Demiryolu ulaşım ve taşımacılık sistemlerinde güvenliği artırmak ve kazaları önlemek amacıyla geliştirilmiş demiryolu sinyalizasyon sistemleri, yüksek güvenlik standartları ve kurallarıyla insan hatalarını minimize ederek kaza riskini önemli ölçüde azaltmaktan Akıllı Ulaşım Sistemleri (AUS) unsurlarıdır. Ancak, bu sistemlerin yüksek maliyetleri, ekipman kurulumu ve bakım gereksinimleri gibi zorluklar, demiryolu ağlarının tamamına uygulanabilirliğini sınırlamaktadır. Özellikle yüksek yolcu ve sefer trafiğine sahip bölgelerde, kaza riskinin belirgin şekilde yüksek olduğu durumlarda sinyalizasyon sistemleri kritik bir teknoloji olarak öne çıkmaktadır. Bununla birlikte, sefer yoğunluğunun düşük olduğu, günde sadece birkaç araç hareketinin gerçekleştirildiği ve elektrik altyapısı tesis edilmemiş bölgelerde sinyalizasyon sistemlerinin kurulumu, ek zorluklar getirir. Bu tür bölgelerde, kazaları önlemek amacıyla çeşitli destek sistemleri geliştirilmekte ve kullanılmaktadır.
Bu çalışma, hava araçlarında kullanılan radyo frekans tabanlı Trafik Uyarı ve Çarpışma Önleyici Sistem (TCAS)'in demiryolu araçlarına uyarlanmış bir modelinin kavramsal tasarımını sunmakta olup, düşük maliyetli ve kolay kurulum seçenekleri ile ilgili önerilerde bulunmaktadır. Ayrıca düşük bant genişliği ve veri iletim kısıtları nedeniyle kullanılması tercih edilmeyen LoRa kablosuz haberleşmesinin ihtiyaca uygun bir şekilde kullanılabileceği gösterilmiştir.
Çalışmanın sonuçları, sistemin pratik uygulanabilirliği için öneriler sunarak, demiryolu güvenliğinde yenilikçi çözümler geliştirilmesine katkıda bulunmayı hedeflemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Control Engineering, Mechatronics and Robotics (Other), Rail Transportation and Freight Services |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 19, 2025 |
Publication Date | March 25, 2025 |
Submission Date | September 17, 2024 |
Acceptance Date | December 17, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 1 |