The Covid-19 pandemic, which started in December 2019, shook many countries around the world and caused changes and transformations in many areas in Turkey, has greatly affected our lives. Covid-19, which appeared in Wuhan, China and affected the whole world in a short period of time, has brought many disruptions and changes in the field of education, as well as in different areas. With the differences that occurred in the digital world before the pandemic and the change in learning environments after the pandemic, inevitable developments have emerged in the educational process and practices of education. In this study, a 3D classroom environment was designed to ensure equal opportunities and continuity of education for students who are in quarantine at home due to the Covid-19 pandemic using virtual reality technology. At the same time, by providing information about virtual reality environments, the outstanding aspects and limitations of virtual reality applications were addressed in the field of education.
2019’da aralık ayında başlayan, dünya çapında birçok ülkeyi sarsan ve Türkiye’de de pek çok alanda değişime ve dönüşüme neden olan Covid-19 salgını çok büyük ölçüde yaşantımızı etkilemiştir. Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkarak kısa bir süre zarfında tüm dünyayı etkisine alan Covid-19 farklı alanlarda olduğu üzere eğitim alanında da birçok aksaklıkları ve değişiklikleri beraberinde getirmiştir. Pandemi öncesinde dijital dünyada meydana gelen farklılıklar ve pandemi sonrasında öğrenme ortamlarının değişmesi ile eğitim öğretim süreci ve uygulamalarında kaçınılmaz gelişmeler ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada, sanal gerçeklik teknolojisi kullanılarak Covid-19 salgınından dolayı evde karantina da olan öğrencilerin eğitimde fırsat eşitliğini ve devamlılığını sağlanmak amacıyla 3 boyutlu sınıf ortamının tasarlanması gerçekleştirilmiştir. Aynı zamanda, sanal gerçeklik ortamları hakkında bilgi verilerek, sanal gerçeklik uygulamalarının üstün yönleri ve sınırlılıklarına eğitim alanında değinilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Computer Software |
Journal Section | Cilt: 3 - Sayı: 2 - 30 Aralık 2021 |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 2 |