Review
BibTex RIS Cite

Digital Women Entrepreneurship in the World and in Turkey

Year 2023, Volume: 6 Issue: 1, 53 - 67, 31.08.2023
https://doi.org/10.46238/jobda.1165019

Abstract

Digitization is gaining popularity in economic activities around the world. Digital entrepreneurship is carried out by performing some or all the entrepreneurial activities known as online entrepreneurship, online entrepreneurship, e-entrepreneurship online. The article, which was carried out as a literature review, aims to discover the digital entrepreneurship activities of women, to explain the opportunities and obstacles, to determine the role of social media in women's digital entrepreneurship activities and to determine successful examples in this context, to determine the results and recommendations

References

  • Ballı, A. (2017). Girişimcilik ve Girişimci Tipolojileri. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(29), 143-166. Başar, M. (2005). Girişimcilik ve Girişimcinin Özellikleri. Y. Odabaşı (Dü.) içinde, Girişimcilik (Cilt 2., s. 1-18). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi

Dünyada ve Türkiye'de Dijital Kadın Girişimciliği

Year 2023, Volume: 6 Issue: 1, 53 - 67, 31.08.2023
https://doi.org/10.46238/jobda.1165019

Abstract

Dijitalleşme dünya genelinde ekonomi faaliyetlerinde popülerlik kazanmakta ve kadınların ekonomide yükselerek güçlenmesinde önemli rol oynamaktadır. Dijital girişimcilik çevrimiçi girişimcilik, online girişimcilik, e-girişimcilik olarak bilinen girişimcilik faaliyetlerinin bir bölümünün ya da tamamının online ortamda gerçekleştirilmesiyle yürütülmektedir. Literatür taraması olarak gerçekleştirilen makale kadınların dijital girişimcilik faaliyetlerinin keşfedilmesi, fırsatlarının ve engellerinin açıklanması, kadınların dijital girişimcilik faaliyetlerinde sosyal medyanın rolünün ve başarılı örnek uygulamaların belirlenmesi bu bağlamda sonuç ve önerilerin saptanması amacı taşımaktadır.

References

  • Ballı, A. (2017). Girişimcilik ve Girişimci Tipolojileri. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(29), 143-166. Başar, M. (2005). Girişimcilik ve Girişimcinin Özellikleri. Y. Odabaşı (Dü.) içinde, Girişimcilik (Cilt 2., s. 1-18). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Review
Authors

Yağmur Muştu 0000-0003-1269-7602

Publication Date August 31, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Muştu, Y. (2023). Dünyada ve Türkiye’de Dijital Kadın Girişimciliği. Journal of Business in The Digital Age, 6(1), 53-67. https://doi.org/10.46238/jobda.1165019
AMA Muştu Y. Dünyada ve Türkiye’de Dijital Kadın Girişimciliği. JOBDA. August 2023;6(1):53-67. doi:10.46238/jobda.1165019
Chicago Muştu, Yağmur. “Dünyada Ve Türkiye’de Dijital Kadın Girişimciliği”. Journal of Business in The Digital Age 6, no. 1 (August 2023): 53-67. https://doi.org/10.46238/jobda.1165019.
EndNote Muştu Y (August 1, 2023) Dünyada ve Türkiye’de Dijital Kadın Girişimciliği. Journal of Business in The Digital Age 6 1 53–67.
IEEE Y. Muştu, “Dünyada ve Türkiye’de Dijital Kadın Girişimciliği”, JOBDA, vol. 6, no. 1, pp. 53–67, 2023, doi: 10.46238/jobda.1165019.
ISNAD Muştu, Yağmur. “Dünyada Ve Türkiye’de Dijital Kadın Girişimciliği”. Journal of Business in The Digital Age 6/1 (August 2023), 53-67. https://doi.org/10.46238/jobda.1165019.
JAMA Muştu Y. Dünyada ve Türkiye’de Dijital Kadın Girişimciliği. JOBDA. 2023;6:53–67.
MLA Muştu, Yağmur. “Dünyada Ve Türkiye’de Dijital Kadın Girişimciliği”. Journal of Business in The Digital Age, vol. 6, no. 1, 2023, pp. 53-67, doi:10.46238/jobda.1165019.
Vancouver Muştu Y. Dünyada ve Türkiye’de Dijital Kadın Girişimciliği. JOBDA. 2023;6(1):53-67.

                                                              Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.