Bu çalışma, büyük ve gelişmekte olan pazarlardan Türkiye'deki bireysel yatırımcıların, sosyo-demografik ve ekonomik değişkenler ile internet kullanımının hanehalkı yatırımları ve borsaya katılımları üzerindeki etkilerini ölçmeyi amaçlamaktadır. Lojistik regresyon uygulanmış ve önemli bulgular elde edilmiştir. Türk yatırımcıların kişisel özelliklerinin yatırım kararları ve borsa katılımı için önemli bir faktör olduğu görülmüştür. İnternet kullanımı, borsa yatırımcılarının belirlenmesinde diğer sosyo-ekonomik değişkenlere kıyasla öngörücü bir unsur olmamasına rağmen, hane halkı yatırım seçimlerini ve borsaya katılımı artırmada bir katalizör olarak potansiyelini ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, düşük tasarruf ve yatırım portföyü seviyeleri ülkenin ekonomik durumundan kaynaklanabilmekle birlikte, Türkiye'deki hane halkları için yatırım bilgisinin artırılması gerektiğini de göstermektedir. Elde edilen sonuçların diğer ülkelere uygulanma güçlüğüne rağmen, bu çalışma Türkiye'deki yatırımcı davranış analizine katkıda bulunmaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 1 |
JOEEP is published as two issues per year June and December and all publication policies and processes are conducted according to the international standards. JOEEP accepts and publishes the research articles in the fields of economics, political economy, fiscal economics, applied economics, business economics, labour economics and econometrics. JOEEP, without depending on any institution or organization, is a non-profit journal that has an International Editorial Board specialist on their fields. All “Publication Process” and “Writing Guidelines” are explained in the related title and it is expected from authors to Show a complete match to the rules. JOEEP is an open Access journal.