Tunus telekomünikasyon pazarında, 2011-2015 dönemleri arasında mobil telefonlar arası sesli aramalarda yoğun fiyat indirimleri yaşanmıştır. Üç büyük tedarikçi olan Tunisie Télécom, Ooredoo and Orange’un Tit-For-Tat oyununda yoğun fiyat indirimi yaptıklarını veya gelirleri azalsa da aşırı tepki verdiklerini görüyoruz. Bu çalışma, ekonomik literatürde açıklandığı gibi, fiyat dinamiklerinin pazar payı kazanmak için basit bir strateji mi yoksa bir "fiyat savaşı" mı olduğunu araştırmaktadır. Bu çalışmada, fiyat esnekliğine, kullanıcı başına ortalama gelire ve fiyat serilerine göre her sağlayıcı için talep eğrileri oluşturulmakta ve ardından gecikmeleri analiz edilmektedir. Saf fiyatlandırma stratejisi, veri trafiğinin hızlı büyümesi ve kişi başı harcanabilir gayri safi milli hasılanın azalması bağlamında tartışılmaktadır.
Telekomünikasyon Pazarı Oligopol Sesli Telefon Hizmetleri Saf Fiyat Stratejisi Fiyat Savaşı
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 1 |
JOEEP is published as two issues per year June and December and all publication policies and processes are conducted according to the international standards. JOEEP accepts and publishes the research articles in the fields of economics, political economy, fiscal economics, applied economics, business economics, labour economics and econometrics. JOEEP, without depending on any institution or organization, is a non-profit journal that has an International Editorial Board specialist on their fields. All “Publication Process” and “Writing Guidelines” are explained in the related title and it is expected from authors to Show a complete match to the rules. JOEEP is an open Access journal.