BibTex RIS Cite

Batı Trakyalı Türk Öğrencilerin, Okudukları Kitapları Anlama Düzeyleri Açısından Değerlendirilmesi

Year 2017, Volume: 2 Issue: 3S, 285 - 290, 01.09.2017

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Yunanistan’ın Batı Trakya bölgesindeki ilkokul öğrencilerinin okuma ve
anlama başarılarını farklı değişkenler açısından saptamaktır.Seçilen okuma kitaplarından hazırlanan
45 sorudan oluşan başarı tesninin güvenirlik ve geçerliliği yapılmıştır. Test, KR-20 formülüne uygun
olarak yapılan güvenirlik analizi sonucu testin iç tutarlılıgı katsayısı 0.87 olarak bulunmuştur.
Araştırmaya 200 ilkokul öğrencisi katılmış ve yapılan analiz sonucu öğrencilerin okudğunu anlmada
orta düzeyde başarılı oldukları; kız öğrencilerin erkek öğrenciler arasında, kızların lehine anlamlı bir
fark olduğu; bölgelere göre de da farklılıklar saptanmış ancak bu farklılıklar anlamlı görülmemiştir.

Year 2017, Volume: 2 Issue: 3S, 285 - 290, 01.09.2017

Abstract

This study aims to investigate the reading comprehension of 200 primary school students living in the Western Thrace, region of Greece, namely Gümülcine and İskeçe through different variables. 45-question- achievement test was prepared from the selected books and its reliability and validity was conducted. To KR-20 the internal consistency of the test is found to be 0.87. The finding shows that the comprehension of primary school students is at the medium level. Additionally, a significant difference is found between the girls and boys and the difference is in favour of girls. Regional differences were also recorded however the difference is relatively minor

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA59AC56PD
Journal Section Research Article
Authors

Esin Yağmur Şahin This is me

Gülnur Aydın This is me

Abdullah Şahin This is me

Mesout Kalın Salı This is me

Kübra Emre This is me

Publication Date September 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 3S

Cite

APA Şahin, E. Y., Aydın, G., Şahin, A., Salı, M. K., et al. (2017). Batı Trakyalı Türk Öğrencilerin, Okudukları Kitapları Anlama Düzeyleri Açısından Değerlendirilmesi. Journal of Awareness, 2(3S), 285-290.