Eğitim, bireylerin sosyal ve ekonomik hayatta eşit fırsatlara sahip olmalarını sağlayan temel bir unsurdur. Günümüzde eğitimdeki sosyo-ekonomik eşitsizlikler, öğrencilerin eğitime erişimini ciddi şekilde sınırlamaktadır. Bu makale, taşımalı eğitimin eğitimdeki ulaşım engellerini nasıl aştığına odaklanarak, taşımalı eğitimin potansiyelini inceliyor. Özellikle kırsal bölgelerde yaşayan öğrenciler, eğitim olanaklarına ulaşmada büyük zorluklarla karşılaşmaktadır. Bu bağlamda, taşımalı eğitim, bu engelleri aşma çabalarında önemli bir rol oynamaktadır. Ancak, bu sistemdeki altyapı zorlukları ve kırsal alanlardaki iletişim eksiklikleri, hala önemli engeller oluşturmaktadır. Bu bağlamda, makale, taşımalı eğitimin bu zorlukları nasıl aşabileceği ve sosyal eşitliğin sağlanmasına nasıl katkıda bulunabileceği konularını ele almaktadır. Ayrıca, pandemi sürecinde taşımalı eğitimin önemi ve uzaktan eğitimle entegrasyonunun eşitsizlikleri azaltma çabalarına nasıl hizmet ettiği vurgulanmaktadır. Makale, gelecekteki teknolojik gelişmelerin ve sosyal adalet hedeflerinin taşımalı eğitim üzerindeki etkilerini de değerlendirmektedir. Sonuç olarak, taşımalı eğitim, sosyal eşitsizliklerle mücadelede önemli bir araç olarak öne çıkmakta ve eğitimde fırsat eşitliğini artırma potansiyeline sahiptir.
Education is a fundamental element that enables individuals to have equal opportunities in social and economic life. Presently, socio-economic inequalities in education severely restrict students' access to education. This article examines the potential of bussed education in achieving social justice by focusing on how bussed education overcomes transportationbarriers in education. In this context, bussed education plays a crucial role in overcoming these obstacles. However, infrastructure difficulties and communication gaps in rural areas still pose significant challenges. In this regard, the article discusses how bussed education can overcome these challenges and contribute to social inequalities. Additionally, it highlights the significance of bussed education during the pandemic and how its integration with distance learning serves efforts to reduce inequalities. The article also evaluates the impact of future technological developments and social justice goals on bussed education. In conclusion, bussed education emerges as a vital tool in combating social inequalities, holding the potential to enhance equal opportunities in education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education Policy, Inclusive Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2024 |
Submission Date | December 8, 2023 |
Acceptance Date | March 12, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 1 |