Bu araştırmanın amacı, elektronik spor kavramının tanımlanması ve elektronik sporcuların özelliklerinin incelenmesidir. Çalışmaya on beş yaş ve üzeri, Türkiye’de yaşayan amatör veya profesyonel olarak elektronik sporlarla bilgisayar oyunları ilgilenen 32’si kadın 278’i erkek olmak üzere toplam 310 elektronik sporcu gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmanın örneklemini, sosyal medya platformu üzerinden elektronik sporcuların yaygın olarak kullandığı 20 oyun grubundaki elektronik sporcular oluşturmaktadır. Katılımcıların özelliklerinin belirlenebilmesi için Argan ve ark. 2006 tarafından geliştirilen “Elektronik Spor Anketi” internet üzerinden uygulanmıştır. Araştırmaya katılan iller arasında %41.0 ile İstanbul ilk sırada yer alırken ikinci sırada %10 ile İzmir bulunmaktadır. Araştırmaya katılan e-sporcuların %89.7’si erkek, %48.4’ü 20-24 yaş, %51.6’sının ortalama aylık geliri 1500 TL ve altı, %94.8’i bekâr ve %79.7’sinin ise öğrenci olduğu görülmektedir. Katılımcıların %73.5’i 5 yıldan fazla bir süredir bu sporu icra etmektedirler. Cevaplayıcıların %32.3’ü ulusal resmi turnuvalara, %14.2’si ulusal ve uluslararası özel turnuvalara katılmış ve %19.0’u bu turnuvalarda ödül kazanmıştır. Araştırmaya katılan e-sporcuların %53.5’inin takım kategorisinde oyun oynadıkları, %34.2’nin haftalık oyun oynama saatleri 21 saat ve üzeri olduğu ve %91.3’nün de evde oynadığı ortaya çıkmıştır. Elektronik sporu yapmada güdüleyici faktör olarak eğlence ilk sırada yer alırken, oyun tutkusu ikinci sırada yer almaktadır. Başarıyı etkileyen faktörlerde ise düşünme hızı ilk sırada yer alırken, konsantrasyon ikinci sırada yer almaktadır. Çalışmanın örneklemini oluşturan elektronik sporcuların, özelliklerinin belirlenmesi ile ilgili uygulanan anket sonuçlarının değerlendirilmesi SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre elektronik sporda cinsiyet ve yaş gruplarına göre anlamlı farklılıklar olduğu gözlemlenmiştir
Oyun Dijital Oyun Bilgisayar Bilgisayar Oyunları Spor Elektronik spor E-spor
The purpose of this study is to define the concept of electronic sports and to examine the characteristics of electronic sports players. In this study, 15 years of age and older who live in Turkey, 310 electronic athletes voluntarily participated as amateur or professionally interested in electronic sports computer games , 32 of whom were female and 278 were male. The sample of the study is composed of 20 sports groups of electronic athletes who are widely used by electronic athletes via the social media platform. The "Electronic Sports Questionnaire" developed by Argan et al. 2006 has been applied on the internet in order to determine the characteristics of the participants. Among the cities participating in the survey, Istanbul ranks first with 41.0%, while Izmir is second with 10%. Percentage of 89.7of the e-sports players participating in the study were male, 48.4% were 20-24 years old, 51.6% had average monthly income of 1500 TL and below, 94.8% were single and 79.7% were students. Percentage of 73.5% of the participants are doing this sport more than 5 years. Thirty-two percent of the respondents participated in the national official tournament, fourteen percent participated in the national and international special tournament and 19.0% was awarded the tournament. It was found that, 53.5% of the e-sportsmen participating in the survey played games in the team category, 34.2% had 21 hours of weekly playing time and 91.3% were playing at home. While entertainment is at the top of the list as the motivating factor of electronic sports, the passion of the game is in the second place. While the speed of thinking which takes place among the factors that affect success is in the first place, concentration is in the second place. The evaluation of the questionnaire results related to the determination of the characteristics of the electronic athletes was analyzed using the SPSS 22.0 package program. According to the findings of the study, it was observed that there were significant differences in electronic athletes according to sex and age groups
Game Digital Gaming Computer Computer Games Sports Electronic Sports E-sports
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |