Research Article
BibTex RIS Cite

Türk Eğitim Sistemi İle Diğer Ülkelerin Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılmasına İlişkin Aday Öğretmenlerin Görüşleri

Year 2019, Volume: 2 Issue: 1, 10 - 23, 30.06.2019

Abstract

Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının Türk
eğitim sistemi ile diğer ülkelerin eğitim sistemlerinin karşılaştırılmasına
ilişkin aday öğretmenlerin görüş ve yaklaşımlarını belirlemektir. Nitel
araştırma yöntem ve teknikleri kullanılan bu çalışmada, karşılaştırmalı eğitim
dersini almış olan Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği
bölümü 4. sınıf öğrencilerinden belirlenen ülkelerin eğitim sistemlerini
inceleyerek Türk Eğitim sistemiyle karşılaştırmaları, görüş ve önerilerini
sunmaları istenmiştir. Veriler doküman analizi tekniği ile toplanmıştır.
Öğretmen adayları kuramsal bilgiler ışığında ülkelerin eğitim sistemlerini karşılaştırıp
açıklamaya çalışmışlar ve bu belgeler araştırmanın veri dokümanları olarak
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının diğer ülkelerin
eğitim sistemlerinden yola çıkarak bazı önerilerde bulundukları, diğer
ülkelerdeki iyi örnek ve uygulamaların hayata geçirilmesiyle Türk eğitim
sistemindeki kalitenin daha da artacağı yönünde görüş bildirdikleri
görülmüştür.

References

  • Arnove, R. F. (1980). Karşılaştırmalı eğitim ve dünya-sistem analizi. Karşılaştırmalı Eğitim Değerlendirmesi, 24 (1), 48-62.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2009). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Baskan, G. A., Aydin, A., ve Tuğba, Ö. (2006). Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sistemine karşılaştırmalı bir bakış. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 35-42.
  • Bray, M., Adamson, B. & Mason, M. (Ed.) (2014). Comparative education research: Approaches and methods (Vol. 19). Springer.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education. New York: Routledge Publication.
  • Erdoğan, İ. (2003). Çağdaş eğitim sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2003). Karşılaştırmalı Eğitim: Türk Eğitim Bilimleri Çalışmaları İçinde Önemsenmesi Gereken Bir Alan. Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 3, 265-283.
  • Erginer, A. (2006). Avrupa birliği eğitim sistemleri. Türk Eğitim Sistemiyle Karşılaştırmalar. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ergün, M. (1985). Karşılaştırmalı eğitim. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü: http://www. egitim. aku. edu. tr/kegitim. pdf.
  • Ekinci, Ö. (2014). Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemine İlişkin Paydaş Görüşleri ve Öneriler. Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze, Eğitimde Kademelerarası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi,16-18 Ocak 2018, Antalya.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş: Nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ergün, M. (2014). Eğitimde kademelerin oluşması ve kademeler arası geçiş düzenlemelerine tarihi bakış. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi. Antalya: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Ekinci, Ö. ve Yıldırım, A. (2014). Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemine ilişkin paydaş görüşleri ve öneriler, Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi. Antalya: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Güngör, G. ve Göksu, A. (2013). Türkiye’de eğitimin finansmanı ve ülkelerarası bir karşılaştırma. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 59-72.
  • Hans, N. (2012). Comparative education: A study of educational factors and traditions. Routledge.
  • Holmes, B. (2018). Karşılaştırmalı eğitim: Bazı yöntem değerlendirmeleri . Routledge.
  • Lincoln, Y. S. & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hills, CA: Sage Publications.
  • Morse, J. M., Barrett, M., Mayan, M., Olson, K. & Spiers, J. (2002). Verification strategies for establishing reliability and validity in qualitative research, International Journal of Qualitative Methods, 1(2), 13-22.
  • Silverman, D. (1998). Qualitative research: Theory, method and practice. London: Sage Publications.
  • Türkoğlu, A. (1998). Karşılaştırmalı eğitim dünya ülkelerinden örnekler. Adana: Baki Kitabevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. tıpkı basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2019, Volume: 2 Issue: 1, 10 - 23, 30.06.2019

Abstract

References

  • Arnove, R. F. (1980). Karşılaştırmalı eğitim ve dünya-sistem analizi. Karşılaştırmalı Eğitim Değerlendirmesi, 24 (1), 48-62.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2009). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Baskan, G. A., Aydin, A., ve Tuğba, Ö. (2006). Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sistemine karşılaştırmalı bir bakış. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 35-42.
  • Bray, M., Adamson, B. & Mason, M. (Ed.) (2014). Comparative education research: Approaches and methods (Vol. 19). Springer.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education. New York: Routledge Publication.
  • Erdoğan, İ. (2003). Çağdaş eğitim sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ. (2003). Karşılaştırmalı Eğitim: Türk Eğitim Bilimleri Çalışmaları İçinde Önemsenmesi Gereken Bir Alan. Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 3, 265-283.
  • Erginer, A. (2006). Avrupa birliği eğitim sistemleri. Türk Eğitim Sistemiyle Karşılaştırmalar. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ergün, M. (1985). Karşılaştırmalı eğitim. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü: http://www. egitim. aku. edu. tr/kegitim. pdf.
  • Ekinci, Ö. (2014). Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemine İlişkin Paydaş Görüşleri ve Öneriler. Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze, Eğitimde Kademelerarası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi,16-18 Ocak 2018, Antalya.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş: Nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ergün, M. (2014). Eğitimde kademelerin oluşması ve kademeler arası geçiş düzenlemelerine tarihi bakış. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi. Antalya: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Ekinci, Ö. ve Yıldırım, A. (2014). Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemine ilişkin paydaş görüşleri ve öneriler, Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi. Antalya: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Güngör, G. ve Göksu, A. (2013). Türkiye’de eğitimin finansmanı ve ülkelerarası bir karşılaştırma. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 59-72.
  • Hans, N. (2012). Comparative education: A study of educational factors and traditions. Routledge.
  • Holmes, B. (2018). Karşılaştırmalı eğitim: Bazı yöntem değerlendirmeleri . Routledge.
  • Lincoln, Y. S. & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hills, CA: Sage Publications.
  • Morse, J. M., Barrett, M., Mayan, M., Olson, K. & Spiers, J. (2002). Verification strategies for establishing reliability and validity in qualitative research, International Journal of Qualitative Methods, 1(2), 13-22.
  • Silverman, D. (1998). Qualitative research: Theory, method and practice. London: Sage Publications.
  • Türkoğlu, A. (1998). Karşılaştırmalı eğitim dünya ülkelerinden örnekler. Adana: Baki Kitabevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. tıpkı basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Articles
Authors

Reyhan Şekerci This is me 0000-0002-9348-2621

Ramazan Gök 0000-0002-5432-8971

Serdar Özçetin This is me 0000-0003-0797-5268

Publication Date June 30, 2019
Submission Date May 10, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Şekerci, R., Gök, R., & Özçetin, S. (2019). Türk Eğitim Sistemi İle Diğer Ülkelerin Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılmasına İlişkin Aday Öğretmenlerin Görüşleri. Journal of Global Sport and Education Research, 2(1), 10-23.

18798      18709 1879918800                           percent_0

18711 Journal of Global Sport and Education Research (JOGSER) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.