Research Article
BibTex RIS Cite

Online Course Experiences During the Pandemic Period: A Qualitative Research

Year 2022, , 153 - 160, 30.09.2022
https://doi.org/10.5152/JANHS.2022.946007

Abstract

Objective: In-depth examination of the “online” course experiences of midwifery students during
the pandemic process.

Methods: The study was planned with a phenomenological approach within the scope of qualitative research. The Information Form and Question Form sent to the students online were analyzed
using the “Document Analysis Technique.”

Results: The average age of the students is 21.2 ± 2.07, and 45.3% of them spent the pandemic
process in Istanbul and 94.7% with their families. In the “Themes” section, 2 main themes are
assessed such as “Emotions” and “Factors Affecting the Perception.” The main theme “Emotions,”
the subthemes of insufficiency, motivation, anxiety/fear, disconnection/forgetfulness and strain,
and “Factors Affecting the Perceptions” were analyzed with subthemes of positive and negative
factors.
Around 94.7% of the students had experienced the pandemic process with their families and the
frequency of leaving the house was 56.0% once a week. The choice of education method was
reported as 65.3% face to face, and 72% of them did not find online courses effective.

Conclusion: Although there are positive and negative aspects of the online course period, in the
future time, it may be recommended to plan the lessons in the hybrid education model.

References

  • 1. Bozkurt ÖA. Kitlesel açık çevrimiçi dersler ve sayısal bilgi çağında yaşam boyu öğrenme fırsatı. Açıköğretim Uygulamaları Araştırmaları Derg . 2015;1(1):56-81.
  • 2. Yıldırım K. İstisnai bir uzaktan eğitim-öğretim deneyiminin öğrettikleri. Alanyazın Derg . 2020;1(1):7-15.
  • 3. Enli TF, Koyuncu E, Özel Ş. Pandemilerde sağlık çalışanlarının psikososyal sağlığını etkileyen koruyucu ve risk faktörlerine ilişkin bir derleme. Ank Med J. 2020;2:488-501.
  • 4. Erkut E. Covid-19 sonrası yükseköğretim. Yükseköğretim Derg. 2020;10(2):125-133. [CrossRef]
  • 5. Keskin M, Özer D. COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Univ Sağlık Bilimleri Fak Derg. 2020;5(2):59-67.
  • 6. Naycİ Ö. Student opinions regarding strengths and weaknesses of face to face and online teaching. IJOCIS. 2020;10(1):261-290. [CrossRef]
  • 7. Huang L, Lei W, Xu F, Liu H, Yu L. Emotional responses and coping strategies in nurses and nursing students during COVID-19 outbreak: Comparative study. PLoS One. 2020;15(8):e0237303. [CrossRef]
  • 8. Baloran ET. Knowledge, attitudes, anxiet, and coping strategies of students during COVID-19 pandemic. J Loss Trauma. 2020;25(8):635-642. [CrossRef]
  • 9. Pan H. A Glimpse of university students’ family life amidst the COVID-19 virus. J Loss Trauma. 2020;25(6-7):594-597. [CrossRef]
  • 10. Valentine KD, Kopcha TJ, Vagle MD. Phenomenological methodologies in the field of educational communications and technology. TechTrends. 2018;62(5):462-472. [CrossRef]
  • 11. Yüksel P, Yıldırım S. Theoretical frameworks, methods, and procedures for conducting phenomenological studies in educational settings. Turk Online J Qual Inq. 2015;6(1):1-20.
  • 12. Braun V, Clarke V. Reflecting on reflexive thematic analysis. Qual Res Sport Exerc Health. 2019;11(4):589-597. [CrossRef]
  • 13. Arastaman G, Öztürk F, Fidan T. Validity and reliability ın qualitative research: A theoretical analysis. YYU J Edu Fac. 2017;15(1):37-75.
  • 14. Başkale H. Determination of validity, reliability and sample size in qualitative studies. Dokuz Eylül Univ Hemşirelik Fak Derg. 2016;9(1):23-28.
  • 15. Zan N, Zan BU. Koronavirüs ile acil durumda eğitim: Türkiye’nin farklı bölgelerinden uzaktan eğitim sistemine dahil olan edebiyat fakültesi öğrencilerine genel bakış. Electron Turk Stud. 2020;15(4):1367-1394.
  • 16. Durak G, Çankaya S. Undergraduate students’ views about emergency dıstance educatıon durıng the COVID-19 pandemic. Eur J Open Educ Learn Stud. 2020;5(1):122-147.
  • 17. Telli SG, Altun D. Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. J Univ Res. 2020;3(1):25-34.
  • 18. Genç MF, Gümrükçüoğlu S. Koronavirüs (COVID-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Electron Turk Stud. 2020;15(4):403-422.
  • 19. Serçemeli M, Kurnaz E. COVID-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akad Araştırmalar Derg. 2020;4(1):40-53.
  • 20. Ergin A, Karataş H. Üniversite öğrencilerinin başarı odaklı motivasyon düzeyleri. Hacettepe Univ J Educ. 2018;33(4):868-887.
  • 21. Duman N. Üniversite öğrencilerinde COVID-19 korkusu ve belirsizliğe tahammülsüzlük. J Soc Sci. 2020;4(8):426-437. [CrossRef]
  • 22. Miller V. A pandemic of uncertainty: Leading together when we can’t see the future alone. J Contemp Educ Theor Res. 2020;4(2):46-49.
  • 23. Wang C, Pan R, Wan X, et al. Immediate psychological responses and associated factors during the initial stage of the 2019 coronavirus disease (COVID-19) epidemic among the general population in China. Int J Environ Res Public Health. 2020;17(5):1729. [CrossRef]
  • 24. Erten P. Z kuşağının dijital teknolojiye yönelik tutumları. Gümüşhane Univ Sosyal Bilimler Enstitüsü Electron Derg. 2019;10(1):190-202.
  • 25. Turan Z, Gürol A. Eğitimde acil bir dönüşüm: COVID-19 pandemisi döneminde çevrim Içi ders alan üniversite öğrencilerinin stres algıları ve görüşleri. HAYEF. 2020;17(2):222-242. [CrossRef]
  • 26. Bao W. COVID-19 and online teaching in higher education: A case study of Peking University. Hum Behav Emerg Technol. 2020;2(2):113-115. [CrossRef]
  • 27. Aguliera E, Nightengale-Lee B. Emergency remote teaching across urban and rural contexts: perspectives on educational equity. ILS. 2020;121(5/6):471-478. [CrossRef]
  • 28. Van Lancker W, Parolin Z. COVID-19, school closures, and child poverty: A social crisis in the making. Lancet Public Health. 2020;5(5):e243-e244. [CrossRef]
  • 29. Türk Dil Kurumu. Sözlükler. https://www.sozluk.gov.tr (Erişim Tarihi: 12.11.2020)
  • 30. Kahraman ME. COVID-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: temel tasarım dersi örneği. J Medeniyet Art. 2020;6(1):44-56. [CrossRef]
  • 31. Şenyuva E, Kaya H, Bodur G. Hemşirelik öğrencilerinin web tabanlı bir derse ilişkin görüşleri. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2017;33(3):62-77.
  • 32. Kızıltepe Keskin S, Kurtgöz A. Hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 pandemisi sürecinde aldıkları uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin belirlenmesi. J Int Soc Res. 2020;13(74):559-565.
  • 33. Keskin M, Kaya DÖ. COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Univ Sağlık Bilimleri Fak Derg. 2020;5(2):59-67.
  • 34. Süt HK, Küçükkaya B. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Hemşirelikte Eğitim Araştırma. 2016;13(3):235-243.
  • 35. Aydemir H, Bakkal BH, Can M. COVID-19 pandemisinde Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesinin eğitim deneyimi. Tıp Eğitimi Dünyası. 2021;20(60-1):59-62.
  • 36. Yılmaz DA, Karadeniz PG, Bayram A, Akkın SM. SANKO Üniversitesi Tıp Fakültesinde COVID-19 pandemi döneminde tıp eğitimi süreci. Tıp Eğitimi Dünyası. 2021;20(60-1):78-82.
  • 37. Gürgün C, Sertöz RY, Göksel SÜ, Yamazhan T, Parıltay E, Törün SE. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde COVID-19 salgını sürecinde eğitim. Tıp Eğitimi Dünyası. 2021;20(60-1):109-113.
  • 38. Sarı H. Evde Kal döneminde uzaktan eğitim: Ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız? Uluslararası Eğitim Araştırmaları Derg. 2020;3(1):121-128.
  • 39. Selvaraj A, Radhin V, Ka N, Benson N, Mathew AJ. Effect of pandemic based online education on teaching and learning system. Int J Educ Dev. 2021;85:102444. [CrossRef]

Pandemi Döneminde Çevrim İçi Ders Deneyimleri: Niteliksel Bir Araştırma

Year 2022, , 153 - 160, 30.09.2022
https://doi.org/10.5152/JANHS.2022.946007

Abstract

Amaç: Ebelik bölümü öğrencilerinin pandemi sürecinde uygulanan çevrim içi “online” ders deneyimlerini derinlemesine incelemek.

Yöntemler: Niteliksel türde ve Fenomenolojik (olgu-bilim) yönteminde planlanmıştır. Öğrencilere
çevrim içi ortamda gönderilen Bilgi Formu ve Soru Formu “Döküman İnceleme Tekniği” ile analiz
edilmiştir.

Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 21,2 ± 2,07 olup pandemi sürecini %45,3’ü İstanbul’da ve
%94’7’si ailesi ile birlikte geçirmiştir. Temalar bölümünde “Duygular” ve “Algıyı etkileyen faktörler” olmak üzere 2 ana temada değerlendirme yapılmıştır. Duygular ana teması; yetersizlik, motivasyon, kaygı/korku, kopukluk/unutkanlık ve zorlanma alt temaları ile “Algıyı Etkileyen Faktörler”
ise olumlu ve olumsuz faktörler alt temaları ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin %94,7’si pandemi
sürecini aile ile birlikte geçirmiş ve evden çıkma sıklığı %56,0 haftada bir gün olarak açıklanmıştır. Eğitim yöntemi tercihi %65,3 yüz yüze olarak bildirilmiş olup %72’si çevrim içi dersleri etkili
bulmamıştır.


Sonuç:
Çevrim içi ders döneminin olumlu ve olumsuz yönleri olmakla birlikte bundan sonraki süreçlerde yüz yüze ve çevirim içi yöntemlerin birbirini destekleyecek şekilde planlanması
önerilebilir.

References

  • 1. Bozkurt ÖA. Kitlesel açık çevrimiçi dersler ve sayısal bilgi çağında yaşam boyu öğrenme fırsatı. Açıköğretim Uygulamaları Araştırmaları Derg . 2015;1(1):56-81.
  • 2. Yıldırım K. İstisnai bir uzaktan eğitim-öğretim deneyiminin öğrettikleri. Alanyazın Derg . 2020;1(1):7-15.
  • 3. Enli TF, Koyuncu E, Özel Ş. Pandemilerde sağlık çalışanlarının psikososyal sağlığını etkileyen koruyucu ve risk faktörlerine ilişkin bir derleme. Ank Med J. 2020;2:488-501.
  • 4. Erkut E. Covid-19 sonrası yükseköğretim. Yükseköğretim Derg. 2020;10(2):125-133. [CrossRef]
  • 5. Keskin M, Özer D. COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Univ Sağlık Bilimleri Fak Derg. 2020;5(2):59-67.
  • 6. Naycİ Ö. Student opinions regarding strengths and weaknesses of face to face and online teaching. IJOCIS. 2020;10(1):261-290. [CrossRef]
  • 7. Huang L, Lei W, Xu F, Liu H, Yu L. Emotional responses and coping strategies in nurses and nursing students during COVID-19 outbreak: Comparative study. PLoS One. 2020;15(8):e0237303. [CrossRef]
  • 8. Baloran ET. Knowledge, attitudes, anxiet, and coping strategies of students during COVID-19 pandemic. J Loss Trauma. 2020;25(8):635-642. [CrossRef]
  • 9. Pan H. A Glimpse of university students’ family life amidst the COVID-19 virus. J Loss Trauma. 2020;25(6-7):594-597. [CrossRef]
  • 10. Valentine KD, Kopcha TJ, Vagle MD. Phenomenological methodologies in the field of educational communications and technology. TechTrends. 2018;62(5):462-472. [CrossRef]
  • 11. Yüksel P, Yıldırım S. Theoretical frameworks, methods, and procedures for conducting phenomenological studies in educational settings. Turk Online J Qual Inq. 2015;6(1):1-20.
  • 12. Braun V, Clarke V. Reflecting on reflexive thematic analysis. Qual Res Sport Exerc Health. 2019;11(4):589-597. [CrossRef]
  • 13. Arastaman G, Öztürk F, Fidan T. Validity and reliability ın qualitative research: A theoretical analysis. YYU J Edu Fac. 2017;15(1):37-75.
  • 14. Başkale H. Determination of validity, reliability and sample size in qualitative studies. Dokuz Eylül Univ Hemşirelik Fak Derg. 2016;9(1):23-28.
  • 15. Zan N, Zan BU. Koronavirüs ile acil durumda eğitim: Türkiye’nin farklı bölgelerinden uzaktan eğitim sistemine dahil olan edebiyat fakültesi öğrencilerine genel bakış. Electron Turk Stud. 2020;15(4):1367-1394.
  • 16. Durak G, Çankaya S. Undergraduate students’ views about emergency dıstance educatıon durıng the COVID-19 pandemic. Eur J Open Educ Learn Stud. 2020;5(1):122-147.
  • 17. Telli SG, Altun D. Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. J Univ Res. 2020;3(1):25-34.
  • 18. Genç MF, Gümrükçüoğlu S. Koronavirüs (COVID-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Electron Turk Stud. 2020;15(4):403-422.
  • 19. Serçemeli M, Kurnaz E. COVID-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akad Araştırmalar Derg. 2020;4(1):40-53.
  • 20. Ergin A, Karataş H. Üniversite öğrencilerinin başarı odaklı motivasyon düzeyleri. Hacettepe Univ J Educ. 2018;33(4):868-887.
  • 21. Duman N. Üniversite öğrencilerinde COVID-19 korkusu ve belirsizliğe tahammülsüzlük. J Soc Sci. 2020;4(8):426-437. [CrossRef]
  • 22. Miller V. A pandemic of uncertainty: Leading together when we can’t see the future alone. J Contemp Educ Theor Res. 2020;4(2):46-49.
  • 23. Wang C, Pan R, Wan X, et al. Immediate psychological responses and associated factors during the initial stage of the 2019 coronavirus disease (COVID-19) epidemic among the general population in China. Int J Environ Res Public Health. 2020;17(5):1729. [CrossRef]
  • 24. Erten P. Z kuşağının dijital teknolojiye yönelik tutumları. Gümüşhane Univ Sosyal Bilimler Enstitüsü Electron Derg. 2019;10(1):190-202.
  • 25. Turan Z, Gürol A. Eğitimde acil bir dönüşüm: COVID-19 pandemisi döneminde çevrim Içi ders alan üniversite öğrencilerinin stres algıları ve görüşleri. HAYEF. 2020;17(2):222-242. [CrossRef]
  • 26. Bao W. COVID-19 and online teaching in higher education: A case study of Peking University. Hum Behav Emerg Technol. 2020;2(2):113-115. [CrossRef]
  • 27. Aguliera E, Nightengale-Lee B. Emergency remote teaching across urban and rural contexts: perspectives on educational equity. ILS. 2020;121(5/6):471-478. [CrossRef]
  • 28. Van Lancker W, Parolin Z. COVID-19, school closures, and child poverty: A social crisis in the making. Lancet Public Health. 2020;5(5):e243-e244. [CrossRef]
  • 29. Türk Dil Kurumu. Sözlükler. https://www.sozluk.gov.tr (Erişim Tarihi: 12.11.2020)
  • 30. Kahraman ME. COVID-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: temel tasarım dersi örneği. J Medeniyet Art. 2020;6(1):44-56. [CrossRef]
  • 31. Şenyuva E, Kaya H, Bodur G. Hemşirelik öğrencilerinin web tabanlı bir derse ilişkin görüşleri. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2017;33(3):62-77.
  • 32. Kızıltepe Keskin S, Kurtgöz A. Hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 pandemisi sürecinde aldıkları uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin belirlenmesi. J Int Soc Res. 2020;13(74):559-565.
  • 33. Keskin M, Kaya DÖ. COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Univ Sağlık Bilimleri Fak Derg. 2020;5(2):59-67.
  • 34. Süt HK, Küçükkaya B. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Hemşirelikte Eğitim Araştırma. 2016;13(3):235-243.
  • 35. Aydemir H, Bakkal BH, Can M. COVID-19 pandemisinde Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesinin eğitim deneyimi. Tıp Eğitimi Dünyası. 2021;20(60-1):59-62.
  • 36. Yılmaz DA, Karadeniz PG, Bayram A, Akkın SM. SANKO Üniversitesi Tıp Fakültesinde COVID-19 pandemi döneminde tıp eğitimi süreci. Tıp Eğitimi Dünyası. 2021;20(60-1):78-82.
  • 37. Gürgün C, Sertöz RY, Göksel SÜ, Yamazhan T, Parıltay E, Törün SE. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde COVID-19 salgını sürecinde eğitim. Tıp Eğitimi Dünyası. 2021;20(60-1):109-113.
  • 38. Sarı H. Evde Kal döneminde uzaktan eğitim: Ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız? Uluslararası Eğitim Araştırmaları Derg. 2020;3(1):121-128.
  • 39. Selvaraj A, Radhin V, Ka N, Benson N, Mathew AJ. Effect of pandemic based online education on teaching and learning system. Int J Educ Dev. 2021;85:102444. [CrossRef]
There are 39 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Nursing, Health Care Administration
Journal Section Research Articles
Authors

Ayşe Karakoç 0000-0003-2919-2504

Semra Karaca 0000-0002-1616-104X

Publication Date September 30, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

AMA Karakoç A, Karaca S. Pandemi Döneminde Çevrim İçi Ders Deneyimleri: Niteliksel Bir Araştırma. Journal of Nursology. September 2022;25(3):153-160. doi:10.5152/JANHS.2022.946007

31408