Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin klinik öğrenme ortamı, denetim ve hemşire öğretim elemanına ilişkin algılarını ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Yöntemler: Kesitsel ve tanımlayıcı tipteki bu çalışma 205 öğrenci ile Öğrenci Bilgi Formu ve Klinik Öğrenme Ortamı, Denetim ve Hemşire Öğretim Elemanı Değerlendirme Ölçeği kullanılarak yürütüldü. Çalışmaya 2020-2021 bahar döneminde öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf hemşirelik öğrencileri dahil edildi. Veriler online yöntem ile toplandı. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler (ortalamalar, frekanslar ve yüzdeler), Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis analizleri kullanıldı.
Bulgular: Öğrencilerin %59,5'i klinik uygulama yerleştirmesi sırasında görüşlerinin alınmadığını, %71,2'si ise uygun klinik ortama yerleştirildiğini belirtmiştir. Öğrenciler klinik uygulamaları sırasında herhangi bir sorun yaşamamış (%77,6) ve memnuniyetlerini "iyi" olarak değerlendirmişlerdir (%37,6). Ölçeğin en düşük ve en yüksek alt boyut puan ortalamaları sırasıyla "Klinikteki Öğrenme Ortamı (3,71±1,15)" ve "Klinikteki Hemşirelik Bakımı (3,93±1,13)"dır. Ölçeğin alt boyut puanları ile klinik uygulamadan memnuniyet, klinik uygulama sırasında karşılaşılan sorunlar ve uygun klinik ortama yerleştirilme arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (P<,001).
Sonuç: Hemşirelik öğrencileri denetim, öğrenme ortamı ve hemşire öğretim elemanı konusunda iyi bir algıya sahiptir. Hemşirelik öğrencileri için, hasta bakımı ve hemşirelik uygulamalarında aktif rol almalarına olanak tanıyan olumlu bir klinik ortam geliştirilmeli ve sürdürülmelidir.
Objective: This study aimed to determine nursing students' perceptions of the clinical learning environment, supervision and nurse teacher, and its affecting factors.
Methods: This cross-sectional and descriptive study was conducted with 205 students using the Student Information Form and the Clinical Learning Environment, Supervision and Nurse Teacher Evaluation Scale. The study included 1st, 2nd, 3rd and 4th year nursing students studying in the spring semester of 2020-2021. Data were collected by online method. Descriptive statistics (means, frequencies and percentages), Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis analyses were used to analyze the data.
Results: The students of 59.5% stated their opinions were not taken during clinical practice placement, whereas 71.2% of them were placed in the compatible clinical environment. The students did not experience any problems during their clinical practice (77.6%) and they evaluated their satisfaction as "good" (37.6%). The lowest and highest sub-dimension scores from the scale were the "Pedagogical Atmosphere on the Ward (3.71±1.15)" and the "Premises of Nursing on the Ward (3.93±1.13)", respectively. The sub-dimension mean scores of the scale were significantly different from satisfaction with clinical practice, problems encountered during clinical practice, and placement in the compatible clinical environment (P<.001).
Conclusion: Nursing students had a good perception of the supervision, learning environment, and nurse teacher. A positive clinical environment for nursing students that allows them to take an active role in patient care and nursing practice should be developed and maintained.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Nurse Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 26, 2024 |
Publication Date | September 27, 2024 |
Submission Date | February 29, 2024 |
Acceptance Date | August 22, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 27 Issue: 3 |