Bu araştırma, öğretmenlerin mental iyi oluş ve etik davranışlar arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve etik davranışların öğretmenlerin mental iyi oluş düzeyini belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul Arnavutköy, Başakşehir ve Sultangazi ilçelerinde faaliyet gösteren farklı kamu okullarında görev yapan 150’si kadın (%63,3) ve 87’si erkek (%36,7) olmak üzere 237 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin analizinde regresyon ve korelasyon analiz deseni kullanılmıştır. Etik davranışların mental iyi oluşu yordamada düzeyini belirlemek için standart çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Çalışma sonucunda; etik davranışlar ve mental iyi oluş arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Ayrıca etik davranışların mental iyi oluşu anlamlı bir şekilde yordadığı görülmüştür. Araştırmada elde edilen bu bulgulara uygun olarak önerilerde bulunulmuştur.
This research aimed to determine the relationship between teachers' mental well-being and ethical behaviors and to determine the mental well-being level of ethical behaviors of teachers. The study group of the research consists of 237 teachers, 150 female (63.3%) and 87 male (36.7%), working in different public schools operating in Istanbul Arnavutköy, Başakşehir and Sultangazi districts. Regression and correlation analysis design was used in the analysis of the data. Standard multiple regression analysis was performed to determine the level of ethical behaviors in predicting mental well-being. In the results of working; It was determined that there is a positive and significant relationship between ethical behaviors and mental well-being. In addition, it was observed that ethical behaviors significantly predicted mental well-being. Suggestions were made in accordance with these findings obtained in the study
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |