In this day and age of digitization, businesses are required to immediately and effectively adapt to the ever-changing environmental conditions and devise marketing tactics that successfully guide customers. Utilizing digital platforms for marketing is becoming an increasingly crucial factor in any organization’s success. Entrepreneurial marketing is a newly emerging area of study that focuses on the marketing strategies and activities of small and newly established businesses. This study includes a comprehensive SWOT analysis examining the strengths, weaknesses, opportunities, and threats associated with the advantages, technologies, and practices of successful entrepreneurial marketing. The main goal of this study is to fill the gap in the literature on entrepreneurial marketing and conduct a SWOT analysis for entrepreneurial marketing strategies.
Artificial Intelligence Digital Marketing Entrepreneurship Entrepreneurial Marketing SWOT Analysis
Günümüzün dijitalleşme çağında, işletmelerin sürekli değişen çevre koşullarına anında ve etkili bir şekilde uyum sağlaması ve müşterileri başarılı bir şekilde yönlendirecek pazarlama taktikleri geliştirmesi gerekmektedir. Dijital platformların pazarlama için kullanılması, herhangi bir kuruluşun başarısında giderek daha önemli bir faktör haline geliyor. Girişimci pazarlama, küçük ve yeni kurulan işletmelerin pazarlama stratejilerine ve faaliyetlerine odaklanan, yeni ortaya çıkan bir çalışma alanıdır. Bu çalışma, başarılı girişimci pazarlamanın avantajları, teknolojileri ve uygulamalarıyla ilgili güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve tehditleri inceleyen kapsamlı bir SWOT analizini içermektedir. Bu çalışmanın temel amacı, girişimci pazarlama literatüründeki boşluğu doldurmak ve girişimci pazarlama stratejileri için bir SWOT analizi yapmaktır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Digital Marketing |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | August 31, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | April 23, 2024 |
Acceptance Date | July 13, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 2 |
JOEEP is published as two issues per year June and December and all publication policies and processes are conducted according to the international standards. JOEEP accepts and publishes the research articles in the fields of economics, political economy, fiscal economics, applied economics, business economics, labour economics and econometrics. JOEEP, without depending on any institution or organization, is a non-profit journal that has an International Editorial Board specialist on their fields. All “Publication Process” and “Writing Guidelines” are explained in the related title and it is expected from authors to Show a complete match to the rules. JOEEP is an open Access journal.