Research Article
BibTex RIS Cite

AN EXAMİNİNG OF THE MASTER THESES RELATED TO INTERNAL MARKETİNG STUDİES İN TURKEY

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 10 - 21, 16.07.2018

Abstract

The concept of the internal marketing which is seen on the main concept which can take the business one step for the by moving from understanding of globalization, happy employees and happy customer; gain importance day by day and its field of study continues to expending. The study has been designed with the premise that it is a pioneering because it is not a similar work that has been done before about the concept of internal marketing. The main aim of the study is to examine master theses, written in the internal marketing area and presenting the concept of “internal marketing” in its title, abstract and keywords with bibliometric analysis method. The concept of “internal marketing” in its title, abstract and keywords with bibliometric analyze method. In this context, master and doctoral thesis in the field which have been published in Turkey were collected in concerned website of Higher Education Council. The results indicate that significant relationship between internal marketing and organizational behavior.

References

  • AKIN, Pınar D. (2017), "Hizmet işletmelerindeki içsel pazarlama uygulamalarının çalışanların müşteri ve iç girişimcilik yönlü davranışlar geliştirmelerindeki rolü", Yüksek Lisans Tezi, Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray.
  • ALTUĞ, Tolga (2013), "Kamu sektörü çalışanlarının içsel pazarlama anlayışı bağlamında iş tatminlerinin değerlendirilmesi ve bir uygulama", Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • AŞAN, İfakat S.G. (2010), "Kamu hizmetlerinin pazarlanması: Fırat Üniversitesi örneği", Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • ATAY, Lütfi; SOYLU, Yasin ve YILDIRIM, Mehmet H. (2017), “Otel işletmelerinde uygulanan içsel pazarlama faaliyetlerinin çalışanların duygusal bağlılık tutumlarına etkisi”, Çanakkale Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 49, ss.531-541.
  • AY, Canan ve KARTAL, Burak (2003), “İçsel Pazarlama: Literatür İncelemesi” Öneri: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 20, ss.15-25.
  • BARAN, Esra (2016), "The effect of internal marketing on job satisfaction: A research on ship agencies", Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • BARNES, James. G (1989), “The Role Of İnternal Marketing: İf The Staff Won’t Buy İt Why Should The Customer?”, Irish Marketing Review, Vol: 4, No: 2, pp.11‐21.
  • BAŞARAN, Ümit; BÜYÜKYILMAZ, Ozan ve ÇEVİK, Emrah İ. (2011), “İçsel Pazarlamanın Algılanan Hizmet Kalitesi Üzerindeki Etkisinde İş Tatmininin Aracılık Rolü”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 2, ss.201-225
  • BEKEZHANOVA, Aina (2014), "Çok katmanlı pazarlamanın tüketicilerin yaşam tarzları üzerindeki etkileri: Türkiye-Kazakistan karşılaştırması”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • BİL, Erkut (2006), "Ankara'daki üniversitelerin pazarlama stratejileri", Yüksek lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • CANDAN, Burcu ve ÇEKMECİOĞLU, Hülya G. (2009), “İçsel Pazarlama Faaliyetlerinin Örgütsel Bağlılık Unsurları Açısından Değerlendirilmesi: Bir Araştırma”, Yönetim/İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadi Enstitüsü Dergisi, Cilt: 20, Sayı: 63, ss.41-58.
  • ÇAĞLAR, Nermin G. (2016), "Sağlık turizminde içsel pazarlama uygulamalarının hizmet kalitesine etkisi", Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ÇOBAN, Gamze (2017), "Otel işletmelerinde içsel pazarlama ve işletme performansı ilişkisinde pazar odaklılığın rolü: Nevşehir örneği", Doktora Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • ÇOBAN, Suzan (2004), “Toplam Kalite Yönetimi Perspektifinde İçsel Pazarlama Anlayışı”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 22, ss.85-98.
  • ÇOBAN, Suzan (2007), “İç Müşterilerin Tatmini ve İçsel Pazarlama Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi: Kayseri Süpermarketlerinde Bir Uygulama”, Selçuk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 14, ss.207-218.
  • ÇOBAN, Suzan (2007), “Yıldırma Sorununun Çözümüne Yönelik Bir Yaklaşım: İçsel Pazarlama”, Verimlilik Dergisi, Sayı: 2, ss.37-54.
  • ÇOBAN, Suzan ve NAKİP, Mahir (2007), “Yıldırma (Mobbing) Olgusunun İçsel Pazarlama İle İlişkisi: Nevşehir'de Bulunan Bankalar Örneği”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 21, Sayı: 1, ss.307-320.
  • DEDEOĞLU, Ayla (2001), "Pazarlama bilimindeki gelişmeler ışığında internet ortamında pazarlama ve tüketici eğilimleri araştırması", Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • DEMİR, Halis; USTA, Resul ve OKAN, Tarhan (2008), “İçsel Pazarlamanın Örgütsel Bağlılık ve İş Tatminine Etkisi”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 26, Sayı: 2, ss.135-161.
  • DÜGER, Yavuz S. (2017), "İçsel markalaşma: marka tutumları, vatandaşlığı ve performansı ilişkisi üzerine yapısal eşitlik modellemesi analizi", Doktora Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • DÜNDAR, Pelin İ. ve GÜNERİ FIRLAR, Selma (2006), “İçsel Pazarlama ve Toplam Kalite Yönetimi Türkiye'deki Ulusal Basın İşletmelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”, Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 37, ss.131-153.
  • EFE, Ünal (2016), "İçsel pazarlama uygulamalarının içsel markalamaya etkisi: Türkiye'deki katılım bankalarında uygulamalı bir araştırma", Doktora Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • EKER, Didem T. (2013), "Sürdürülebilir rekabet avantajı ve pazar odaklılık: pazar odaklılık firma performansı ilişkisinde içsel pazarlamanın rolü", Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • ENE, Selda (2013), “İçsel Pazarlamaya Yönelik Olarak Çalışanların Pazarlama Kültürünün Oluşturulmasının İşletme Performansını Arttırmadaki Rolü”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, Sayı: 10, ss.67-90.
  • ERGÜN, Seval D. ve BOZ, Hüseyin, (2017), "İşletmelerin İçsel Pazarlama Uygulamaları ve İşgörenlerin İş Tatmini İlişkisi: Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma" Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, Cilt: 1, Sayı: 1-2, ss.1-12.
  • ERGÜN, Zührem (2013), “İçsel Pazarlama Uygulamalarının İşletme Performansı Üzerine Etkisi Kamu-Özel Hastane Karşılaştırması”, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 25, ss.223-247.
  • FETTAHLIOĞLU, Seçil; FETTAHLIOĞLU, Ömer O.; YILDIZ, Arif ve BİRİN, Cansu (2016), “İçsel Pazarlamanın Kurumsal İtibar Üzerine Etkisi Bir Alan Araştırması”, İnternational Journal of Academic Value Studies, Cilt: 2, Sayı: 3, ss.30-45.
  • GENÇ, Fahriye (2014), "Personel memnuniyeti ile müşteri memnuniyeti arasındaki ilişki: Aydın' da faaliyet gösteren yiyecek- içecek işletmeleri örneği", Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • GÖYŞEN, Hakan (2015), "İçsel pazarlama çerçevesinde öğretim üyelerinin mobbinge maruz kalma algısı ve bunun çalışma yaşamı kalitesi üzerine etkisi", Yüksek Lisans Tezi,Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • GÜLLÜ, Kenan; ÇELİK, Onur; GÜLLÜ, Tuğçe ve BAYRAM, Hamdi (2017), ”İçsel Pazarlama ve Motivasyon Üzerine bir Araştırma: Bankacılık Sektöründe Çalışanların Eğitim ve Geliştirme Programlarını Değerlendirmeleri”, Business and Management Studies: An International Journal, Cilt: 5, Sayı: 1, ss.162-173.
  • GÜLŞEN, Gülhan (2010), "Bankalarda içsel pazarlama çalışmaları ve kamu bankalarıyla özel bankaların karşılaştırılması", Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • HAREL, Mathew ve FORS, F. (1995), "Marketing Service to Satisfy İnteral Customers", Logistic of information Management, Vol: 8, No: 4, pp.1-6.
  • IŞIK ATLAY, Derya (2010), "Yat turizminde holistik pazarlama ve Türkiye için farklılaştırma stratejileri", Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • IŞIK, Derya A. ve ALTUNOĞLU, Ali E. (2016), ”İçsel Pazarlamanın Örgütsel Sinizm Ve Örgütsel Bağlılığa Etkisi Üzerine Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 18, No: 2, ss.273-290.
  • İNAL, Emin ve TOKSARİ, Mustafa (2008), “Bir Yönetim Yaklaşımı Olarak İçsel Pazarlama”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 1-2, ss.361-590.
  • İNAL, Emin; ÇİÇEK, Recep ve AKIN, Murat (2008), “İçsel Pazarlama Anlayışı Bağlamında Kamu Sektörü Çalışanlarının Kurumsal Algılamalarının Değerlendirilmesi: Niğde Örneği”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 9, ss.161-181.
  • İPEK, Turgay (2013), "Satış elemanlarında tükenmişlik sendromunun incelenmesi:Mobilya sektörüne yönelik bir araştırma", Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • İŞLER, Didar B. ve ÖZDEMİR, Şefika (2010), “Hastane İşletmelerinde İçsel Pazarlama Yaklaşımının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi: Isparta İli Örneği”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 2, ss.115-142.
  • KAÇAROĞLU, Mustafa O. (2015), "Hizmet işletmelerinde içsel pazarlama ve hizmet kalitesinin karşılaştırmalı değerlendirilmesi: Pamukkale Üniversitesi Spor Merkezi örneği", Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pamukkale.
  • KAHRAMAN, Aysun (2011), "Marka vaadinin çalışanlara iletilmesi: İçsel markalaşma", Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • KALYONCU, Hasan (2007), "Hizmet sektöründe müşteri tatmini açısından içsel pazarlama ve uygulama", Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • KARAHAN, Samet (2013), İçsel pazarlama faaliyetlerinin işgören tatminine etkisi: Otel işletmelerine yönelik bir uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • KARATAŞ, Suna (2015), "İçsel pazarlama açısından iç hizmet kalitesinin, müşteri memnuniyeti ile olan ilgisi ve bir uygulama", Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KAYA, Sinem (2014), "İnsan kaynakları yönetimi uygulamalarının işletmelerin içsel pazarlama stratejilerine etkisi üzerine bir araştırma", Yüksek Lisans Tezi, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gümüşhane.
  • KAYGISIZ, Neşe Ç. (2016), "Otel işletmelerinde içsel pazarlama uygulamalarının işgörenlerin hizmet verme yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışları üzerine etkisi: Nevşehir örneği", Doktora Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • KESTANE, Serpil (2015), “Belediye İşletmelerinde İçsel Pazarlama Anlayışı ve İç Müşteri Memnuniyeti İzdeniz A.Ş Örneği”, SOBİDER: Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 5, ss.95-113.
  • KILIÇ, Sena (2016), "İçsel pazarlama faaliyetlerinin örgütsel bağlılığa etkisi ve bir işletme çalışanları üzerine araştırma", Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KOCAMAN, Serpil; DURNA, Ufuk ve İNAL, Mehmet E. (2013), “Konaklama İşletmelerinde İçsel Pazarlama Uygulamalarının Örgütsel Bağlılığa Etkisi Alanya Örneği”, .Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 1, ss.21-29.
  • KORKMAZ, Oya ve ERDOĞAN, Evrim (2014), “İş Yaşam Dengesinin Örgütsel Bağlılık ve Çalışan Memnuniyetine Etkisi” Ege Akademik Bakış,14(4):541-557.
  • MÜLAYİM, Ali (2013), "İçsel pazarlamanın örgütsel vatandaşlık davranışına etkileri üzerine Altın Çini ve Seramik A.Ş.'de bir araştırma", Doktora Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • NAMIKOĞLU, Gizem (2016), "Impact of employee well-being projects on brand management", Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • ONAT, Gökhan (2017), "İçsel pazarlama uygulamalarının iş gören yetkinliği üzerine etkisi: Nevşehir'deki otel işletmelerinde bir uygulama", Yüksek Lisans Tezi,Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • OYMAN, Helen, Melek (1999), Havayolu işletmelerinde içsel pazarlama ve Türk Hava Yolları'nda pazarlama uygulamalarının incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • ÖZDEMİR, Gökçe (2014), “Hizmet İşletmelerinde İçsel Pazarlama Yaklaşımı”, İş Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt: 16, Sayı: 1, ss.56-66.
  • ÖZEL, Elif K. (2012), "Yazılı basın işletmelerinin içsel pazarlama sürecinde çalışan memnuniyeti", Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • ÖZGÜN, Kudret (2016), "İçsel pazarlamanın, örgütsel bağlılık ve iş ahlakı üzerine etkisi", Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • PAÇ, Eda (2015), "İçsel pazarlamanın engelli çalışanların örgütsel bağlılıkları üzerine etkisi: Tokat ili Merkez ilçe örneği", Yüksek Lisans Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • RAFİQ, Mohammed ve PERVAİZ, Ahmed (1993), "The scope of internal marketing: Defining the boundary between marketing and human resource management" Journal of Marketing Management, Vol: 9, No: 3, ss.219-232.
  • RAFİQ, Mohammed ve PERVAİZ, Ahmed (2000), "Advances in The Internal Marketing Concept: Definition, Synthesis and Extension", Journal of Services Marketing, Vol: 14, No: 6, ss.449- 462.
  • RAFİQ, Mohammed ve PERVAİZ, Ahmed (2002), "İnternal Marketing, Model of Internal Marketing: How Internal Marketing Works" Taylor and Francis Group Ebook.REYNOSO, Francisco J. ve MOORES, Charles B. (1996), "İnternal Relationships" BUTTLE, F. (Ed.) Relationship Marketing: Theory and Practice, (pp.55-74), Paul Chapman Publishing, London.
  • SÖNMEZ, Neslihan K. (2017), "İçsel pazarlamanın örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Antalya'da otel işletmelerinde bir araştırma", Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • TOKSARİ, Murat (2012), “İçsel Pazarlama Bağlamında, İç Müşterinin Çalıştığı İş Yerinden Tatmin Olma Düzeyi”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 32, Sayı: 1, ss.155-183.
  • TUNCAY, Ahmet Hayrettin (2009), ‘’İçsel pazarlamanın örgütsel bağlılığa etkisi’’ Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • TÜRKÖZ, Işıl (2006). “Hizmet sektöründe içsel pazarlama uygulamalarının şirket performansına etkisi: İstanbul’daki otellerde uygulamalı bir araştırma”, Yüksek Lisans Tezi, Trakya: Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • URK, Murat (2015), "İçsel pazarlama uygulamalarının çalışan bağlılığı ile müşteri ve şirket performansına etkisinin analizinde kişilik özelliklerinin düzenleyici rolü", Doktora Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • USTA, Resul (2011), “Pazar Yöneliminin Firma Performansına Etkisini Güçlendiren Stratejik Yönelimler: Literatüre Dayalı Bütünsel Bir Model Önerisi” Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 3, ss.65-84.
  • VARİNLİ, İnci (2006), "Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar", Detay Yayıncılık, Ankara.
  • WEBSTER, Frederick E. (1992), "The Changing Role of Marketing in the Corporation", Journal of Marketing, Vol: 56, No: 4, pp.1-17.
  • YAMAÇ, Demet (2003), "İçsel pazarlama: Hizmet işletmelerinde işgören tatminin müşteri dönüşmesi ve örnek bir araştırma" Yükseklisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • YAMAN, Zührem (2012), "İçsel pazarlama uygulamalarının işletme performansı üzerine etkisi: Kamu-Özel hastane karşılaştırması", Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • YARIMOĞLU, Emel K. ve ERSÖNMEZ, Nihan (2017), “İçsel Pazarlama Faaliyetlerinin İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Doğrudan Etkisi Bir Kamu Bankası Örneği”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, Cilt: 18, Sayı: 1, ss.79-98.
  • YAVRU, Başak T. (2015), "İçsel pazarlama uygulamalarının, çalışanın içsel motivasyonuna etkisi", Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • YILDIZ, Süleyman M (2014), “İçsel Pazarlamanın İş Tatmini ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Rolü: Spor Ve Fiziksel Etkinlik İşletmeleri Üzerine Ampirik Bir İnceleme” Ege Akademik Bakış, Cilt: 14, Sayı: 1, ss.137-146.
  • YILDIZ, Süleyman M (2017), “Sosyal Mübadelenin İçsel Pazarlama ve İş Performansı Arasındaki Aracılık Etkisi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 19, Sayı: 1, ss.105-118.
  • YILDIZ, Süleyman M. (2011), “İçsel Pazarlama, İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılık İlişkisi: Spor Okullarında Görev Yapan Antrenörler Üzerine Bir İnceleme”, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 2, ss.216-225.
  • YOLDEMİR, Ahmet T. (2015), "Çalışan kişilik özellikleri perspektifiyle içsel pazarlama stratejileri ve içsel hizmet kalitesi ilişkisi üzerine bir araştırma", Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • YÜCE, Alparslan ve KAVAK, Onur (2017), “İçsel Pazarlama Faaliyetlerinin Örgütsel Bağlılık ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Bir Araştırma”, Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 3, ss.79-96.
  • YÜKSEL, Nihat (2016), "İçsel pazarlamanın örgütsel bağlılığa etkisi: Adana ilinde bir inceleme", Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.

TÜRKİYE’DE İÇSEL PAZARLAMA İLE İLGİLİ YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARINA YÖNELİK BİR İNCELEME

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 10 - 21, 16.07.2018

Abstract

Küreselleşme, mutlu çalışanlar ve mutlu müşteriler anlayışından yola çıkarak, rekabette avantaj üstünlüğünde işletmeleri bir adım ileri götürebilecek temel kavram olarak görülen içsel pazarlama kavramının önemi giderek artmakta ve çalışma alanı genişlemektedir. İçsel pazarlama kavramı özellikle pazarlama ve örgütsel davranış alanının bir sentezi olarak nitelendirilebilecek bir konumdadır. Araştırma içsel pazarlama kavramı ile ilgili daha önce yapılmış benzer bir çalışma olmamasından dolayı öncü bir çalışma olduğu düşünülerek tasarlanmıştır. Çalışmanın temel amacı, Türkiye’de içsel pazarlama alanında yazılmış olan ve başlık, özet ve anahtar kelimelerinde “içsel pazarlama” kavramı bulunan lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) tez çalışmalarının “bibliyometrik analiz” yöntemiyle incelenmesidir. Araştırma sonuçları içsel pazarlama kavramı ile örgütsel davranış alanının doğrudan ilişkili olduğunu göstermektedir. 

References

  • AKIN, Pınar D. (2017), "Hizmet işletmelerindeki içsel pazarlama uygulamalarının çalışanların müşteri ve iç girişimcilik yönlü davranışlar geliştirmelerindeki rolü", Yüksek Lisans Tezi, Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray.
  • ALTUĞ, Tolga (2013), "Kamu sektörü çalışanlarının içsel pazarlama anlayışı bağlamında iş tatminlerinin değerlendirilmesi ve bir uygulama", Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • AŞAN, İfakat S.G. (2010), "Kamu hizmetlerinin pazarlanması: Fırat Üniversitesi örneği", Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • ATAY, Lütfi; SOYLU, Yasin ve YILDIRIM, Mehmet H. (2017), “Otel işletmelerinde uygulanan içsel pazarlama faaliyetlerinin çalışanların duygusal bağlılık tutumlarına etkisi”, Çanakkale Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 49, ss.531-541.
  • AY, Canan ve KARTAL, Burak (2003), “İçsel Pazarlama: Literatür İncelemesi” Öneri: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 20, ss.15-25.
  • BARAN, Esra (2016), "The effect of internal marketing on job satisfaction: A research on ship agencies", Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • BARNES, James. G (1989), “The Role Of İnternal Marketing: İf The Staff Won’t Buy İt Why Should The Customer?”, Irish Marketing Review, Vol: 4, No: 2, pp.11‐21.
  • BAŞARAN, Ümit; BÜYÜKYILMAZ, Ozan ve ÇEVİK, Emrah İ. (2011), “İçsel Pazarlamanın Algılanan Hizmet Kalitesi Üzerindeki Etkisinde İş Tatmininin Aracılık Rolü”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 2, ss.201-225
  • BEKEZHANOVA, Aina (2014), "Çok katmanlı pazarlamanın tüketicilerin yaşam tarzları üzerindeki etkileri: Türkiye-Kazakistan karşılaştırması”, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • BİL, Erkut (2006), "Ankara'daki üniversitelerin pazarlama stratejileri", Yüksek lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • CANDAN, Burcu ve ÇEKMECİOĞLU, Hülya G. (2009), “İçsel Pazarlama Faaliyetlerinin Örgütsel Bağlılık Unsurları Açısından Değerlendirilmesi: Bir Araştırma”, Yönetim/İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadi Enstitüsü Dergisi, Cilt: 20, Sayı: 63, ss.41-58.
  • ÇAĞLAR, Nermin G. (2016), "Sağlık turizminde içsel pazarlama uygulamalarının hizmet kalitesine etkisi", Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ÇOBAN, Gamze (2017), "Otel işletmelerinde içsel pazarlama ve işletme performansı ilişkisinde pazar odaklılığın rolü: Nevşehir örneği", Doktora Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • ÇOBAN, Suzan (2004), “Toplam Kalite Yönetimi Perspektifinde İçsel Pazarlama Anlayışı”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 22, ss.85-98.
  • ÇOBAN, Suzan (2007), “İç Müşterilerin Tatmini ve İçsel Pazarlama Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi: Kayseri Süpermarketlerinde Bir Uygulama”, Selçuk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 14, ss.207-218.
  • ÇOBAN, Suzan (2007), “Yıldırma Sorununun Çözümüne Yönelik Bir Yaklaşım: İçsel Pazarlama”, Verimlilik Dergisi, Sayı: 2, ss.37-54.
  • ÇOBAN, Suzan ve NAKİP, Mahir (2007), “Yıldırma (Mobbing) Olgusunun İçsel Pazarlama İle İlişkisi: Nevşehir'de Bulunan Bankalar Örneği”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 21, Sayı: 1, ss.307-320.
  • DEDEOĞLU, Ayla (2001), "Pazarlama bilimindeki gelişmeler ışığında internet ortamında pazarlama ve tüketici eğilimleri araştırması", Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • DEMİR, Halis; USTA, Resul ve OKAN, Tarhan (2008), “İçsel Pazarlamanın Örgütsel Bağlılık ve İş Tatminine Etkisi”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 26, Sayı: 2, ss.135-161.
  • DÜGER, Yavuz S. (2017), "İçsel markalaşma: marka tutumları, vatandaşlığı ve performansı ilişkisi üzerine yapısal eşitlik modellemesi analizi", Doktora Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • DÜNDAR, Pelin İ. ve GÜNERİ FIRLAR, Selma (2006), “İçsel Pazarlama ve Toplam Kalite Yönetimi Türkiye'deki Ulusal Basın İşletmelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”, Bilig/Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 37, ss.131-153.
  • EFE, Ünal (2016), "İçsel pazarlama uygulamalarının içsel markalamaya etkisi: Türkiye'deki katılım bankalarında uygulamalı bir araştırma", Doktora Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • EKER, Didem T. (2013), "Sürdürülebilir rekabet avantajı ve pazar odaklılık: pazar odaklılık firma performansı ilişkisinde içsel pazarlamanın rolü", Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • ENE, Selda (2013), “İçsel Pazarlamaya Yönelik Olarak Çalışanların Pazarlama Kültürünün Oluşturulmasının İşletme Performansını Arttırmadaki Rolü”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, Sayı: 10, ss.67-90.
  • ERGÜN, Seval D. ve BOZ, Hüseyin, (2017), "İşletmelerin İçsel Pazarlama Uygulamaları ve İşgörenlerin İş Tatmini İlişkisi: Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma" Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, Cilt: 1, Sayı: 1-2, ss.1-12.
  • ERGÜN, Zührem (2013), “İçsel Pazarlama Uygulamalarının İşletme Performansı Üzerine Etkisi Kamu-Özel Hastane Karşılaştırması”, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 25, ss.223-247.
  • FETTAHLIOĞLU, Seçil; FETTAHLIOĞLU, Ömer O.; YILDIZ, Arif ve BİRİN, Cansu (2016), “İçsel Pazarlamanın Kurumsal İtibar Üzerine Etkisi Bir Alan Araştırması”, İnternational Journal of Academic Value Studies, Cilt: 2, Sayı: 3, ss.30-45.
  • GENÇ, Fahriye (2014), "Personel memnuniyeti ile müşteri memnuniyeti arasındaki ilişki: Aydın' da faaliyet gösteren yiyecek- içecek işletmeleri örneği", Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • GÖYŞEN, Hakan (2015), "İçsel pazarlama çerçevesinde öğretim üyelerinin mobbinge maruz kalma algısı ve bunun çalışma yaşamı kalitesi üzerine etkisi", Yüksek Lisans Tezi,Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • GÜLLÜ, Kenan; ÇELİK, Onur; GÜLLÜ, Tuğçe ve BAYRAM, Hamdi (2017), ”İçsel Pazarlama ve Motivasyon Üzerine bir Araştırma: Bankacılık Sektöründe Çalışanların Eğitim ve Geliştirme Programlarını Değerlendirmeleri”, Business and Management Studies: An International Journal, Cilt: 5, Sayı: 1, ss.162-173.
  • GÜLŞEN, Gülhan (2010), "Bankalarda içsel pazarlama çalışmaları ve kamu bankalarıyla özel bankaların karşılaştırılması", Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • HAREL, Mathew ve FORS, F. (1995), "Marketing Service to Satisfy İnteral Customers", Logistic of information Management, Vol: 8, No: 4, pp.1-6.
  • IŞIK ATLAY, Derya (2010), "Yat turizminde holistik pazarlama ve Türkiye için farklılaştırma stratejileri", Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • IŞIK, Derya A. ve ALTUNOĞLU, Ali E. (2016), ”İçsel Pazarlamanın Örgütsel Sinizm Ve Örgütsel Bağlılığa Etkisi Üzerine Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 18, No: 2, ss.273-290.
  • İNAL, Emin ve TOKSARİ, Mustafa (2008), “Bir Yönetim Yaklaşımı Olarak İçsel Pazarlama”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 1-2, ss.361-590.
  • İNAL, Emin; ÇİÇEK, Recep ve AKIN, Murat (2008), “İçsel Pazarlama Anlayışı Bağlamında Kamu Sektörü Çalışanlarının Kurumsal Algılamalarının Değerlendirilmesi: Niğde Örneği”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 9, ss.161-181.
  • İPEK, Turgay (2013), "Satış elemanlarında tükenmişlik sendromunun incelenmesi:Mobilya sektörüne yönelik bir araştırma", Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • İŞLER, Didar B. ve ÖZDEMİR, Şefika (2010), “Hastane İşletmelerinde İçsel Pazarlama Yaklaşımının İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi: Isparta İli Örneği”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 2, ss.115-142.
  • KAÇAROĞLU, Mustafa O. (2015), "Hizmet işletmelerinde içsel pazarlama ve hizmet kalitesinin karşılaştırmalı değerlendirilmesi: Pamukkale Üniversitesi Spor Merkezi örneği", Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pamukkale.
  • KAHRAMAN, Aysun (2011), "Marka vaadinin çalışanlara iletilmesi: İçsel markalaşma", Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • KALYONCU, Hasan (2007), "Hizmet sektöründe müşteri tatmini açısından içsel pazarlama ve uygulama", Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • KARAHAN, Samet (2013), İçsel pazarlama faaliyetlerinin işgören tatminine etkisi: Otel işletmelerine yönelik bir uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • KARATAŞ, Suna (2015), "İçsel pazarlama açısından iç hizmet kalitesinin, müşteri memnuniyeti ile olan ilgisi ve bir uygulama", Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KAYA, Sinem (2014), "İnsan kaynakları yönetimi uygulamalarının işletmelerin içsel pazarlama stratejilerine etkisi üzerine bir araştırma", Yüksek Lisans Tezi, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gümüşhane.
  • KAYGISIZ, Neşe Ç. (2016), "Otel işletmelerinde içsel pazarlama uygulamalarının işgörenlerin hizmet verme yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışları üzerine etkisi: Nevşehir örneği", Doktora Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • KESTANE, Serpil (2015), “Belediye İşletmelerinde İçsel Pazarlama Anlayışı ve İç Müşteri Memnuniyeti İzdeniz A.Ş Örneği”, SOBİDER: Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 5, ss.95-113.
  • KILIÇ, Sena (2016), "İçsel pazarlama faaliyetlerinin örgütsel bağlılığa etkisi ve bir işletme çalışanları üzerine araştırma", Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KOCAMAN, Serpil; DURNA, Ufuk ve İNAL, Mehmet E. (2013), “Konaklama İşletmelerinde İçsel Pazarlama Uygulamalarının Örgütsel Bağlılığa Etkisi Alanya Örneği”, .Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 1, ss.21-29.
  • KORKMAZ, Oya ve ERDOĞAN, Evrim (2014), “İş Yaşam Dengesinin Örgütsel Bağlılık ve Çalışan Memnuniyetine Etkisi” Ege Akademik Bakış,14(4):541-557.
  • MÜLAYİM, Ali (2013), "İçsel pazarlamanın örgütsel vatandaşlık davranışına etkileri üzerine Altın Çini ve Seramik A.Ş.'de bir araştırma", Doktora Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • NAMIKOĞLU, Gizem (2016), "Impact of employee well-being projects on brand management", Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • ONAT, Gökhan (2017), "İçsel pazarlama uygulamalarının iş gören yetkinliği üzerine etkisi: Nevşehir'deki otel işletmelerinde bir uygulama", Yüksek Lisans Tezi,Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • OYMAN, Helen, Melek (1999), Havayolu işletmelerinde içsel pazarlama ve Türk Hava Yolları'nda pazarlama uygulamalarının incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • ÖZDEMİR, Gökçe (2014), “Hizmet İşletmelerinde İçsel Pazarlama Yaklaşımı”, İş Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt: 16, Sayı: 1, ss.56-66.
  • ÖZEL, Elif K. (2012), "Yazılı basın işletmelerinin içsel pazarlama sürecinde çalışan memnuniyeti", Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • ÖZGÜN, Kudret (2016), "İçsel pazarlamanın, örgütsel bağlılık ve iş ahlakı üzerine etkisi", Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • PAÇ, Eda (2015), "İçsel pazarlamanın engelli çalışanların örgütsel bağlılıkları üzerine etkisi: Tokat ili Merkez ilçe örneği", Yüksek Lisans Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • RAFİQ, Mohammed ve PERVAİZ, Ahmed (1993), "The scope of internal marketing: Defining the boundary between marketing and human resource management" Journal of Marketing Management, Vol: 9, No: 3, ss.219-232.
  • RAFİQ, Mohammed ve PERVAİZ, Ahmed (2000), "Advances in The Internal Marketing Concept: Definition, Synthesis and Extension", Journal of Services Marketing, Vol: 14, No: 6, ss.449- 462.
  • RAFİQ, Mohammed ve PERVAİZ, Ahmed (2002), "İnternal Marketing, Model of Internal Marketing: How Internal Marketing Works" Taylor and Francis Group Ebook.REYNOSO, Francisco J. ve MOORES, Charles B. (1996), "İnternal Relationships" BUTTLE, F. (Ed.) Relationship Marketing: Theory and Practice, (pp.55-74), Paul Chapman Publishing, London.
  • SÖNMEZ, Neslihan K. (2017), "İçsel pazarlamanın örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Antalya'da otel işletmelerinde bir araştırma", Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • TOKSARİ, Murat (2012), “İçsel Pazarlama Bağlamında, İç Müşterinin Çalıştığı İş Yerinden Tatmin Olma Düzeyi”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 32, Sayı: 1, ss.155-183.
  • TUNCAY, Ahmet Hayrettin (2009), ‘’İçsel pazarlamanın örgütsel bağlılığa etkisi’’ Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • TÜRKÖZ, Işıl (2006). “Hizmet sektöründe içsel pazarlama uygulamalarının şirket performansına etkisi: İstanbul’daki otellerde uygulamalı bir araştırma”, Yüksek Lisans Tezi, Trakya: Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • URK, Murat (2015), "İçsel pazarlama uygulamalarının çalışan bağlılığı ile müşteri ve şirket performansına etkisinin analizinde kişilik özelliklerinin düzenleyici rolü", Doktora Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • USTA, Resul (2011), “Pazar Yöneliminin Firma Performansına Etkisini Güçlendiren Stratejik Yönelimler: Literatüre Dayalı Bütünsel Bir Model Önerisi” Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 11, Sayı: 3, ss.65-84.
  • VARİNLİ, İnci (2006), "Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar", Detay Yayıncılık, Ankara.
  • WEBSTER, Frederick E. (1992), "The Changing Role of Marketing in the Corporation", Journal of Marketing, Vol: 56, No: 4, pp.1-17.
  • YAMAÇ, Demet (2003), "İçsel pazarlama: Hizmet işletmelerinde işgören tatminin müşteri dönüşmesi ve örnek bir araştırma" Yükseklisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • YAMAN, Zührem (2012), "İçsel pazarlama uygulamalarının işletme performansı üzerine etkisi: Kamu-Özel hastane karşılaştırması", Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • YARIMOĞLU, Emel K. ve ERSÖNMEZ, Nihan (2017), “İçsel Pazarlama Faaliyetlerinin İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Doğrudan Etkisi Bir Kamu Bankası Örneği”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, Cilt: 18, Sayı: 1, ss.79-98.
  • YAVRU, Başak T. (2015), "İçsel pazarlama uygulamalarının, çalışanın içsel motivasyonuna etkisi", Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • YILDIZ, Süleyman M (2014), “İçsel Pazarlamanın İş Tatmini ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Rolü: Spor Ve Fiziksel Etkinlik İşletmeleri Üzerine Ampirik Bir İnceleme” Ege Akademik Bakış, Cilt: 14, Sayı: 1, ss.137-146.
  • YILDIZ, Süleyman M (2017), “Sosyal Mübadelenin İçsel Pazarlama ve İş Performansı Arasındaki Aracılık Etkisi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 19, Sayı: 1, ss.105-118.
  • YILDIZ, Süleyman M. (2011), “İçsel Pazarlama, İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılık İlişkisi: Spor Okullarında Görev Yapan Antrenörler Üzerine Bir İnceleme”, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 2, ss.216-225.
  • YOLDEMİR, Ahmet T. (2015), "Çalışan kişilik özellikleri perspektifiyle içsel pazarlama stratejileri ve içsel hizmet kalitesi ilişkisi üzerine bir araştırma", Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • YÜCE, Alparslan ve KAVAK, Onur (2017), “İçsel Pazarlama Faaliyetlerinin Örgütsel Bağlılık ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Bir Araştırma”, Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 3, ss.79-96.
  • YÜKSEL, Nihat (2016), "İçsel pazarlamanın örgütsel bağlılığa etkisi: Adana ilinde bir inceleme", Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
There are 78 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Original Scientific Articles
Authors

Burcu Yanar Bayam 0000-0002-0294-0974

Nihan Özgüven Tayfun

Publication Date July 16, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Yanar Bayam, B., & Özgüven Tayfun, N. (2018). TÜRKİYE’DE İÇSEL PAZARLAMA İLE İLGİLİ YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARINA YÖNELİK BİR İNCELEME. Journal of Business in The Digital Age, 1(1), 10-21.
AMA Yanar Bayam B, Özgüven Tayfun N. TÜRKİYE’DE İÇSEL PAZARLAMA İLE İLGİLİ YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARINA YÖNELİK BİR İNCELEME. JOBDA. July 2018;1(1):10-21.
Chicago Yanar Bayam, Burcu, and Nihan Özgüven Tayfun. “TÜRKİYE’DE İÇSEL PAZARLAMA İLE İLGİLİ YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARINA YÖNELİK BİR İNCELEME”. Journal of Business in The Digital Age 1, no. 1 (July 2018): 10-21.
EndNote Yanar Bayam B, Özgüven Tayfun N (July 1, 2018) TÜRKİYE’DE İÇSEL PAZARLAMA İLE İLGİLİ YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARINA YÖNELİK BİR İNCELEME. Journal of Business in The Digital Age 1 1 10–21.
IEEE B. Yanar Bayam and N. Özgüven Tayfun, “TÜRKİYE’DE İÇSEL PAZARLAMA İLE İLGİLİ YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARINA YÖNELİK BİR İNCELEME”, JOBDA, vol. 1, no. 1, pp. 10–21, 2018.
ISNAD Yanar Bayam, Burcu - Özgüven Tayfun, Nihan. “TÜRKİYE’DE İÇSEL PAZARLAMA İLE İLGİLİ YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARINA YÖNELİK BİR İNCELEME”. Journal of Business in The Digital Age 1/1 (July 2018), 10-21.
JAMA Yanar Bayam B, Özgüven Tayfun N. TÜRKİYE’DE İÇSEL PAZARLAMA İLE İLGİLİ YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARINA YÖNELİK BİR İNCELEME. JOBDA. 2018;1:10–21.
MLA Yanar Bayam, Burcu and Nihan Özgüven Tayfun. “TÜRKİYE’DE İÇSEL PAZARLAMA İLE İLGİLİ YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARINA YÖNELİK BİR İNCELEME”. Journal of Business in The Digital Age, vol. 1, no. 1, 2018, pp. 10-21.
Vancouver Yanar Bayam B, Özgüven Tayfun N. TÜRKİYE’DE İÇSEL PAZARLAMA İLE İLGİLİ YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARINA YÖNELİK BİR İNCELEME. JOBDA. 2018;1(1):10-21.

                                                              Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.