Research Article
BibTex RIS Cite

Opinions of School Administrators about the Transition System to Secondary Education

Year 2022, , 1 - 17, 29.05.2022
https://doi.org/10.53048/johass.996491

Abstract

The purpose of this qualitative research was to examine the transition system to secondary education from the views of school administrators and to offer solutions to the problems identified for the improvement of the system. The study group of the research consisted of 10 administrators working in public secondary schools in Ordu province in the 2020-2021 academic year. A semi-structured interview form consisting of 5 questions prepared by the researchers has been applied to the school administrators involved in the research. Interviews with administrators were carried out over the internet and telephone since face-to-face meetings may create negative situations about the course of the epidemic due to the Covid-19 epidemic. Taking into account the relevant literature, content analysis was conducted on the data obtained as a result of the interviews. It has been concluded that the school administrators involved in the research generally have a negative perspective towards the transition system to secondary education. They also criticized the adminstration phase of the exam. Having indicated that the Make-up Exam application, which was administered in the past and then abolished, should be put back into practice, school administrators stated that the Address-Based Registration System caused some downsides during the implementation phase. In addition, they stated that each change has been made in the existing system hurt the students and their parents and undermined their trust in the system. In their suggestions to correct the system’s deficiencies, they stated that the necessary planning for the change should be made in the long term and the system should be restructured.

References

  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 343-361.
  • Aksoy, D., & Arık, B. M. (2017). Liselere geçişte yeni sistem ve nitelikli ortaöğretim için yol haritası. Eğitim Reformu Girişimi: https://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2017/03/TEOG_BilgiNotu.07.12.17.web_.pdf adresinden alındı
  • Akturan, U., & Esen, A. (2008). Fenomenoloji. &. U. T. Baş içinde, Nitel Araştırma Yöntemleri (s. 83-98). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Argon, T., & Soysal, A. (2012). Seviye belirleme sınavına yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri. International Journal of Human Sciences, 9(2), 446-474.
  • Atila, M. E., & Özeken, Ö. F. (2015). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavı: fen bilimleri öğretmenleri ne düşünüyor? Ondokuzmayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34 (1), 124-140.
  • Bal, B., & Başar, E. (2014). Finlandiya, Almanya, Singapur ve Türkiye’nin eğitim sistemleri açısından kademeler arası geçiş sistemlerinin karşılaştırılması. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 567-602). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Bal, Ö. (2011). Seviye belirleme sınavı (SBS) başarısında etkili olduğu düşünülen faktörlerin sıralama yargıları kanunuyla ölçeklenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 2 (2), 200-209.
  • Başal, H. A., & Peker, M. R. (2016). Farklı soyo-ekonomik düzeylerde kendine saygı, sınav kaygısı ve kendine saygı ile sınav kaygısı arasındaki ilişki. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 12 (1), 0-0. 01 31, 2022 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/26993/283711 adresinden alındı
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. DEUHFED 2016, 9(1), 23-28.
  • Bay, Y. (2014). Eğitim kademeleri arası geçişle ilgili Dünyadaki farklı ülke uygulamaları. Cumhuriyet'İn Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş Ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 641-664). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Biçer, D. (2014). Ortaöğretime geçiş sürecinin Almanya ve Rusya örnekleriyle karşılaştırılması ve yaşanan sorunlara çözüm önerileri. Cumhuriyet'İn Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş Ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 603-618). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Boobekova, K., & Erman, Y. (2016). Almanya, Kırgızistan ve Türkiye eğitim sistemlerinin karşılaştırılması. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (2), 170-185.
  • Buluç, B., Çelik, Ö., & Uzun, E. (2014). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) sisteminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş Ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 267-290). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Coşkun, İ., Çelik, Z., & Gür, B. S. (2013). Türkiye’de ortaöğretimin geleceği: Hiyerarşi mi, eşitlik mi? Seta Analiz, 1-26.
  • Çakıoğlu, V. (2019). Ortaöğretime geçiş sistemine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Mersin: Mersin Üniversitesi.
  • Çelik, Z. (2015). Ortaöğretim ve yükseköğretime geçiş sınavlarının kıskacında ortaöğretim sistemi. Toplum Eğitim Politikaları, 273-298. Çoban, O., & Dinç, E. (2014). Eğitimde kademeler arası geçişle ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(3), 209-235.
  • Çolakoğlu, M. (2005). Eğitim örgütlerinde değişim ve liderlik. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 63-77.
  • Demirbilek, M., & Levent, A. F. (2019). Kademeler arası geçiş ve sınav sisteminde yapılan değişikliklere ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , 50 (50), 57-79.
  • Derinbay, D., & Yavuz, M. (2014). Türkiye’de ortaöğretime geçiş için bir model önerisi. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 181-200). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Diken, E. (2018). Fen bilgisi öğretmenleri ile 8. sınıf öğrencilerinin temel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) sınavındaki kaygılarına yönelik görüşleri (kars ili örneği). İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 718-741.
  • Dönmez, B. (2009). Ortaöğretime kurumlarına geçiş sistemine ilişkin bir değerlendirme. Eğitime Bakış Dergisi, 5 (15), 11-17.
  • Duran, E., & Sezgin, B. (2014). Türkiye ve AB ülkelerinin eğitimde kademeler arası geçiş sistemlerinin karşılaştırılması. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 619-640). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Ekinci, A. (2010). Japon eğitim sisteminden Türk eğitim sistemine iyi örnekler. Milli Eğitim Dergisi, 40 (188), 32-49.
  • Erdem, B. (2015). Ortaöğretime geçişte kullanılan ortak sınavların değişen madde fonksiyonu açısından kitapçık türlerine göre farklı yöntemlerle incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Ergün, M. (2014). Eğitimde kademelerin oluşması ve kademeler arası geçiş düzenlemelerine tarihi bakış. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 1-40). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Gökçe, O. (1994). İçerik çözümlemesi. Eskişehir: Turkuaz Yayıncılık.
  • Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1982). Epistemological and methodological bases of naturalistic inquiry. Educational Communication and Technology Journal, 30 (4), 233-252.
  • Güneş, F. (2014). Eğitim sistemi ile sınav sistemi arasındaki savaşlar. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 453-480). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Gürbüztürk, O. (2019). Eğitimde nitelik sorunu. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23, 729-744.
  • Güvendir, M. A., Satıcı, D. K., & Özkan, Y. Ö. (2016). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) sınavının uygulama koşullarına ilişkin öğrenci görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 1160-1180.
  • Karadeniz, O., Er, H., & Tangülü, Z. (2014). 8. Sınıf öğrencilerinin SBS’ye yönelik metaforik algıları. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 5(15), 64-81.
  • Karakütük, K. (1998). Nüfus ve eğitim. Demokratik Eğitim Kurultayı Bildiri Kitabı (s. 603-644). Şubat: Eğitim-Sen.
  • Karataş, İ. H., & Özkan, E. (2016). Ortaöğretime geçiş sisteminde yapılan değişikliklere ilişkin öğrenci görüşlerinin analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 225-234.
  • Korkmaz, İ. (2014). Türk eğitim sisteminde kademeli geçiş için bir model önerisi. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 201-216). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Krefting, L. (1991). Rigor in qualitative research: The assessment of trustworthiness. The American Journal of Occupational Therapy, 45 (3), 214-222.
  • Kuş, E. (2012). Nicel ve nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Küçüker, E. (2017). Türkiye'de kademeler arası geçiş ve öğrenci akışının gelişimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 50 (1), 43-97.
  • MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı. (2018). 2019-2023 Stratejik Plan. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Özen, E. N., & Özenç, B. (2017). Liselere geçişte yeni sınav sistemi: Risk alanları neler olabilir? Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı Değerlendirme Raporu.
  • Şad, S. N., & Şahiner, Y. K. (2016). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) sistemine ilişkin öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri. İlköğretim Online , 15 (1), 0-0.
  • Şahin, S. (2014). Türkiye’de kademeler arası geçiş ile nüfusun yaş yapısı arasındaki ilişkiler. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 429-452). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Şimşek, H., & Yıldırım, A. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Şinik Biba, S. (2010). Ortaöğretime geçişte uygulanan SBS’lerin ailelerin sosyal yaşantısına etkileri ve ailelerin bu sınavlara ilişkin duygu ve düşünceleri. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Telatar, O. M., & Terzi, H. (2010). Nüfus ve eğitimin ekonomik büyümeye etkisi: Türkiye üzerine bir inceleme. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 24 (2), 197-214.
  • Tulunay, Ö. (2016). TEOG sınavına hazırlanan öğrencilerin algıladıkları sosyal destek düzeyinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 124-138. Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 543-559.
  • Zayimoğlu, F. (2014). Ortaöğretime geçişte merkezi sınav yapmayan ülke örnekleri ve Türkiye modeli. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 217-234). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları.

Ortaöğretim Geçiş Sistemine Yönelik Okul Yöneticilerinin Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2022, , 1 - 17, 29.05.2022
https://doi.org/10.53048/johass.996491

Abstract

Bu nitel araştırmanın amacı ortaöğretime geçiş sistemini okul yöneticilerinin gözünden inceleyerek sistemin iyileştirilmesi için tespit edilen sorunlara karşı çözüm önerileri getirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Ordu ili kamu ortaokullarında görev yapan 10 yönetici oluşturmaktadır. Araştırmaya dahil olan okul yöneticilerine araştırmacılar tarafından hazırlanan 5 soruluk yarı-yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Covid-19 salgınından dolayı yüz yüze görüşme yapmak salgının seyri hakkında olumsuz durumlar yaratabileceğinden yöneticiler ile görüşmeler internet ve telefon üzerinden gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler sonucunda elde edilen verilere, ilgili alan yazın da dikkate alınarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırmaya dahil olan okul yöneticilerinin ortaöğretime geçiş sistemine yönelik genellikle olumsuz bir bakış açısına sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınavın uygulama aşamasına yönelik eleştirilerde de bulunmuşlardır. Okul yöneticileri geçmiş dönemlerde uygulanıp daha sonra uygulamadan kaldırılan Mazeret Sınavı uygulamasının tekrar uygulamaya konulmasını istemekteyken Adrese Dayalı Kayıt Sisteminin uygulama aşamasında birtakım olumsuzluklara neden olduğunu belirtmektedirler. Ayrıca var olan sistemde yapılan her bir değişikliğin öğrenci ve velisini yıpratarak onların sisteme duyduğu güveni sarstığını ifade etmişlerdir. Sistemin aksaklıklarının düzeltilebilmesi adına getirdikleri önerilerde ise değişiklik için gereken planlamanın uzun vadede yapılarak sistemin yeniden yapılandırılması gerektiğini ifade etmişlerdir.

References

  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 343-361.
  • Aksoy, D., & Arık, B. M. (2017). Liselere geçişte yeni sistem ve nitelikli ortaöğretim için yol haritası. Eğitim Reformu Girişimi: https://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2017/03/TEOG_BilgiNotu.07.12.17.web_.pdf adresinden alındı
  • Akturan, U., & Esen, A. (2008). Fenomenoloji. &. U. T. Baş içinde, Nitel Araştırma Yöntemleri (s. 83-98). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Argon, T., & Soysal, A. (2012). Seviye belirleme sınavına yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri. International Journal of Human Sciences, 9(2), 446-474.
  • Atila, M. E., & Özeken, Ö. F. (2015). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavı: fen bilimleri öğretmenleri ne düşünüyor? Ondokuzmayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34 (1), 124-140.
  • Bal, B., & Başar, E. (2014). Finlandiya, Almanya, Singapur ve Türkiye’nin eğitim sistemleri açısından kademeler arası geçiş sistemlerinin karşılaştırılması. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 567-602). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Bal, Ö. (2011). Seviye belirleme sınavı (SBS) başarısında etkili olduğu düşünülen faktörlerin sıralama yargıları kanunuyla ölçeklenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 2 (2), 200-209.
  • Başal, H. A., & Peker, M. R. (2016). Farklı soyo-ekonomik düzeylerde kendine saygı, sınav kaygısı ve kendine saygı ile sınav kaygısı arasındaki ilişki. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 12 (1), 0-0. 01 31, 2022 tarihinde https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/26993/283711 adresinden alındı
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. DEUHFED 2016, 9(1), 23-28.
  • Bay, Y. (2014). Eğitim kademeleri arası geçişle ilgili Dünyadaki farklı ülke uygulamaları. Cumhuriyet'İn Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş Ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 641-664). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Biçer, D. (2014). Ortaöğretime geçiş sürecinin Almanya ve Rusya örnekleriyle karşılaştırılması ve yaşanan sorunlara çözüm önerileri. Cumhuriyet'İn Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş Ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 603-618). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Boobekova, K., & Erman, Y. (2016). Almanya, Kırgızistan ve Türkiye eğitim sistemlerinin karşılaştırılması. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 (2), 170-185.
  • Buluç, B., Çelik, Ö., & Uzun, E. (2014). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) sisteminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş Ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 267-290). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Coşkun, İ., Çelik, Z., & Gür, B. S. (2013). Türkiye’de ortaöğretimin geleceği: Hiyerarşi mi, eşitlik mi? Seta Analiz, 1-26.
  • Çakıoğlu, V. (2019). Ortaöğretime geçiş sistemine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Mersin: Mersin Üniversitesi.
  • Çelik, Z. (2015). Ortaöğretim ve yükseköğretime geçiş sınavlarının kıskacında ortaöğretim sistemi. Toplum Eğitim Politikaları, 273-298. Çoban, O., & Dinç, E. (2014). Eğitimde kademeler arası geçişle ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(3), 209-235.
  • Çolakoğlu, M. (2005). Eğitim örgütlerinde değişim ve liderlik. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 63-77.
  • Demirbilek, M., & Levent, A. F. (2019). Kademeler arası geçiş ve sınav sisteminde yapılan değişikliklere ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , 50 (50), 57-79.
  • Derinbay, D., & Yavuz, M. (2014). Türkiye’de ortaöğretime geçiş için bir model önerisi. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 181-200). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Diken, E. (2018). Fen bilgisi öğretmenleri ile 8. sınıf öğrencilerinin temel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) sınavındaki kaygılarına yönelik görüşleri (kars ili örneği). İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 718-741.
  • Dönmez, B. (2009). Ortaöğretime kurumlarına geçiş sistemine ilişkin bir değerlendirme. Eğitime Bakış Dergisi, 5 (15), 11-17.
  • Duran, E., & Sezgin, B. (2014). Türkiye ve AB ülkelerinin eğitimde kademeler arası geçiş sistemlerinin karşılaştırılması. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 619-640). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Ekinci, A. (2010). Japon eğitim sisteminden Türk eğitim sistemine iyi örnekler. Milli Eğitim Dergisi, 40 (188), 32-49.
  • Erdem, B. (2015). Ortaöğretime geçişte kullanılan ortak sınavların değişen madde fonksiyonu açısından kitapçık türlerine göre farklı yöntemlerle incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Ergün, M. (2014). Eğitimde kademelerin oluşması ve kademeler arası geçiş düzenlemelerine tarihi bakış. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 1-40). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Gökçe, O. (1994). İçerik çözümlemesi. Eskişehir: Turkuaz Yayıncılık.
  • Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1982). Epistemological and methodological bases of naturalistic inquiry. Educational Communication and Technology Journal, 30 (4), 233-252.
  • Güneş, F. (2014). Eğitim sistemi ile sınav sistemi arasındaki savaşlar. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 453-480). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Gürbüztürk, O. (2019). Eğitimde nitelik sorunu. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23, 729-744.
  • Güvendir, M. A., Satıcı, D. K., & Özkan, Y. Ö. (2016). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) sınavının uygulama koşullarına ilişkin öğrenci görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 1160-1180.
  • Karadeniz, O., Er, H., & Tangülü, Z. (2014). 8. Sınıf öğrencilerinin SBS’ye yönelik metaforik algıları. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 5(15), 64-81.
  • Karakütük, K. (1998). Nüfus ve eğitim. Demokratik Eğitim Kurultayı Bildiri Kitabı (s. 603-644). Şubat: Eğitim-Sen.
  • Karataş, İ. H., & Özkan, E. (2016). Ortaöğretime geçiş sisteminde yapılan değişikliklere ilişkin öğrenci görüşlerinin analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 225-234.
  • Korkmaz, İ. (2014). Türk eğitim sisteminde kademeli geçiş için bir model önerisi. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 201-216). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Krefting, L. (1991). Rigor in qualitative research: The assessment of trustworthiness. The American Journal of Occupational Therapy, 45 (3), 214-222.
  • Kuş, E. (2012). Nicel ve nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Küçüker, E. (2017). Türkiye'de kademeler arası geçiş ve öğrenci akışının gelişimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 50 (1), 43-97.
  • MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı. (2018). 2019-2023 Stratejik Plan. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Özen, E. N., & Özenç, B. (2017). Liselere geçişte yeni sınav sistemi: Risk alanları neler olabilir? Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı Değerlendirme Raporu.
  • Şad, S. N., & Şahiner, Y. K. (2016). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) sistemine ilişkin öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri. İlköğretim Online , 15 (1), 0-0.
  • Şahin, S. (2014). Türkiye’de kademeler arası geçiş ile nüfusun yaş yapısı arasındaki ilişkiler. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 429-452). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • Şimşek, H., & Yıldırım, A. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Şinik Biba, S. (2010). Ortaöğretime geçişte uygulanan SBS’lerin ailelerin sosyal yaşantısına etkileri ve ailelerin bu sınavlara ilişkin duygu ve düşünceleri. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Telatar, O. M., & Terzi, H. (2010). Nüfus ve eğitimin ekonomik büyümeye etkisi: Türkiye üzerine bir inceleme. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 24 (2), 197-214.
  • Tulunay, Ö. (2016). TEOG sınavına hazırlanan öğrencilerin algıladıkları sosyal destek düzeyinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 124-138. Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 543-559.
  • Zayimoğlu, F. (2014). Ortaöğretime geçişte merkezi sınav yapmayan ülke örnekleri ve Türkiye modeli. Cumhuriyet'in Kuruluşundan Günümüze Eğitimde Kademeler Arası Geçiş ve Yeni Modeller Uluslararası Kongresi (s. 217-234). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları.
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Research Article
Authors

İbrahim Gül 0000-0002-0501-8221

İslam Şimşek 0000-0002-1983-0050

Publication Date May 29, 2022
Submission Date September 21, 2021
Acceptance Date May 28, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Gül, İ., & Şimşek, İ. (2022). Opinions of School Administrators about the Transition System to Secondary Education. Journal of Human and Social Sciences, 5(1), 1-17. https://doi.org/10.53048/johass.996491

Cited By

Velilerin Öğretmen Tercihleri
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
https://doi.org/10.53444/deubefd.1389377

29132 28231 20141  17383   17384  18989  18990   19735 19045 20991 21031 18996