Bu çalışmada, bitüm ile alüminyum oksit ve
silikon dioksit yüksek devirli karıştırıcı yardımıyla karıştırılarak
modifikasyon sağlanmıştır. Bu
modifikasyonun sonucunda bitüm performansı standart bitüm deneyleri ile
incelenmiştir. Ayrıca ampirik yöntemler kullanılarak rijitlik modülü
hesaplanmıştır. Günümüzde nanotüp modifikasyonu yaygın olarak kullanılan bir
metot haline gelmiştir. Nanotüplerin yüksek yüzey alanına sahip olmasından
dolayı nano boyutta bitüm performansının iyileştirildiği bilinmektedir. Bitüm
modifikasyonu ağırlıkça %3, %5 alüminyum oksit ve %0.3 ve %0.5 oranlarında silikon
dioksit ile modifiye edilmiştir çünkü silikon dioksitin yüzey alanı ve özgül
ağırlığı fazladır. Bitüm karakteristikleri bitüm testleri (dönel viskozimetre,
penetrasyon, yumuşama noktası, düktilite, elastik geri dönme ve penetrasyon
indeksi) ile belirlenmiştir. Çalışmada bitüm performans derecelendirme
(Performance Grade – PG) sistemine göre sınıflandırılmış ve PG 64-22 olarak
kullanılmıştır. Ayrıca ampirik yöntemle rijitlik modülü hesaplanmıştır.
Sonuçta, 3% Al2O3 ve 0.3% SiO2 modifiye edilmiş bitüm diğer modifikasyonlara göre
daha iyi sonuç vermiştir.
In this study, bitumen was modified with aluminum
oxide and silicon dioxide using high shear mixer. As a result of this
modification, bitumen performance was investigated with standard test methods.
Besides, stiffness modulus and plastic stiffness of bitumen was calculated
using empirical methods. Nowadays, nanotubes were used for modification of
bitumen, commonly. It is known that, nanotubes can improve the bitumen
performance at nano level because of having high specific surface area. Bitumen
modification was conducted with aluminum oxide at 3%, 5% and silicon dioxide at
0.3%, 0.5% by weight of bitumen because silicon dioxide has high specific
surface area and specific gravity. Bitumen characteristics were determined by
bitumen tests (rotational viscometer, penetration, softening point, ductility,
elastic recovery and penetration index). In this study, bitumen performance
grading (PG) system was used and bitumen was used as PG 64-22. In addition,
stiffness modulus and plastic stiffness of bitumen was calculated with
empirical methods. As a result, 3% Al2O3 and 0.3% SiO2
modified bitumen has the best performance according to the modification and base
bitumen.
Empirical modeling Stiffness modulus Plastic stiffness Bitumen performance Nanotube modification
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Civil Engineering |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |