Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 47 - 63, 30.12.2018

Abstract

References

  • Coşkun R., Altunışık R., Yıldırım E. (2017). ‘Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı’ ss. 3-4,(9.Baskı). Sakarya, Sakarya Yayıncılık.
  • Çüçen A. K. (2001). ‘Bilgi Felsefesi’ ss.16-17, Bursa, Asa Kitabevi.
  • İmamoğlu, A.F. ‘Fonksiyonel Açıdan Spor Yönetiminin Anlamı ve Önemi’ Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 1, 1992
  • Karaküçük, S. ‘Türkiye’de Spor Yöneticilerinin Eğitimi’ Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, 1998
  • Karakütük, K. (2002). Öğretim üyesi ve bilim insanı yetiştirme (2. Baskı). Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Kırbaş, D., Çevik F.E. (2017). ‘Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği’ ss.71-75, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevleri.
  • Koca, C., Hünük, D. (2016). Spor bilimcilerin nitel araştırma öğrenme ve uygulama sürecindeki deneyimleri. 14. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi,2-5 Kasım 2016.
  • Odabaşı, F., Fırat, M., İzmirli, S., Çankaya, S. ve Mısırlı, A. (2010). Küreselleşen dünyada akademisyen olmak. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (3).127-142.
  • Pepe K., Bal H.Türkiye’de Spor Bilimleri Derneği Tarafından Düzenlenen Uluslararası Spor Bilimleri Kongrelerinde Sunulan Bildirilerin İçerik Analizi Açısından İncelenmesi.Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 10, Sayı 3, 2016
  • Tuncel S. D. Uluslararası Yayınlarda Nitelik: Bazı Spor Bilimleri Dergilerine Türkiye’den Gönderilen Araştırmaların Niteliği. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2008, VI (3) 125-127
  • Gürbüz, B. (2015). ‘Rekreasyon Alanında Güncel Konular’ Bilimsel Makale Yazma Yayımlama ve Yayın Etiği Çalıştayı Sunusu, 17-18 Aralık 2015, Karaman.
  • Pitts, B. G. & Pedersen, P. (2005). Examining the body of knowledge in sport management: A content analysis of the Journal of Sport Management. Sport Management and Related Topics Journal, 2 (1), 33-52.

Türkiye’de Spor Yönetimi Alanında Yapılan Akademik Çalışmaların Analizi

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 47 - 63, 30.12.2018

Abstract

Bu
çalışma, Türkiye’de Spor Yönetimi alanındaki akademik çalışmaların(tez, makale,
bildiri) araştırma konuları, çalışma grubu, kullanılan yöntem ve araştırmacı
profili açısından incelenmesi amacı ile gerçekleştirilmiştir. Nitel yaklaşımla gerçekleştirilen
ve amaçlı örnekleme yöntemi ile 138 tez, 91 bildiri, 282 makale olmak üzere
toplam 511 çalışma analiz edilmiştir. Çalışma; spor yönetimi alanında yapılmış lisansüstü  (YÖKTEZ) ulaşılabilir tüm tezler (25.03.2018
tarihine kadar), 2000 ve sonrası internet erişimine açık spor bilimleri
alanında yayınlanan 8 dergiden seçilen makaleler (25.03.2018 tarihine kadar), onuncu
(2008) ve on beşinci (2017) Uluslararası Spor Bilimleri Kongrelerinde yer alan
bildirilerle sınırlıdır. Çalışmaların her biri içerik analizine tabi tutularak,
konu alanı, yöntemi, örneklemi, veri toplama araçları, araştırmacı profili
açısından incelenmiştir. Sonuç olarak konu dağılımına bakıldığında en çok
çalışılan konu alanı (%28) ile Örgütsel Davranış iken, en az çalışılan konu
alanları ise Medya ve İletişim(%4) ve Yerel Yönetimler’ dir (%2). Araştırma
yaklaşımı olarak çoğunlukla nicel yaklaşım kullanılmış ve veri toplama yöntemi
olarak anket tercih edilmiştir. Alanda nitel yaklaşım kullanımının azlığı
dikkat çekicidir. Çalışma grubu olarak en fazla tercih edilen ise, sektör
temsilcileri grubundan kamu personelidir. Araştırmacı cinsiyet dağılımı ise
kadın(%23) 254, erkek(%77)872 kişi olarak denkleştirilme özlemi içerisindedir.

References

  • Coşkun R., Altunışık R., Yıldırım E. (2017). ‘Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı’ ss. 3-4,(9.Baskı). Sakarya, Sakarya Yayıncılık.
  • Çüçen A. K. (2001). ‘Bilgi Felsefesi’ ss.16-17, Bursa, Asa Kitabevi.
  • İmamoğlu, A.F. ‘Fonksiyonel Açıdan Spor Yönetiminin Anlamı ve Önemi’ Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 1, 1992
  • Karaküçük, S. ‘Türkiye’de Spor Yöneticilerinin Eğitimi’ Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, 1998
  • Karakütük, K. (2002). Öğretim üyesi ve bilim insanı yetiştirme (2. Baskı). Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Kırbaş, D., Çevik F.E. (2017). ‘Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği’ ss.71-75, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevleri.
  • Koca, C., Hünük, D. (2016). Spor bilimcilerin nitel araştırma öğrenme ve uygulama sürecindeki deneyimleri. 14. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi,2-5 Kasım 2016.
  • Odabaşı, F., Fırat, M., İzmirli, S., Çankaya, S. ve Mısırlı, A. (2010). Küreselleşen dünyada akademisyen olmak. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (3).127-142.
  • Pepe K., Bal H.Türkiye’de Spor Bilimleri Derneği Tarafından Düzenlenen Uluslararası Spor Bilimleri Kongrelerinde Sunulan Bildirilerin İçerik Analizi Açısından İncelenmesi.Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 10, Sayı 3, 2016
  • Tuncel S. D. Uluslararası Yayınlarda Nitelik: Bazı Spor Bilimleri Dergilerine Türkiye’den Gönderilen Araştırmaların Niteliği. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2008, VI (3) 125-127
  • Gürbüz, B. (2015). ‘Rekreasyon Alanında Güncel Konular’ Bilimsel Makale Yazma Yayımlama ve Yayın Etiği Çalıştayı Sunusu, 17-18 Aralık 2015, Karaman.
  • Pitts, B. G. & Pedersen, P. (2005). Examining the body of knowledge in sport management: A content analysis of the Journal of Sport Management. Sport Management and Related Topics Journal, 2 (1), 33-52.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Articles
Authors

Yüsra Yavuz This is me

Nevzat Mirzeoğlu This is me

Yakup Kaymakçı

Publication Date December 30, 2018
Submission Date December 5, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Yavuz, Y., Mirzeoğlu, N., & Kaymakçı, Y. (2018). Türkiye’de Spor Yönetimi Alanında Yapılan Akademik Çalışmaların Analizi. Journal of Global Sport and Education Research, 1(1), 47-63.

18798      18709 1879918800                           percent_0

18711 Journal of Global Sport and Education Research (JOGSER) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.