Research Article
BibTex RIS Cite

Uzaktan Eğitimde Mobil Alıştırma Uygulamasının Öğrencilerin Başarılarına, Tutumlarına ve Öğrencilerin Teknolojiyle Birlikte Kendi Kendilerine Öğrenme Düzeylerine Etkisi

Year 2022, , 1 - 21, 01.06.2022
https://doi.org/10.47157/jietp.1030268

Abstract

Bu araştırmanın amacı uzaktan eğitim ile gerçekleştirilen Sosyal Bilgiler dersinde mobil alıştırma uygulaması kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve öğrencilerin teknolojiyle birlikte kendi kendilerine öğrenme düzeylerine etkisini belirlemektir. Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu toplam 48 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında deneysel süreç toplam 6 hafta sürmüştür. Bu süreçte belirlenen 6.sınıf Sosyal Bilgiler dersine ait Biz ve Değerlerimiz ünitesine ilişkin konular 6 hafta boyunca deney ve kontrol gruplarında uzaktan eğitim yoluyla ve uygun platformlar aracılığı ile öğrencilere aynı şekilde anlatılmış, deney grubu öğrencilerine hazırlanan mobil alıştırma uygulaması ile işlenen konuları pekiştirme imkanı sunulurken, kontrol grubunda mobil alıştırma uygulaması kullanılmamıştır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği, Teknolojiyle Kendi Kendine Öğrenme Ölçeği ve Akademik Başarı Testi kullanılmıştır. Toplanan verileri parametrik testlerden aritmetik ortalama, standart sapma ve t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında uzaktan eğitimde mobil alıştırma uygulaması ile pekiştirilmiş sosyal bilgiler dersi öğrencilerin derse yönelik tutumlarına, akademik başarılarına ve teknoloji ile kendi kendilerine öğrenme düzeylerine anlamlı düzeyde katkı sağladığı sonucuna varılmıştır.

References

  • Ağca, K.R., & Bağcı, H. (2013). Eğitimde mobil araçların kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 295-302.
  • Akkoyunlu, B., Dağhan, G., & Erdem, M. (2015). Teacher’s professional perception as a predictor of teacher–student friendship in Facebook: A scale development study. International Online Journal of Educational Sciences, 7(1), 242-259.
  • Ally, M. (2007). Guest editorial: Mobile learning. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 8(2), 1-4.
  • Ally, M. (2009). Mobile learning: Transforming the delivery of education and training. Athabasca University Press.
  • Altıparmak, M. (2011). E-öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. Malatya: Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri Kitabı, ss.319-327
  • Aral, N., & Gürsoy, F. (2001). Çocuk hakları çerçevesinde çocuk istismarı. Milli Eğitim Dergisi, 15, 36-40
  • Aydın, M., Laçin, S., & Keskin, İ. (2018). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. International e-Journal of Educational Studies, 2(3), 1-11.
  • Aykaç, M., & Adıgüzel Ö. (2011) Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 297-314.
  • Behera, S.K. (2013). E-and M-Learning: A comparative study. International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 4(3), 65-78.
  • Beldarrain, Y. (2006). Distance education trends: Integrating new technologies to foster student interaction and collaboration. Distance Education, 27(2), 139-153.
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1), 24-40.
  • Bowen, K., & Mathew D.P. (2012). Student preferences for mobile app usage. Research Bulletin. Louisville, CO: EDUCAUSE Center for Applied Research. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/viewer.html?pdfurl=https%3A%2F%2Flibrary.educause.edu%2F-%2Fmedia%2Ffiles%2Flibrary%2F2012%2F9%2Ferb1210-pdf.pdf&clen=546955&chunk=true Erişim tarihi: 20.06.2021.
  • Bozkurt, A. (2013). Açık ve uzaktan öğretim: Web 2.0 ve sosyal ağların etkileri. Antalya: XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. Akdeniz Üniversitesi.
  • Bozkurt, A. (2015). Mobil öğrenme: Her zaman, her yerde kesintisiz öğrenme deneyimi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 65-81.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Burden, K., & Kearney, M. (2016). Future scenarios for mobile science learning. Research in Science Education, 46(2), 287-308.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Deneysel desenler öntest-sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Chan, A., & Lee, M. (2005). An mp3 a day keeps the worrıes away: Exploring the use of podcasting to address reconceptions and alleviate pre-class anxiety amongst undergraduate information technology students. Student Experience Conference. Charles Sturt University.
  • Cheung, W.S., & Hew, K.F. (2009). A review of research methodologies used in studies on mobile handheld devices in K-12 and higher education settings. Australasian Journal of Educational Technology, 25(2), 153-183.
  • Çakır, Y. (2019). İlköğretim matematik derslerinde mobil öğrenmenin kullanımına ilişkin öğrenci tutumlarına yönelik ölçek geliştirme çalışması. (Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Ün. Sosyal Bilmilmer Enstitüsü.
  • Çankaya, S., & Karamete, A. (2008). Eğitsel bilgisayar oyunlarının öğrencilerin matematik dersine ve eğitsel bilgisayar oyunlarına yönelik tutumlarına etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 115-127.
  • Çelik, E., Yıldırım, G., Yıldırım, S., & Karaman, S. (2013). Mobil cihazlarla öğrenim gören lisans öğrencilerinin e-ders içeriklerine ve mobil cihazlara yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 97-106.
  • Çelikkaya, T. (2008). Yapılandırmacı yaklaşımın sosyal bilgiler öğretiminde başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi (5.Sınıf Örneği). Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Çınar, M., Doğan, D., & Seferoğlu, S.S. (2015). Eğitimde dijital araçlar: google sınıf uygulaması üzerine bir değerlendirme. Eskişehir: Akademik Bilişim 2015, Anadolu Üniversitesi,
  • Dargut, T., Torun, F., & Erdem, M. (2016). Uzaktan eğitim araştırmaları üzerine kesitsel bir alan yazın incelemesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 71-93.
  • Daşdemir, İ., & Doymuş, K. (2012). Fen ve teknoloji dersinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(3), 33-42.
  • Demir, Ö., & Yurdugül, H. (2013). Self-directed learning with technology scale for young students: A validation study. E-international Journal of Educational Research, 4(3), 58-73.
  • Demirel, Ö. (2006). Ögretimde planlama ve değerlendirme öğretme sanatı. (10. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan eğitim ortamlarının seçiminde öğrencilerin öğrenme stillerinin önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 48-55.
  • Erdem, M., & Akkoyunlu, B. (2002). Bilgi okuryazarlığı becerileri ve bu becerilerin öğrencilere kazandırılması için düzenlenecek öğrenme ortamlarının özellikleri. Journal of Qafqaz University, 9, 125-132.
  • Erden, M. (1997). Sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Frohberg, D., Gäth, C., & Schwabe, G. (2009). Mobile learning projects-acritical analysis of the state of the art. Journal of Computer Assisted Learn, 25 (4),307–331.
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson
  • Gömleksiz, M.N., & Kan, A.Ü. (2013). Sosyal bı̇lgı̇ler dersı̇ tutum ölçeğı̇nı̇n geçerlı̇k ve güvenı̇rlı̇k çalışması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 139-148.
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F., & Madran, O. (2010). Sosyal ağların eğitim amaçlı kullanımı. İstanbul: XV. Türkiye’de İnternet Konferansı, Bildiri Kitabı, 2-4.
  • Gülseçen, S., Gürsul, F., Bayrakdar, B., Çilengir, S., & Canım, S. (2010). Yeni nesil mobil öğrenme aracı: Podcast. Muğla: XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Muğla Üniversitesi, 10-12.
  • Hannafin, R.D., Burruss, J.D., & Little, C. (2001). Learning with dynamic geometry programs: Perspectives of teachers and learners. Journal of Educational Research, 94(3), 132-44.
  • Harris, P. (2001). Going mobile. Learning Circuits, ASTD Online Magazine. http://www.learningcircuits.org/2001/jul2001/harris.html Erişim tarihi: 21.06.2021
  • Kamarainen, A.M., Metcalf, S., Grotzer, T., Browne, A., Mazzuca, D., Tutwiler, M.S., & Dede, C. (2013). EcoMOBILE: Integrating augmented reality and probeware with environmental education field trips. Computers & Education, 68, 545-556.
  • Karasaç, E. (2019). Mobil uygulama destekli çevre eğitiminin beşinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, teknolojiye ve çevreye karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Keengwe, J., & Bhargava, M. (2014). Mobile learning and integration of mobile technologies in education. Education and Information Technologies, 19(4), 737- 746.
  • Kırık, A.M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94.
  • Koenig, J.A. (2011). Assessing 21st century skills: summary of a workshop. Washington, DC: National Research Council.
  • Korkmaz, H. (2010). The Effectıveness Of Mobile Assısted Language Learning As A Supplementary Materıal For English Language Teaching Coursebooks. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • Lan, Y.F., Tsai, P.W., Yang, S.H., & Hung, C.L. (2012). Comparing the social knowledge construction behavioral patterns of problem-based online asynchronous discussion in e/m-learning environments. Computers & Education, 59(4), 1122-1135.
  • London, N. (2005). A field test of CAI software: A journey through the solar system. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, California State University, California.
  • Looi, C.K., Seow, P., Zhang, B., So, H.J., Chen, W., & Wong, L.H. (2010). Leveraging mobile technology for sustainable seamless learning: a research agenda. British Journal of Educational Technology, 41(2), 154-169.
  • Meishar-Tal, H., Kurtz, G., & Pieterse, E. (2012). Facebook groups as LMS: A case study. International Review of Research in Open and Distance Learning, 13(4), 33-48.
  • Moore, M., & Kearsley, G. (2012). Distance education: a system view of online learning. Canada: Wadsworth.
  • Mwangi, A. (2021). The advantage of adoption of open distance and e-learning to increase access to female higher education. Journal of Online and Distance Learning, 1(1), 1 -13.
  • Niazi, R. (2007). Desing and implementation of a device-independent platform for mobile learning. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, The University of Guelph, Canada.
  • Oblinger, D. (2003). Understanding the new students. EDUCAUSE Review, 38(4), 37-47.
  • Özdoğan, A.Ç., & Berkant, H.G. (2020). Covıd-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43
  • Öztürk, C. (2008). Sosyal bilgiler: Toplumsal yaşama disiplinlerarası bir bakış. Ankara: Pegem Akademi.
  • Öztürk, C., & Deveci, H. (2011). Farklı ülkelerin sosyal bilgiler öğretim programlarının değerlendirilmesi. C. Öztürk (Ed.). Farklı ülkelerin sosyal bilgiler öğretim programları içinde (s.1-40). Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.
  • Öztürk, N., Demir, R., & Dökme, İ. (2011). Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutumları ve görüşleri. In 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications (pp. 27-29).
  • Pekdağ, B. (2010). Kimya öğreniminde alternatif yollar: Animasyon, simülasyon, video ve multimedya ile öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7 (2), 79-110.
  • Sözer, E. (1998). Sosyal bilgiler öğretiminde ilke strateji, yöntem ve teknikler. G. Can (Ed.). Sosyal bilgiler öğretimi ss.75-117. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.), Boston: Allyn and Bacon.
  • Takacs, Z.K., Swart, E.K., & Bus, A.G. (2014). Can the computer replace the adult for storybook reading? A meta-analysis on the effects of multimedia stories as compared to sharing print stories with an adult. Frontiers in Psychology, 5, 1-12.
  • Teo, T., Seng Chee, T., Chwee Beng, L., Ching Sing, C., Joyce Hwee Ling, K., Wen Li, C., & Horn Mun, C. (2010). The self-directed learning with technology scale (SDLTS) for young students: An initial development and validation. Computers & Education, 55(4), 1764-1771.
  • Traxler, J. (2005). Mobile learning: It’s here, but what is it. Interactions, 9(1), 1-12.
  • Trifonova, A. (2003). Mobile learning: Review of the literature. Technical Report DIT-03- 009, Informatica e-Telecomunicazioni, University of Trento.
  • TÜİK (2021). Çocuklarda bilişim teknolojileri kullanım araştırması. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Cocuklarda-Bilisim-Teknolojileri-Kullanim-Arastirmasi-2021-41132
  • Urdan, T.A., & Weggen, C.C. (2000). Corporate e-learning: Exploring a new frontier. England: WR Hambrecht & Co./Equity Research
  • Wheeler, S., Yeomans, P., & Wheeler, D. (2008). The good, the bad and the Wiki: Evaluating student generated content as a collaborative learning tool. British Journal of Educational Technology, 39(6), 987-995.
  • Wilder, D.M. (2006). A field test of CAI software: introduction to electricity. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, California State University, California.
  • Wyne, M. F. (2015). Merging mobile learning into traditional education, 2013–2016. New York: The International Conference on E-Learning in the Workplace.
  • Yüksel, N. S., Urhan, S., Özer, S., & Kocadere-Arkün, S. (2016). Matematiği Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Teknoloji Entegrasyonu: Araçlar. Rize: 10th International Computer and Insrtuctional Technologies Symposium (ICITS).
  • Zarrillo, J.J. (2004). Teaching elementary Dsocial studies principles and applications. (2nd ed.). New Jersey: Prentice Hall

The Impact of Mobile Exercise on Students' Achievements, Attitude, and Self-Learning Levels along with Technology in Distance Education

Year 2022, , 1 - 21, 01.06.2022
https://doi.org/10.47157/jietp.1030268

Abstract

The purpose of this research is to determine the effect of using mobile practice application in Social Studies course on students' academic achievement, attitudes towards the course, and students' self-learning levels with technology. In the research, a semi-experimental design with pretest-posttest control group is used. The research’s study groups consist of a total of 48 students. The experimental process has lasted for 6 weeks. While the subjects related to the unit of ‘We and Our Values’ of the 6th grade Social Studies course determined in this process were explained to the students in the same way through distance education and appropriate platforms for 6 weeks in the experimental and control groups, the mobile practice application was not used in the control group. Social Studies Attitude Scale, Self-Learning with Technology Scale and Academic Achievement Test have been used as data collection tools within the scope of the research. The collected data has been analyzed using arithmetic mean, standard deviation and t test. Within the scope of the research, the following results were obtained: The social studies course reinforced with the mobile practice application in distance education contributes significantly to students’ attitudes, academic success self-learning levels with technology.

References

  • Ağca, K.R., & Bağcı, H. (2013). Eğitimde mobil araçların kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 295-302.
  • Akkoyunlu, B., Dağhan, G., & Erdem, M. (2015). Teacher’s professional perception as a predictor of teacher–student friendship in Facebook: A scale development study. International Online Journal of Educational Sciences, 7(1), 242-259.
  • Ally, M. (2007). Guest editorial: Mobile learning. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 8(2), 1-4.
  • Ally, M. (2009). Mobile learning: Transforming the delivery of education and training. Athabasca University Press.
  • Altıparmak, M. (2011). E-öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. Malatya: Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri Kitabı, ss.319-327
  • Aral, N., & Gürsoy, F. (2001). Çocuk hakları çerçevesinde çocuk istismarı. Milli Eğitim Dergisi, 15, 36-40
  • Aydın, M., Laçin, S., & Keskin, İ. (2018). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. International e-Journal of Educational Studies, 2(3), 1-11.
  • Aykaç, M., & Adıgüzel Ö. (2011) Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 297-314.
  • Behera, S.K. (2013). E-and M-Learning: A comparative study. International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 4(3), 65-78.
  • Beldarrain, Y. (2006). Distance education trends: Integrating new technologies to foster student interaction and collaboration. Distance Education, 27(2), 139-153.
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(1), 24-40.
  • Bowen, K., & Mathew D.P. (2012). Student preferences for mobile app usage. Research Bulletin. Louisville, CO: EDUCAUSE Center for Applied Research. chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/viewer.html?pdfurl=https%3A%2F%2Flibrary.educause.edu%2F-%2Fmedia%2Ffiles%2Flibrary%2F2012%2F9%2Ferb1210-pdf.pdf&clen=546955&chunk=true Erişim tarihi: 20.06.2021.
  • Bozkurt, A. (2013). Açık ve uzaktan öğretim: Web 2.0 ve sosyal ağların etkileri. Antalya: XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. Akdeniz Üniversitesi.
  • Bozkurt, A. (2015). Mobil öğrenme: Her zaman, her yerde kesintisiz öğrenme deneyimi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 65-81.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Burden, K., & Kearney, M. (2016). Future scenarios for mobile science learning. Research in Science Education, 46(2), 287-308.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Deneysel desenler öntest-sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Chan, A., & Lee, M. (2005). An mp3 a day keeps the worrıes away: Exploring the use of podcasting to address reconceptions and alleviate pre-class anxiety amongst undergraduate information technology students. Student Experience Conference. Charles Sturt University.
  • Cheung, W.S., & Hew, K.F. (2009). A review of research methodologies used in studies on mobile handheld devices in K-12 and higher education settings. Australasian Journal of Educational Technology, 25(2), 153-183.
  • Çakır, Y. (2019). İlköğretim matematik derslerinde mobil öğrenmenin kullanımına ilişkin öğrenci tutumlarına yönelik ölçek geliştirme çalışması. (Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Ün. Sosyal Bilmilmer Enstitüsü.
  • Çankaya, S., & Karamete, A. (2008). Eğitsel bilgisayar oyunlarının öğrencilerin matematik dersine ve eğitsel bilgisayar oyunlarına yönelik tutumlarına etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 115-127.
  • Çelik, E., Yıldırım, G., Yıldırım, S., & Karaman, S. (2013). Mobil cihazlarla öğrenim gören lisans öğrencilerinin e-ders içeriklerine ve mobil cihazlara yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 97-106.
  • Çelikkaya, T. (2008). Yapılandırmacı yaklaşımın sosyal bilgiler öğretiminde başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi (5.Sınıf Örneği). Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Çınar, M., Doğan, D., & Seferoğlu, S.S. (2015). Eğitimde dijital araçlar: google sınıf uygulaması üzerine bir değerlendirme. Eskişehir: Akademik Bilişim 2015, Anadolu Üniversitesi,
  • Dargut, T., Torun, F., & Erdem, M. (2016). Uzaktan eğitim araştırmaları üzerine kesitsel bir alan yazın incelemesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 71-93.
  • Daşdemir, İ., & Doymuş, K. (2012). Fen ve teknoloji dersinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(3), 33-42.
  • Demir, Ö., & Yurdugül, H. (2013). Self-directed learning with technology scale for young students: A validation study. E-international Journal of Educational Research, 4(3), 58-73.
  • Demirel, Ö. (2006). Ögretimde planlama ve değerlendirme öğretme sanatı. (10. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan eğitim ortamlarının seçiminde öğrencilerin öğrenme stillerinin önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 48-55.
  • Erdem, M., & Akkoyunlu, B. (2002). Bilgi okuryazarlığı becerileri ve bu becerilerin öğrencilere kazandırılması için düzenlenecek öğrenme ortamlarının özellikleri. Journal of Qafqaz University, 9, 125-132.
  • Erden, M. (1997). Sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Frohberg, D., Gäth, C., & Schwabe, G. (2009). Mobile learning projects-acritical analysis of the state of the art. Journal of Computer Assisted Learn, 25 (4),307–331.
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson
  • Gömleksiz, M.N., & Kan, A.Ü. (2013). Sosyal bı̇lgı̇ler dersı̇ tutum ölçeğı̇nı̇n geçerlı̇k ve güvenı̇rlı̇k çalışması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 139-148.
  • Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F., & Madran, O. (2010). Sosyal ağların eğitim amaçlı kullanımı. İstanbul: XV. Türkiye’de İnternet Konferansı, Bildiri Kitabı, 2-4.
  • Gülseçen, S., Gürsul, F., Bayrakdar, B., Çilengir, S., & Canım, S. (2010). Yeni nesil mobil öğrenme aracı: Podcast. Muğla: XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Muğla Üniversitesi, 10-12.
  • Hannafin, R.D., Burruss, J.D., & Little, C. (2001). Learning with dynamic geometry programs: Perspectives of teachers and learners. Journal of Educational Research, 94(3), 132-44.
  • Harris, P. (2001). Going mobile. Learning Circuits, ASTD Online Magazine. http://www.learningcircuits.org/2001/jul2001/harris.html Erişim tarihi: 21.06.2021
  • Kamarainen, A.M., Metcalf, S., Grotzer, T., Browne, A., Mazzuca, D., Tutwiler, M.S., & Dede, C. (2013). EcoMOBILE: Integrating augmented reality and probeware with environmental education field trips. Computers & Education, 68, 545-556.
  • Karasaç, E. (2019). Mobil uygulama destekli çevre eğitiminin beşinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, teknolojiye ve çevreye karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Keengwe, J., & Bhargava, M. (2014). Mobile learning and integration of mobile technologies in education. Education and Information Technologies, 19(4), 737- 746.
  • Kırık, A.M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94.
  • Koenig, J.A. (2011). Assessing 21st century skills: summary of a workshop. Washington, DC: National Research Council.
  • Korkmaz, H. (2010). The Effectıveness Of Mobile Assısted Language Learning As A Supplementary Materıal For English Language Teaching Coursebooks. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • Lan, Y.F., Tsai, P.W., Yang, S.H., & Hung, C.L. (2012). Comparing the social knowledge construction behavioral patterns of problem-based online asynchronous discussion in e/m-learning environments. Computers & Education, 59(4), 1122-1135.
  • London, N. (2005). A field test of CAI software: A journey through the solar system. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, California State University, California.
  • Looi, C.K., Seow, P., Zhang, B., So, H.J., Chen, W., & Wong, L.H. (2010). Leveraging mobile technology for sustainable seamless learning: a research agenda. British Journal of Educational Technology, 41(2), 154-169.
  • Meishar-Tal, H., Kurtz, G., & Pieterse, E. (2012). Facebook groups as LMS: A case study. International Review of Research in Open and Distance Learning, 13(4), 33-48.
  • Moore, M., & Kearsley, G. (2012). Distance education: a system view of online learning. Canada: Wadsworth.
  • Mwangi, A. (2021). The advantage of adoption of open distance and e-learning to increase access to female higher education. Journal of Online and Distance Learning, 1(1), 1 -13.
  • Niazi, R. (2007). Desing and implementation of a device-independent platform for mobile learning. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, The University of Guelph, Canada.
  • Oblinger, D. (2003). Understanding the new students. EDUCAUSE Review, 38(4), 37-47.
  • Özdoğan, A.Ç., & Berkant, H.G. (2020). Covıd-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43
  • Öztürk, C. (2008). Sosyal bilgiler: Toplumsal yaşama disiplinlerarası bir bakış. Ankara: Pegem Akademi.
  • Öztürk, C., & Deveci, H. (2011). Farklı ülkelerin sosyal bilgiler öğretim programlarının değerlendirilmesi. C. Öztürk (Ed.). Farklı ülkelerin sosyal bilgiler öğretim programları içinde (s.1-40). Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.
  • Öztürk, N., Demir, R., & Dökme, İ. (2011). Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutumları ve görüşleri. In 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications (pp. 27-29).
  • Pekdağ, B. (2010). Kimya öğreniminde alternatif yollar: Animasyon, simülasyon, video ve multimedya ile öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7 (2), 79-110.
  • Sözer, E. (1998). Sosyal bilgiler öğretiminde ilke strateji, yöntem ve teknikler. G. Can (Ed.). Sosyal bilgiler öğretimi ss.75-117. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.), Boston: Allyn and Bacon.
  • Takacs, Z.K., Swart, E.K., & Bus, A.G. (2014). Can the computer replace the adult for storybook reading? A meta-analysis on the effects of multimedia stories as compared to sharing print stories with an adult. Frontiers in Psychology, 5, 1-12.
  • Teo, T., Seng Chee, T., Chwee Beng, L., Ching Sing, C., Joyce Hwee Ling, K., Wen Li, C., & Horn Mun, C. (2010). The self-directed learning with technology scale (SDLTS) for young students: An initial development and validation. Computers & Education, 55(4), 1764-1771.
  • Traxler, J. (2005). Mobile learning: It’s here, but what is it. Interactions, 9(1), 1-12.
  • Trifonova, A. (2003). Mobile learning: Review of the literature. Technical Report DIT-03- 009, Informatica e-Telecomunicazioni, University of Trento.
  • TÜİK (2021). Çocuklarda bilişim teknolojileri kullanım araştırması. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Cocuklarda-Bilisim-Teknolojileri-Kullanim-Arastirmasi-2021-41132
  • Urdan, T.A., & Weggen, C.C. (2000). Corporate e-learning: Exploring a new frontier. England: WR Hambrecht & Co./Equity Research
  • Wheeler, S., Yeomans, P., & Wheeler, D. (2008). The good, the bad and the Wiki: Evaluating student generated content as a collaborative learning tool. British Journal of Educational Technology, 39(6), 987-995.
  • Wilder, D.M. (2006). A field test of CAI software: introduction to electricity. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, California State University, California.
  • Wyne, M. F. (2015). Merging mobile learning into traditional education, 2013–2016. New York: The International Conference on E-Learning in the Workplace.
  • Yüksel, N. S., Urhan, S., Özer, S., & Kocadere-Arkün, S. (2016). Matematiği Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Teknoloji Entegrasyonu: Araçlar. Rize: 10th International Computer and Insrtuctional Technologies Symposium (ICITS).
  • Zarrillo, J.J. (2004). Teaching elementary Dsocial studies principles and applications. (2nd ed.). New Jersey: Prentice Hall
There are 70 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Çilem Melis Öztürk This is me 0000-0002-4726-7453

Özgen Korkmaz 0000-0003-4359-5692

Publication Date June 1, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Öztürk, Ç. M., & Korkmaz, Ö. (2022). Uzaktan Eğitimde Mobil Alıştırma Uygulamasının Öğrencilerin Başarılarına, Tutumlarına ve Öğrencilerin Teknolojiyle Birlikte Kendi Kendilerine Öğrenme Düzeylerine Etkisi. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 4(1), 1-21. https://doi.org/10.47157/jietp.1030268

 JIETP'de yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.