Turkey has great potential in liquified gas bunkering industry. Early
application of liquified gas terminal investments is high likely to generate
substantial income for the shipping industry of Turkey and to its economy as a
whole. The marine shipping industry is facinglchallenges to reduce engine
exhaust emissions and greenhouse gases (GHGs) from their ships. LNG is a
potentiall solution for meeting these requirements. Progress in the marine fuel
industry has become critical to shipowners and cargo owners, since fuel
consumption accounts for much of the total cost of travel and can be a
significant part of totall transport costs. LNG bunker in Northern Europe is
advancing, however, worldwide lack of supply is undermining the spread of LNG
bunkering. Therefore, providing security of supply in the Eastern Mediterranean
could represent an important milestone towards LNG supply chain implementation.
Türkiye'nin doğal gaz gemi yakıtı tedarikinde
büyük bir potansiyeli var. Sıvılaştırılmış gaz terminali yatırımlarının erken
uygulanmasının, Türkiye denizcilik sektörü ve bir bütün olarak Türkiye
ekonomisi için önemli bir gelir yaratması mümkündür. Gemilerin neden olduğu egzoz
emisyonlarının ve sera gazlarının azaltılması talepleri denizcilik sektörü
üzerinde ciddi sıkıntı yaratmaktadır. Deniz yakıtı endüstrisindeki ilerlemeler,
gemi sahipleri ve kargo sahipleri için kritik hale gelmiştir, çünkü yakıt
tüketimi toplam seyahat masraflarının çoğunu oluşturmaktadır ve bu durum, tonaj
maliyetlerinin önemli bir parçasıdır. LNG bu gereksinimleri karşılamak için
potansiyel bir çözümdür. Kuzey Avrupa'da LNG yakıt tedariki çok hızla
ilerlemektedir, ancak dünya çapında arz eksikliği LNG tedarik zinciri’nin
yayılmasını engellemektedir. Bu nedenle, Doğu Akdeniz'de yakıt arz güvenliği
sağlayacak terminal yatırımları, LNG tedarik zinciri uygulamasına yönelik büyük
bir eksiği kapatmaya yardımcı olacaktır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 14 Issue: 2 |