Bu çalışmanın amacı cinsiyetin ölçme ve değerlendirmeye yönelik genel yeterlik üzerindeki etkisini meta analiz yöntemiyle incelemektir. Meta analiz bir konuda yapılmış olan farklı birçok çalışmadan elde edilen verileri istatistiksel olarak bir araya getirerek, bu çalışma sonuçları hakkında genel bir yargıya varma amacıyla kullanılmaktadır. Bu amaçla ölçme ve değerlendirmeye yönelik genel yeterlik algısı üzerine yapılmış olan çalışmalar, alanyazın taraması yapılarak bir araya getirilmiş ve toplamda 17 çalışma analize dâhil edilmiştir. Bu çalışmalar için %95 güven aralığında etki büyüklükleri hesaplanmıştır. Çalışmalar rastgele etkiler modeline göre değerlendirilmiştir. Sonuç olarak cinsiyetin, ölçme ve değerlendirmeye yönelik genel yeterlik algısı üzerinde baskın bir bağımsız değişken olmadığı belirlenmiştir.
The purpose of this research is to examine the effect of gender on measurement and evaluation competency using meta-analysis. By statistically combining data obtained from various studies on a given subject, meta-analysis attempts to reach a general conclusion on the results of these studies. For this purpose, studies on general competency perceptions on measurement and evaluation were collected by a literature review and 17 studies were included in the analysis. Effect sizes were calculated in 95% confidence intervals for these studies. Studies were evaluated according to the random effects model. Gender was found out to be an ineffective independent variable in competency perceptions on measurement and evaluation.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2022 |
Acceptance Date | November 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 1 |