Bu çalışmanın amacı, 2009-2016 yılları arasında Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM)’de taranan Sınıf Yönetimi hakkında yazılan makalelerin incelenmesidir. Bu çalışmada okulöncesinden yükseköğretim düzeylerine kadar yazılmış olan 62 makaleye ulaşılmıştır. Araştırmada; sınıf yönetimi alanında hazırlanmış ULAKBİM’ de taranan dergilerde 2009 yılından günümüze dek yayımlanmış olan makaleler, doküman incelemesi yöntemi ile analiz edilmiştir. Kullanılan analiz yöntemi, belirli bir konuda, birbirinden bağımsız olarak yapılmış olan birden fazla çalışmanın sonuçlarını birleştirerek elde edilen araştırma bulgularının istatistiksel analizini yapma yöntemi olarak tarif edilmektedir. Bulgular frekans ve yüzdelerle tablolar halinde ortaya konmuştur. Araştırma sonuçlarına göre; en fazla sayıda makale 2014yılında yayımlanmıştır. Electronic Turkish Studies ve Hacettepe University Journal of Education dergilerinde diğer dergilere göre daha fazla sayıda makale yayımlamıştır. Makaleler araştırma konulara göre, sınıf yönetimine dair öğretmen görüşleri ve algıları ile istenmeyen davranışlar konularında yoğunlaşmaktadır. Örneklem düzeyine göre daha çok ilköğretim kademesindeki öğretmen ve öğrencilerle ve öğretmen adayları ile çalışıldığı görülmektedir.
The aim of this study is to examine the articles scanned and published in the context of
Classroom Management and classroom management related subjects at ULAKBİM (the National
Academic Network and Information Center) between 2009 and 2016. For this purpose, 62 articles scanned in ULAKBİM have been reached. In this study, the articles in refereeed journals scanned at
ULAKBİM which were prepared and published in the field of classroom management between 2009 -
2016 were analyzed in documentary method. The findings are depicted through frequency and
percentage tables. According to the results of the research; the largest number of articles published in
the Electronic Turkish Studies and Hacettepe University Journal of Education journals and more
articles were published on classroom management than other journals in 2014. Also, when the articles
were examined according to the research subjects, it was observed that teacher opinions, perceptions
and unwanted behaviors about classroom management were concentrated on the articles, and in
relation to the sample rank, studies were carried out together with mostly teachers, student and
teacher candidates working on the primary education level.
Other ID | JA97NY59BM |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 2 |