Amaç: Araştırmamızın amacı diş hekimliği eğitim sürecinin diş hekimliği öğrencilerinin kişisel ağız
hijyeni davranışı üzerine etkisinin değerlendirilmesidir.
Gereç ve Yöntem: İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi dahilinde her sınıftan 40 olmak
üzere toplam 200 öğrenciye anket yapılmış, veriler sınıflara göre yüzde olarak hesaplanmıştır. Anket
formu; öğrencilerin cinsiyet, yaş, dişlerini fırçalama sıklığı, dişlerini fırçalama metotları, diş fırçalama
süreleri, sabahları dişlerini fırçaladıkları zaman aralığı, akşamları dişlerini fırçaladıkları zaman aralığı,
öğrencilerin diş ipi, ara yüz fırçası, kürdan, elektrikli diş fırçası, ağız duşu, gargara ve sakız gibi ağız
hijyeni gereçlerini kullanımını belirleyen bilgileri içermektedir.
Bulgular: Araştırmada öğrencilerin kişisel ağız hijyeni davranışı konusunda eksikleri olduğu gözlemlenmiştir.
Sonuç: Araştırmanın sonuçları, eğitim sürecinin, öğrencilerin kişisel ağız hijyeni davranışına etkisinin düşük olduğunu göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 19, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 46 Issue: 3 |