Dünyada teknolojik gelişmelere bağlı olarak hızla kullanımı yaygınlaşan internet, online alışverişte de son zamanlarda etkisini göstermektedir. Online alışverişin sağladığı birçok imkandan faydalanmak isteyen tüketiciler geleneksel pazarları bırakarak online alışverişe yönelmişlerdir. Bu çalışma, Gökçeada’da yaşayan tüketicilerin online alışveriş yapma süreçlerine etki eden faktörleri belirlemek ve bu faktörlere etki eden tüketici görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Gökçeada’da yaşayan 361 tüketiciye yüz yüze anket olarak uygulanmıştır. Anketler SPSS istatistiki paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, Gökçeada nüfusunun %5’i internete bağlanmazken,%95’i çeşitli amaçlar ile genel amaçlı internet kullanımı olarak internete bağlandığı ölçülmüştür. Gökçeada’daki tüketicilerin %47’si online tüketim alışkanlıkları olduğunu internet üzerinden çeşitli mal ve hizmet aldıklarını belirtirken, nüfusun %53’ü internet üzerinden alışveriş yapmamaktadır. Ayrıca, Gökçeada’da ikamet edenlerin %47’si Gökçeada’da alışveriş imkanı kısıtlı olduğu için online alışveriş yapmayı tercih ederken, online alışveriş yapmama nedenlerinin arasında ilk sırayı %40 ile kişilerin kimlik bilgilerini paylaşmak istememesi gelmektedir.
The internet, which is rapidly spreading due to
technological developments in the world, has been showing its influence
recently in online shopping as well. Consumers who want to benefit from the
many opportunities that online shopping provides, leaving traditional markets
and trending online shopping. This study was carried out to determine the
factors affecting the online shopping processes of consumers living in Gökçeada
and to determine consumer opinions affecting these factors. The research was
conducted as a face-to-face survey of 361 consumers living in Gökçeada. The
questionnaires were analyzed by SPSS statistical package program. As a result
of the research, 5% of Gökçeada population is not connected to the internet,
while 95% is measured as general purpose and various purposes internet usage.
While 47% of the consumers in Gökçeada stated that they have online consumption
habits, they purchase various goods and services over the internet, 53% of the
population do not shop online. Additionally, while 47% of the residents of
Gökçeada prefer online shopping because of shopping opportunities in Gökçeada
are limited, Among the reasons for not shopping, the first order is people do
not want to share their identity information with 40%.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 3 |