Finding and choosing the true worker(wage earner) has always been an issue that
organisations are always interested in. Along with that, being aware of the fact that organisational
successes are, with the great extent, bound to the quality of the workers of the organisation resulted in
giving intensity to the studies for the ways of providing a more desirable organisation for the potential
workers. The aim of this study is, with the help of content analysis method, to determine the frequency
of using organisational desirability notions in the vision statements of the 500 organisations that take
place on the list of ISO 500 in 2013. This study, the frequency of emphasis in the vision statements of
the organisations on the organisational desirability is handled. This study will help organisation
managers to create a vision which will contribute to the process of finding the true worker(wage
earner)in their vision statements
Doğru işgöreni bulmak ve seçmek işletmelerin daima ilgilendikleri bir konudur. İşletme
faaliyetlerinin etkinliğinde örgüt çalışanlarının rolünün büyük olması ve artan rekabet koşullarında
işletmelerin insan kaynağına olan bakış açılarının değişmesi ile birlikte örgütsel çekicilik kavramı
önem kazanmaya başlamıştır. Bu çalışmada 2013 ISO 500 listesinde yer alan işletmelerin vizyon
ifadelerinde, örgütsel çekicilik kavramlarının kullanılma sıklığının belirlenmesi hedeflenmektedir. Bu
amaç doğrultusunda içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada örgütsel çekicilik ve insan
üzerinde durulmaktadır ve işletmelerin vizyon açıklamalarında örgütsel çekiciliğe yapılan vurgunun
sıklığı ele alınmaktadır. Bu çalışma işletme yöneticilerinin, doğru işgöreni bulma sürecine katkı
sağlayacak bir vizyon yaratmalarına yardımcı olacaktır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |