Tarihi 2000’li yılların başına kadar giden ve son yıllarda insanların sıkça tercih ettiği bir dinleme aracı vardır: Podcast. Dinleme aracı olan podcast ile ilgili yazılan lisansüstü tezlerinin anahtar kelimeleri ile bu çalışmalara ulaşmak kolay mı merak konusu olmuştur. Buna bağlı olarak bu çalışmanın amacı podcastler ile ilgili yazılan lisansüstü tezlerin anahtarlar kelimelerini incelemektir. Bu amaca bağlı olarak nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanından ulaşılan 19 lisansüstü tezin 17 tanesi (13 yüksek lisans 4 doktora) oluşturmaktadır. Bir tezin açık erişime kapalı olması, bir tezin de anahtar kelimelerinin olmamasından dolayı çalışmaya dahil edilmemiştir. Çalışmaya dahil edilen 17 tez açık erişimli olup yazar, program türü, yıl ve anahtar kelimeler olarak excel programına kaydedilmiştir. Çünkü araştırma, daha önceden belirlenen başlıklara göre özetlenmiş, sınıflanmış ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, podcast konulu lisansüstü tezlerin anahtar kelime sayılarının APA7 göre yeterli olduğu ve araştırma konusunu yansıttığı bulunmuştur. Ancak bununla beraber podcast konulu lisansüstü tezlerin anahtar kelimelerinin yöntem, çalışma grubu, sonuç veya bulgular konusunu yansıtma açısından yetersiz kaldığı da bulunmuştur
There is a listening tool that dates back to the early 2000s and has been preferred by people in recent years: Podcast. The keywords of the postgraduate theses written about the podcast, have been the subject of curiosity. The purpose of this study is to seek the keywords of postgraduate theses written about podcasts. For this purpose, document analysis among qualitative research methods was used. The study group of the research consists of 17 postgraduate theses (13 masters and 4 doctorates) obtained from the Turkish Higher Education Council National Thesis Center Database. Obtained theses are open access and saved in an excel program as the author, program type, year, and keywords. Descriptive analysis was used to analyze the data. As a result of the research, it was found that the number of keywords of postgraduate theses was sufficient and the keywords reflected the research topic according to APA7, but the keywords were insufficient in terms of reflecting the method, study group, results, or findings.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 1 |