Bu araştırmanın amacı geliştirilen nicel analizler için elektronik performans destek sisteminin kullanılabilirliğini etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Sistemin değerlendirilmesi için 18 eğitim araştırmacısına ulaşılmıştır. Betimsel istatistikler ve nitel içerik analizi yöntemiyle Sistem Kullanılabilirlik Ölçeği ve görüşme verileri incelenmiştir. Bulgulara göre geliştirilen sistem nicel analiz yaparken karşılaşılan zorluklarda kullanılabilirdir. Sistemin kullanılabilirliğini etkileyen faktörler dikkate alındığında sistem özellikleri ve kullanıcı özellikleri ön plana çıkan iki ana faktördür. Sistem özellikleri; içerik, görsel tasarım, yönlendirme, organizasyon ve yardım alt boyutlarını içerirken, kullanıcı özellikleri istatistik algısı, çevrimiçi sistemler algısı ve bireysel öğrenme stilleri olarak ayrışmaktadır.
The study investigated the factors that might significantly affect the electronic performance support system for quantitative analysis. Descriptive statistics and qualitative content analysis utilized System Usability Scale and interview data from 18 educational researchers. The data showed that most of the respondents found the system as usable for quantitative research. The participants perceived that system characteristics and user characteristics are important factors that affect the usability. System characteristic factor contains content, visual design, organization, navigation and help sections. On the other hand, user characteristic factor includes perception of statistics, perception of online systems and personal learning style sub-factors.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Cilt 4 - Sayı 1 - 30 Haziran 2022 |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 1 |