Günümüzde, işletmeler pazarlama yönetimi kapsamında halkla
ilişkiler ve reklam faaliyetlerini, markalarını yönetmede, kurum itibarını
yükseltmede ve satışlarını artırmada kullanmaktadırlar. Küreselleşen
dünyada pazar oranlarının daralması üretilen mal ve hizmetlerin artması
şirketlere kaliteli ve ucuz üretim yanında ürünlerini tüketicilere başarıyla ve
ekonomik bir biçimde tanıtma yolunu seçmelerini zorunlu kılmaktadır. Bu
kapsamda işletmeler tutundurma karması elemanları olan halkla ilişkiler ve
reklamdan hangisini kullanacakları konusunda karar vermeli ve bu
doğrultada hedef kitlelerinin ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik olarak da
uygulayacakları hedeflerini ortaya koymalıdırlar. Bu çalışmada, reklam ve
halkla ilişkiler kavramları üzerinde bir araştırma yapılmış aralarındaki ilişki
incelenmiş ve hangisinin tercih edilmesi ya da kıyaslandığında hangisinin ön
plana çıkarılması gerektiği üzerine literatür araştırması yapılmış ve bir
sonuca varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 5 Issue: 2 |