erçe Şahin This is me

M Kamil Özer This is me

Publication Date April 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Ecevit, R. G., Tunçe, F., Karaoğlu, O., Şahin, E., et al. (2018). Elektronik Spor ve Elektronik Sporcular Üzerine Betimsel Bir İnceleme. Sağlık Ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 23-28.