Bu çalışmada, hizmet alınan hastane hakkındaki kalite algısının hastaneye yönelik tutum üzerindeki etkisine hastane türünün düzenleyici rolünün incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, Gaziantep'te bulunan bir kamu ve bir özel hastanede sağlık hizmeti alan 250 katılımcıya anket uygulanarak veri toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, algılanan hizmet kalitesinin hastaneye yönelik tutumlar üzerinde pozitif etkisi olduğu, bu etkide hastane türünün düzenleyici rol oynadığı belirlenmiştir. Ayrıca, kamu hastanelerinden hizmet alanların algıladıkları kalitenin tutumları üzerindeki etkisinin, özel hastanelerden hizmet alanlardan daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Elde edilen sonuçlar algılanan kalite ve tutumlar arasındaki ilişkinin sağlık hizmetleri alanında incelenmesi ve hastane türünün de etkisini dâhil etmesinden dolayı hem akademik olarak ilgili alana hem de sağlık hizmetleri kurumlarının pazarlama stratejilerine katkı sağlayıcı nitelikte olduğu düşünülmektedir. Araştırmanın sadece Gaziantep’te ve iki hastanede yapılmış olması araştırmanın sınırlılıklarının başında gelmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 2 |
JOEEP is published as two issues per year June and December and all publication policies and processes are conducted according to the international standards. JOEEP accepts and publishes the research articles in the fields of economics, political economy, fiscal economics, applied economics, business economics, labour economics and econometrics. JOEEP, without depending on any institution or organization, is a non-profit journal that has an International Editorial Board specialist on their fields. All “Publication Process” and “Writing Guidelines” are explained in the related title and it is expected from authors to Show a complete match to the rules. JOEEP is an open Access journal.