Research Article
BibTex RIS Cite

THE POWER OF COMMUNİCATİON İN CREATİNG AWARENESS

Year 2018, Volume: 3 Issue: 5, 653 - 660, 10.01.2019
https://doi.org/10.26809/joa.2018548677

Abstract

In
the age of communication, information is bombarded, and every day small
information is received. To create awareness among so much information
pollution is seen as a serious issue. The good things for the future are lost
among the masses of information. On the other hand, social orientation or
perception operations are also used for misinformation purposes and covering up
reality. On the other hand, social responsibility projects are carried out in
many corners of the world to solve socio-economic problems. It is possible to
increase the awareness of such projects to wider masses and areas and to use
the communication channels correctly.



In
this study, it is aimed to show how awareness is created by communication. The
importance of the study is that these projects can be used more effectively and
effectively with communication. Literature survey, field studies and
questionnaire were conducted in the study. Evren was limited to Çanakkale and
random sample was chosen.



As a
result, it has been tried to reveal the power of communication in order for
social responsibility projects to be effective and more effective and to raise
awareness

References

  • Akgül, B ve Ayer, Z. (2017) Restructurung of Manufacturing Sector Regarding Industry 4.0, (Ed.) Bilici, N. Akgül, B. ve Pehlivanlı, R. Global Issues in Social Sciences içinde, Frankfurt:Peter Lang
  • Aziz, A. (2011) Siyasette Etkili İletişim Teknikleri, İstanbul: Başlık Yayın
  • Çoban, S. (2017) The Political Economy of the New Media Hardware: F and Q Keyboard Case, (Ed.) Bilici, N. Akgül, B. ve Pehlivanlı, R. Global Issues in Social Sciences içinde, Frankfurt:Peter Lang
  • Oskay, Ü. (1992) İletişimin ABC’si, İstanbul: Simavi Yayınları
  • Uğurlu, S. (2014) Gelişen İletişim Araçlarıyla Modern Halkla İlişkiler: Digital Pr., Der., Uğurlu, S., Günümüzde ve Gelecekte Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi içinde, İstanbul: Beta Yayınları
  • Özerkan, Ş. ve İnceoğlu, Y. (1997) İletişimde Etkileme Süreci, İstanbul:Pan Yayıncılık
  • Breton, P. (1992) İletişim İdeolojisi ve İletişim Araçlarının Gücü, Der. Charon, J. M. Medya Dünyası içinde, İstanbul:İletişim Yayınları
  • Yiğit, B. (2017) Örgütsel Davranışta Yeni Bir Yaklaşım: Yeşil İşgören Davranışı, Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi , Vol.I Issue:1
  • Yıldız, E ve Davutoğlu, N.A. (2017) The Effects of the Involvement of the Proprietors of Manufacturing Industry in Political and Relationship Nteworks on Penetrating into International Markets: A Case Study in Kayseri, Innovation and Global Issues in Social Sciences Congress Publications, April 27-29 2017, Patara – Antalya Türkiye
  • Yedekçi Arslan, G. (2011) Yaşanabilir Çevre Sistemleri İçin Öneriler - İstanbul Örneğinde, Çevre-Tasarım Kongresi 8-9 Aralık 2011 Yıldız Teknik Üniversitesi İstanbul
  • Yüceol, N. Ve Yiğit, B. (2016) Organizational Attractiveness of Physicians, RSEP International Conferences on Social Issues and Economic Studies, 2nd Multidisciplinary Conference, Madrid, SPAIN 2-4 November, 2016
  • URL 1: www.change.org Erişim Tarihi: 18.7.2018
  • URL 2: www.greenpeace.org Erişim Tarihi: 18.7.2018
  • URL 3: www.sosyalsorumluluk.org/sosyal-sorumluluk-nedir/ Erişim: 16.4.2018
Year 2018, Volume: 3 Issue: 5, 653 - 660, 10.01.2019
https://doi.org/10.26809/joa.2018548677

Abstract

References

  • Akgül, B ve Ayer, Z. (2017) Restructurung of Manufacturing Sector Regarding Industry 4.0, (Ed.) Bilici, N. Akgül, B. ve Pehlivanlı, R. Global Issues in Social Sciences içinde, Frankfurt:Peter Lang
  • Aziz, A. (2011) Siyasette Etkili İletişim Teknikleri, İstanbul: Başlık Yayın
  • Çoban, S. (2017) The Political Economy of the New Media Hardware: F and Q Keyboard Case, (Ed.) Bilici, N. Akgül, B. ve Pehlivanlı, R. Global Issues in Social Sciences içinde, Frankfurt:Peter Lang
  • Oskay, Ü. (1992) İletişimin ABC’si, İstanbul: Simavi Yayınları
  • Uğurlu, S. (2014) Gelişen İletişim Araçlarıyla Modern Halkla İlişkiler: Digital Pr., Der., Uğurlu, S., Günümüzde ve Gelecekte Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi içinde, İstanbul: Beta Yayınları
  • Özerkan, Ş. ve İnceoğlu, Y. (1997) İletişimde Etkileme Süreci, İstanbul:Pan Yayıncılık
  • Breton, P. (1992) İletişim İdeolojisi ve İletişim Araçlarının Gücü, Der. Charon, J. M. Medya Dünyası içinde, İstanbul:İletişim Yayınları
  • Yiğit, B. (2017) Örgütsel Davranışta Yeni Bir Yaklaşım: Yeşil İşgören Davranışı, Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi , Vol.I Issue:1
  • Yıldız, E ve Davutoğlu, N.A. (2017) The Effects of the Involvement of the Proprietors of Manufacturing Industry in Political and Relationship Nteworks on Penetrating into International Markets: A Case Study in Kayseri, Innovation and Global Issues in Social Sciences Congress Publications, April 27-29 2017, Patara – Antalya Türkiye
  • Yedekçi Arslan, G. (2011) Yaşanabilir Çevre Sistemleri İçin Öneriler - İstanbul Örneğinde, Çevre-Tasarım Kongresi 8-9 Aralık 2011 Yıldız Teknik Üniversitesi İstanbul
  • Yüceol, N. Ve Yiğit, B. (2016) Organizational Attractiveness of Physicians, RSEP International Conferences on Social Issues and Economic Studies, 2nd Multidisciplinary Conference, Madrid, SPAIN 2-4 November, 2016
  • URL 1: www.change.org Erişim Tarihi: 18.7.2018
  • URL 2: www.greenpeace.org Erişim Tarihi: 18.7.2018
  • URL 3: www.sosyalsorumluluk.org/sosyal-sorumluluk-nedir/ Erişim: 16.4.2018
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research Article
Authors

Engin Çağlak

Publication Date January 10, 2019
Published in Issue Year 2018 Volume: 3 Issue: 5

Cite

APA Çağlak, E. (2019). THE POWER OF COMMUNİCATİON İN CREATİNG AWARENESS. Journal of Awareness, 3(5), 653-660. https://doi.org/10.26809/joa.2018548677