In this study, it is aimed to examine the distance education perceptions of pre-service teachers according to gender, number of students studying, class level of education, distance education courses and whether or not to find distance education required. The study was carried out with prospective teacher candidates studying in Computer Education and Instructional Technology, Primary Education and Science Education departments of Sakarya University. Of the teacher candidates in the study group, 96 (31.5%) were male and 206 (68.5%) were female. In the study, Remote Learning Perception Scale developed by Gündüz (2013) was used. According to the results of the study, the results of the T-Test and Anova were compared to the female candidates according to the gender variable. On the other hand, it was concluded that there was no significant difference in terms of the level of the classroom level in which the distance education courses were taken and the education level.
Bu çalışmada öğretmen adaylarının cinsiyet, öğrenim görülen
bölüm, öğrenim görülen sınıf düzeyi, uzaktan eğitim dersi alıp almama ve
uzaktan eğitimi gerekli bulup bulmama değişkenlerine göre uzaktan eğitim
algılarını incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Sakarya Üniversitesi Eğitim
Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri
Eğitimi, Sınıf Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Eğitimi bölümlerinde öğrenim
görmekte olan öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Araştırma grubunda yer alan
öğretmen adaylarının 96’sı (%31,5) erkek ve 206’sı (%68,5) kadın olmak üzere
toplam 305 kişiden oluşmuştur. Araştırmada Tarama Modeli kapsamında Gündüz
(2013) tarafından geliştirilen Uzaktan Eğitim Algısı
Ölçeği kullanılarak yapılmıştır. Çalışma sonucunda elde edinilen veriler
doğrultusunda yapılan T-Testi ve Anova sonuçlarına bakıldığında cinsiyet
değişkeninde erkek adaylar kadın adaylara göre,
uzaktan eğitimi gerekli bulup bulmama değişkeninde ise uzaktan eğitimin
gerekli olduğunu düşünen adaylar ve son olarak öğrenim görülen bölüm
değişkeninde ise Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünün diğer
bölümlerle arasında anlamlı bir fark olduğu diğer taraftan ise, uzaktan eğitim
dersi alıp almama ve öğrenim görülen sınıf düzeyi değişkenleri açısından
anlamlı bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |