Recently in business environment, the competition is not only between the individual firms but also the networks of the companies. Therefore, the supply chain of the firms has a critical role in the success and also it is very important for supply chains to be cost-effective, high quality and be able to response quickly. Supply chain is an umbrella term used for the activities a business undertakes in order to link their supply of goods with customer demand. And the bullwhip effect is the phenomenon of increasing demand variability in the supply chain from downstream echelons (retail) to upstream echelons (manufacturing). Özetçe Son zamanlarda iş ortamında rekabet yalnızca firmalar arasında değil, aynı zamanda şirket ağları arasında oluşmaktadır. Bu nedenle tedarik zinciri; düşük maliyetli ve yüksek kaliteli olmalı aynı zamanda hızlı bir şekilde tepki verebilmelidir. Tedarik zinciri; bir iş kolunun ürün tedarikini müşteri talebi ile irtibatlandırmak için yerine getirdiği faaliyetlerin tümünü ifade etmek için kullanılan şemsiye bir terimdir. Kamçı etkisi ise; talep değişkenliğinin tedarik zincirinin alt kademelerinden (perakende) üst kademelerine (üretim) doğru artması durumudur. Sadakat, bir mağaza ya da markaya karşı tüketicilerin olumlu eğilimler göstermesi anlamına gelir ve belirli bir ürün veya hizmetin satın alınması sonrası verilen hüküm veya yapılan değerlendirme ile oluşur. Bu çalışmanın amacı, müşteri sadakati üzerinde oluşan kamçı etkisini analiz etmektir. Müşteri sadakati, tedarik zinciri ve kamçı etkisinin birbirleri ile ilişkisi incelenerek literatüre katkıda bulunulması amaçlanmıştır
Son zamanlarda iş ortamında rekabet yalnızca firmalar arasında değil, aynı
zamanda şirket ağları arasında oluşmaktadır. Bu nedenle tedarik zinciri; düşük maliyetli ve
yüksek kaliteli olmalı aynı zamanda hızlı bir şekilde tepki verebilmelidir. Tedarik zinciri;
bir iş kolunun ürün tedarikini müşteri talebi ile irtibatlandırmak için yerine getirdiği
faaliyetlerin tümünü ifade etmek için kullanılan şemsiye bir terimdir. Kamçı etkisi ise; talep
değişkenliğinin tedarik zincirinin alt kademelerinden (perakende) üst kademelerine
(üretim) doğru artması durumudur.
Sadakat, bir mağaza ya da markaya karşı tüketicilerin olumlu eğilimler göstermesi
anlamına gelir ve belirli bir ürün veya hizmetin satın alınması sonrası verilen hüküm veya
yapılan değerlendirme ile oluşur. Bu çalışmanın amacı, müşteri sadakati üzerinde oluşan
kamçı etkisini analiz etmektir. Müşteri sadakati, tedarik zinciri ve kamçı etkisinin birbirleri
ile ilişkisi incelenerek literatüre katkıda bulunulması amaçlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 9 Issue: 1 |