Muhasebe öğretiminde genellikle geleneksel yaklaşımlar uygulanmaktadır. Geleneksel yaklaşımlar, öğreticinin aktifliği çerçevesinde kara tahta veya çeşitli sunum araçları kullanımıyla bilgilendirme ve genellikle konu anlatımında örnek olay çözümü ve ödev verme temelinde gerçekleşmektedir. Öğrenci ise dinleme, not alma, anlamadığını sorma ve verilen ödevleri yapma durumunda olup pasif konumdadır. Bu yaklaşımda, öğreticinin başarılı ve etkinliğinden bağımsız olarak, öğrencinin yeni kavram ve bilgilerle karşılaşması ve öğrencinin öğrenme şekli ve bilgiyi algılama düzeyine bağlı olarak muhasebe öğreniminde başarı düzeyi oransal olarak düşüktür. Dolaysıyla geleneksel yöntemlerin uygulanması kolay ve alışık olmasına karşın, başarısının düşük olması nedeniyle bu yaklaşımlarda ısrar etmek çok anlamlı değildir.
Geleneksel yaklaşım yerine, öğrencinin, önceden belirlenmiş konulara teknolojik araçlar yardımıyla istediği zamanda çalışma ve derslik ortamında anlamadığını sorma, öğreticinin konuyla ilgili sorgulama ve örnek olay çözdürmesi yoluyla öğrendiklerini pekiştirmesi modeli daha etkili, yararlı ve sonuç alıcı olabilir. Bu model, yabancı yazında Flipped veya inverted classroom/teaching ve blended teaching olarak adlandırılmaktadır. Bu modellerin ortak noktası, öğrencilerin öğrenmede kişiselleştirilmiş esnek öğretim modelinin uygulanmasıdır. Bu doğrultuda, bu çalışmanın amacı, muhasebe eğitim ve öğretiminde kişiselleştirilmiş esnek öğretim modelinin uygulanmasının gerekliliği ve önemi üzerinde durularak farkındalık yaratmak ve Biga İİBF işletme bölümü genel muhasebe dersinde kültürel yapı değişikliği ile öğretim modeline yaklaşımının belirlenmesi amacıyla uygulamaktır.
Tersyüz edilmiş öğretim muhasebe öğretimi bilgisayar destekli öğretim kişiselleştirilmiş esnek muhasebe öğretim modeli
Traditional approaches are generally applied in accounting education. Traditional approaches take place on the basis of teacher activity, using blackboard or various presentation tools, and usually on the basis of case analysis and homework. The student is in a passive position, listening, taking notes, asking questions and doing homework giving by teacher. In this approach, regardless of the success and effectiveness of the teacher, the level of achievement in accounting learning is proportionately lower, depending on the student's encounter with new concepts and information, and the level of learning and learning perceptions of the learners. Thus, it is not very meaningful to insist on these approaches because the traditional methods are easy and familiar to apply, but their success is low.
Instead of the traditional approach, the modeling of the learners to working the pre-determined issues with technological tools and understanding them, and by reinforcing through questioning and case solving in the classroom environment can be more effective and conducive. This model is called Flipped or inverted classroom and blended teaching in foreign writing. The common point of these models is the implementation of a flexible teaching model that is personalized to learners. In this context, the aim of this study is to raise awareness by emphasizing the necessity and importance of implementing the personalized flexible teaching model in accounting education and training and to apply in order to determine the cultural structure change and the approach to the teaching model in the general accounting course of the business department of Biga İİBF.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 2 |