Günümüz postmodern pazarlama anlayışında, değişen tüketici istek ve ihtiyaçları hızlı moda kavramının getirdiği yapay kıtlık ile tüketiciler sürekli ve yeni moda trendleri istemektedirler. İşte bu değişen tüketici istek ve davranışlarına ayak uydurmak isteyen işletmelerde bu sürecin içine girmiştir. Yapay kıtlık kavramı ile ürünün olgunluk dönemindeki kazancını maksimum etmek isteyen Tchibo firması, yapay kıtlık yaklaşımı ile rakiplerine göre avantaj sağlayarak tedarik zincirinde öne geçmektedir. Bu çalışmanın amacı hızlı modada yapay kıtlık kavramını açıklamak ve bu modelin Tchibo tüketicileri üzerindeki etkisini ölçmektir. Pazarlama çabaları ve tedarik zinciri ile ürün yaşam eğrisindeki ilişkileriyle beraber yapay kıtlığın Türkçe literatüre de katkısı hedeflenmiştir. Araştırmanın kantitatif kısmında yüz yüze anket çalışması yapılmıştır. Araştırma modelinde bağımsız değişken olan algılanan yapay kıtlık kavramı ile bağımlı değişken olan tüketici davranışları ve ayrıca sözde pahalılık, algılanan ödenebilen para, algılanan değer ve algılanan kalite değişkenlerinin kendi aralarındaki ilişkiler SPSS istatistik programı analizleriyle açıklanarak yorumlanmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 7 Issue: 1 |