Artan rekabetle birlikte, yeni
müşteri edinmek her geçen gün daha maliyetli bir hale geldi ve şirketler var olan
müşterilerini elde tutmak için daha fazla çaba harcar oldu. Tahminleyici
modellerin geliştirilmesi ve bilgisayar teknolojisindeki gelişmeler sayesinde
büyük miktarda veriyi analiz edebilme kabiliyeti, şirketlere, hangi
müşterilerinin müşterileri olarak kalmaya devam edeceğini ve hangilerinin terk
etmeye meyilli olabileceğini güvenilir bir şekilde tahmin etme imkanı verdi. Bu
çalışmada, Türkiye'de mobil bir sadakat uygulamasından elde edilen veriler;
restoran, perakende ve e-ticaret olmak üzere faaliyet gösterilen üç farklı
sektör üzerinden analiz edilecektir. Müşterilerin gelecek çeyrekteki aktiflik
durumlarını tahmin etmek için her sektörde iki farklı tahminleyici model
geliştirilmiştir. Geliştirilen modellerde Lojistik Regresyon ve Yapay Sinir
Ağları yöntemleri kullanılmıştır. Geliştirilen tüm bu altı modelde, bütün
sektörlerde genel olarak %90'ın üzerinde doğruluk oranına ulaşılmasının yanı
sıra, Yapay Sinir Ağları doğruluk, hassasiyet ve özgüllük ölçütleri açısından
Lojistik Regresyona kıyasla daha iyi bir performans sergiledi.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Vol 1 - Issue 1 - 30 December 2019 [en] |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |