Bu araştırmada, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının empati kavramına
ilişkin algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Abant İzzet Baysal
Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 116 öğretmen
adayı oluşturmaktadır. Çalışma betimsel tarama modelinde nitel bir
araştırmadır. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarından, “empati ...............
gibidir; çünkü ……………..” ifadesini tamamlamaları istenmiştir. Elde edilen
veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Metafor üreten her bir
katılımcı kodlarla belirtilmiştir. Araştırmada öğretmen adayları toplam 54
metafor geliştirmiştir. Geliştirilen bu metaforlar 8 tema altında toplanmıştır.
Bu temalar “kendini karşıdakinin yerine koyma”, “duygu ve düşünceleri paylaşma”
“karşılıklı empati”, “sevginin ve saygının simgesi”, “farklılıklara saygı”,
“yaşam biçimi”, “sağlıklı iletişim” ve “hislerin yansıması” temalarıdır.
Araştırma kapsamındaki öğretmen adaylarından yalnızca bir tanesi empati için
kimlik hırsızlığı metaforunu geliştirerek olumsuz bir ifade kullanmıştır. Diğer
tüm öğretmen adayları ise empati ile ilgili olumlu ifadelere karşılık gelen
metaforlar geliştirmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 4 |